המכלול:ציטוט יומי/רשימה/1

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה מכיל את כל קטעי "ציטוט יומי" המיועדים לעמוד הראשי הקיימים במכלול. הדף מציג את התבניות המכילות את הקטעים לפי מספר סידורי, כך ששום קטע לא חוזר על עצמו פעמיים, להבדיל מדף "המכלול:הציטוט היומי" המציג את התבניות היומיות כפי שמופיעות בעמוד הראשי, אשר בתוכן משובצות התבניות המופיעות בדף זה.

קטעי "ציטוט יומי" מופיעים בעמוד הראשי באופן הבא:

במידה וקיים קטע משובץ ספציפית בתאריך (העברי) באותו יום בשנה הספציפית - מופיע קטע זה. באם לא קיים כזה שיבוץ מופיע קטע "ציטוט יומי" השייך לתאריך עברי או לועזי רלוונטי. באם גם מועד כזה לא קיים - מופיע קטע "ציטוט יומי" אקראי מרשימת התבניות הממוספרות (ולא מרשימת תבניות המועדים).

ברשימת התבניות הממוספרות עשויים להופיע גם קטעים שעשויים להיות משוייכים למועד מסויים, אולם לא בהכרח. שיבוצם לאותו מועד יתבצע באמצעות שיבוץ לתאריך בשנה. ברשימת תבניות המועדים יכללו רק תבניות שלא מתאים שיופיעו שלא במועד המתאים להם.

כיצד להוסיף קטעי "ציטוט יומי" חדשים?
  • ראשית, יש ליצור תבנית חדשה. שם התבנית יהיה: "תבנית:ציטוט יומי 000" - כאשר 000 יוחלף במספר הסידורי הבא שלא קיימת בו תבנית.
  • תוכן התבנית יהיה:
 <noinclude>
 {{ניווט תאריכים
 | פרויקט = [[המכלול:ציטוט יומי|ציטוט יומי]]
 | הפניה = נושא הקטע
 | הקודם = תבנית:ציטוט יומי 000
 | הבא = תבנית:ציטוט יומי 000
 }}
 [[קטגוריה:תבניות ציטוט יומי|000]]
 [[קטגוריה:תבניות ציטוט יומי - אדריכלות]]
 [[קטגוריה:תבניות ציטוט יומי - ארצות הברית‏]]
 </noinclude>
 

כאשר את "נושא הקטע" צריך להחליף בשם נושא הקטע "ציטוט יומי" החדש, ואת 000 במספר הסידורי של הקטע החדש.

ולאחר מכן את קטע "ציטוט יומי" המוכן.

  • בשלב האחרון, יש לשבץ את הקטע בדף זה לצרכי בקרה ועבודה. השיבוץ נעשה באמצעות התבנית:
 {{רשימת ציטוט יומי|000|תאריך מומלץ לשיבוץ בפורמט "15/08/2017"|ארוע מומלץ לשיבוץ|הערות}}

כאשר את 000 צריך להחליף במספר הסידורי, ואת "נושא הקטע" צריך להחליף בשם נושא הקטע "ציטוט יומי" החדש. שאר הפרמטרים הם רשות.

את התבנית יש להכניס בסוף רשימת התבניות בקוד המקור של דף זה.



מאגר קטעי "ציטוט יומי"

 •  0-100  •  101-200  •  201-300  •  301-400  •  401-500  •  501-600  •  601-700  •  701-800  •  801-900  •  901-1000  •  מועדים



מספר נושא הקטע תוכן תאריך מומלץ לשיבוץ ארוע מומלץ לשיבוץ הערות


001

עריכת התבנית - שיחה

'

לא נתאוו הנביאים והחכמים לימות המשיח, לא כדי שישלטו על כל העולם, ולא כדי שירדו בגויים, ולא כדי שינשאו אותם העמים, ולא כדי לאכול ולשתות ולשמוח.
אלא כדי שיהיו פנויין בתורה וחכמתה, ולא יהיה להם נוגש ומבטל.



002

עריכת התבנית - שיחה

'

גדול השלום, שכל התורה ניתנה לעשות שלום בעולם, שנאמר דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום




003

עריכת התבנית - שיחה

'

אַל תַּחֲרֹשׁ עַל רֵעֲךָ רָעָה וְהוּא יוֹשֵׁב לָבֶטַח אִתָּךְ




004

עריכת התבנית - שיחה

'



005

עריכת התבנית - שיחה

'

לִבְכּוֹת עֱנוּתֵךְ אֲנִי תַנִּים, וְעֵת אֶחֱלֹם
שִׁיבַת שְׁבוּתֵך – אֲנִי כִנּוֹר לְשִׁירָיִךְ.




006

עריכת התבנית - שיחה

'

טוֹבִים הַשְּׁנַיִם מִן הָאֶחָד




007

עריכת התבנית - שיחה

'

בשעה שברא הקב"ה את אדם הראשון, נטלוֹ והחזירוֹ על כל אילני גן עדן ואמר לו: ראה מעשי כמה נאים ומשובחין הן וכל מה שבראתי בשבילך בראתי; תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת, אין מי שיתקן אחריך

קהלת רבה, פרשה ז, א [י"ג]



008

עריכת התבנית - שיחה

'

אִם בַּאֲרָזִים נָפְלָה שַׁלְהֶבֶת, מַה יַּעֲשׂוּ אֲזוֹבֵי קִיר?
לִוְיָתָן בְּחַכָּה הֻעֲלָה, מָה יַעֲשׂוּ דְּגֵי רְקָק?
בְּנַחַל שׁוֹטֵף נָפְלָה חָרֵבָה, מָה יַעֲשׂוּ מֵי גֵּבִים?



009

עריכת התבנית - שיחה

'

הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חוכמה.

הרב אברהם יצחק הכהן קוק, ערפלי טוהר



010

עריכת התבנית - שיחה

'

אֲנִי הַשַּׂר – וְהַשִּׁיר לִי לְעֶבֶד,
אֲנִי כִנּוֹר לְכָל שָׁרִים וְנוֹגְנִים.

"אני השר", רבי שלמה אבן גבירול




011

עריכת התבנית - שיחה

'

מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִיבַיִךְ, מִמֵּךְ יֵצֵאוּ



012

עריכת התבנית - שיחה

'

אִם נִנְעֲלוּ דַּלְתֵי נְדִיבִים; דַּלְתֵּי מָרוֹם לֹא נִנְעֲלוּ

אֵ-ל חַי מְרוֹמָם עַל כְּרוּבִים; כֻּלָם בְּרוּחוֹ יַעֲלוּ

"אם ננעלו", פיוט יהודי-תימני בן המאה ה-17 מאת רבי שלום שבזי



013

עריכת התבנית - שיחה

'

אֶשְׁאַל אֱלֹקֵי, יִגְאֲלָה שְׁבוּיִים,
יֶאְסֹף זְרוּיִים.
בִּזְכוּת מְכֻנֶּה אַב הֲמוֹן לְגוֹיִים,
יִזְכּוּ לְחַיִּים.

השיר "אשאל אלוקי", משירי רבי שלום שבזי, מגדולי חכמי יהדות תימן. שיריו מוקלדים בפרויקט בן-יהודה.



014

עריכת התבנית - שיחה

'

וזה כל משאת נפש המעיין, שלא יהא דרוש לייגע את מוחו ולצמצם בכוח את רעיונו להשיג ולהבין את הדברים אשר לפניו. וכל מה שיותר קל לעיון ויותר נוח לרעיון, נעשה יותר רצוי לנפש ומתקבל באהבה ונמשך חסד.

מיוחס לרב אריה לייב הלר, בהסבר הסיבה שחיבורו "קצות החושן" התקבל יותר מהחיבור "נתיבות המשפט" של בר הפלוגתא שלו הרב יעקב לורברבוים, הובא בספרו של הרב ברוך אפשטיין, "מקור ברוך"




015

עריכת התבנית - שיחה

'

לִקְרַאת שַׁבָּת לְכוּ וְנֵלְכָה, כִּי הִיא מְקוֹר הַבְּרָכָה!



016

עריכת התבנית - שיחה

'

שִׂנְאוּ רָע וְאֶהֱבוּ טוֹב.



017

עריכת התבנית - שיחה

'

לַמֵּד לְשׁוֹנְךָ לוֹמַר 'אֵינִי יוֹדֵעַ', שֶׁמָּא תִּתְבַּדֶּה וְתֵאָחֵז.



018

עריכת התבנית - שיחה

'

אִם אֶשְׁכָּחֵךְ, יְרוּשָׁלַ‍ִם, תִּשְׁכַּח יְמִינִי. תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי, אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי, אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלַיִם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי.



019

עריכת התבנית - שיחה

'

הֲיֵלְכוּ שְׁנַיִם יַחְדָּו בִּלְתִּי אִם-נוֹעָדוּ,
הֲיִשְׁאַ֤ג אַרְיֵה֙ בַּיַּ֔עַר וְטֶ֖רֶף אֵ֣ין ל֑וֹ,
הֲיִתֵּ֨ן כְּפִ֤יר קוֹלוֹ֙ מִמְּעֹ֣נָת֔וֹ בִּלְתִּ֖י אִם לָכָֽד.
...אִם יִתָּקַ֤ע שׁוֹפָר֙ בְּעִ֔יר וְעָ֖ם לֹ֣א יֶחֱרָ֑דוּ,
אִם תִּהְיֶ֤ה רָעָה֙ בְּעִ֔יר וַה' לֹ֥א עָשָֽׂה



020

עריכת התבנית - שיחה

'

וְהָיָה בָּעֵת הַהִיא, אֲחַפֵּשׂ אֶת יְרוּשָׁלַ‍ִם בַּנֵּרוֹת.

כמו שמחפש אדם הדבר בנר, שהוא חופש יפה, כן אחפש את ירושלם לבער כל הפושעים שבה.
וכן אמר: נֵר ה' נִשְׁמַת אָדָם, חֹפֵשׂ כָּל חַדְרֵי בָטֶן. (משלי, כ', כ"ז)




021

עריכת התבנית - שיחה

'

לִבְכּוֹת עֱנוּתֵךְ אֲנִי תַנִּים, וְעֵת אֶחֱלֹם
שִׁיבַת שְׁבוּתֵך – אֲנִי כִנּוֹר לְשִׁירָיִךְ.

רבי יהודה הלוי בשיר הכיסופים "ציון הלא תשאלי", הנקרא במסורת האשכנזית כחלק מקינות תשעה באב.
הקטע היה מקור השראתה של נעמי שמר לשורות "הלא לכל שירייך - אני כינור" בשירה ירושלים של זהב.



022

עריכת התבנית - שיחה

'

העולם אומרים שסיפורי מעשיות מסוגל לשינה,
ואני אמרתי שעל ידי סיפורי מעשיות מעוררים בני אדם משנתם.



023

עריכת התבנית - שיחה

'

העובד מאהבה עוסק בתורה ובמִצְוֹת והולך בנתיבות החכמה לא מפני דבר בעולם ולא מפני יראת הרעה ולא כדי לירש הטובה אלא עושה האמת מפני שהוא אמת וסוף הטובה לבא בגללה




024

עריכת התבנית - שיחה

'

משל למה הדבר דומה? לאדם שהיה מהלך בדרך ופגע בו זאב וניצל ממנו, והיה מספר והולך מעשה זאב
פגע בו ארי וניצל ממנו, והיה מספר והולך מעשה ארי
פגע בו נחש וניצל ממנו שכח מעשה שניהם, והיה מספר והולך מעשה נחש
אף כך ישראל, צרות אחרונות משכחות את הראשונות.

תלמוד בבלי, מסכת ברכות, דף י"ג עמוד א', בהסבר מדוע יציאת מצרים והשעבוד לשאר המלכויות צפויים להיות טפלים ביחס למלחמת גוג ומגוג



025

עריכת התבנית - שיחה

'

נקטינן [=מסורת בידינו מאבותינו]: אֵין עָנִי אֶלָא בְּדֵעָה



026

עריכת התבנית - שיחה

'

צדק צֶדֶק תִּרְדֹּף, לְמַעַן תִּחְיֶה וְיָרַשְׁתָּ אֶת הָאָרֶץ, אֲשֶׁר ה' אֱלֹקֶיךָ נֹתֵן לָךְ



027

עריכת התבנית - שיחה

'

לא יצא האיש [לרשות הרבים בשבת] לא בסיף, ולא בקשת, ולא בתריס, ולא באלה , ולא ברומח. ואם יצא, חייב חטאת. רבי אליעזר אומר, תכשיטין הן לו. וחכמים אומרים, אינן אלא לגנאי, שנאמר "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות, לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה".



028

עריכת התבנית - שיחה

'

ללא חירות המחשבה לא תיתכן חכמה, וחירות הציבור אינה אפשרית ללא חופש הביטוי.



029

עריכת התבנית - שיחה

'

אמר רבי חנינא בר אידי: למה נמשלו דברי תורה למים, דכתיב "הוי כל צמא לכו למים"? לומר לך, מה מים מניחין מקום גבוה והולכין למקום נמוך - אף דברי תורה אין מתקיימין אלא במי שדעתו שפלה



030

עריכת התבנית - שיחה

'

אין דור שאין בו ליצנין

תלמוד ירושלמי, מסכת שקלים, דף י"א, ב' פרק ב'



031

עריכת התבנית - שיחה

'

אני לא יודע באיזה נשק ילחמו במלחמת העולם השלישית, אבל במלחמת העולם הרביעית יילחמו במקלות ואבנים.

מדבריו של קצין שנרשמו בטור של וולטר וינצ'ל בעיתון Wisconsin State Journal ב-23 בספטמבר 1946
.



032

עריכת התבנית - שיחה

'

מַה שֶּׁמַּטְרִיד אֶת הָאֲנָשִׁים אֵינָם הַדְּבָרִים עַצְמָם, אֶלָּא דַּעְתָּם עַל הַדְּבָרִים.



033

עריכת התבנית - שיחה

'




034

עריכת התבנית - שיחה

'

אשרי מי שגדל בתורה, ועמלו בתורה, ועושה נחת רוח לבוראו.




035

עריכת התבנית - שיחה

'

Determine that the thing can and shall be done, and then we shall find the way

ברגע שתחליט שהעניין הוא בר-ביצוע - אנחנו כבר נמצא את הדרך לבצע אותו



036

עריכת התבנית - שיחה

'

.We are not interested in the possibilities of defeat; they do not exist

אנחנו לא מתעניינים באפשרויות של מפלה; הן אינן קיימות.



037

עריכת התבנית - שיחה

'

בן עזאי אומר: כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם, שנאמר "ותאמר אסתר למלך בשם מרדכי" (מגילת אסתר, פרק ב', פסוק כ"ב)

מסכת כלה, פרק א', הלכה כ"ג



038

עריכת התבנית - שיחה

'

כִּי תִרְאֶה חֲמוֹר שֹׂנַאֲךָ רֹבֵץ תַּחַת מַשָּׂאוֹ, וְחָדַלְתָּ מֵעֲזֹב לוֹ - עָזֹב תַּעֲזֹב עִמּוֹ



039

עריכת התבנית - שיחה

'

וְגַם הַנֶּפֶשׁ לֹא תִמָּלֵא (מגילת קהלת, פרק ו', פסוק ז'), שֶׁהַנֶּפֶשׁ יוֹדַעַת כָּל מַה שֶּׁהִיא עֲמֵלָה, לְעַצְמָהּ הִיא עֲמֵלָה, לְכָךְ אֵינָהּ שְׂבֵעָה לֹא תוֹרָה וְלֹא מַעֲשִׂים טוֹבִים.
מָשָׁל לְמָה הַדָּבָר דּוֹמֶה? לְעִירוֹנִי שֶׁנָּשָׂא בַּת מְלָכִים, אִם יָבִיא לָהּ כָּל מַה שֶּׁבָּעוֹלָם אֵינָן חֲשׁוּבִין לָהּ כְּלוּם, לָמָּה? שֶׁהִיא בַּת מֶלֶךְ. כָּךְ הַנֶּפֶשׁ אִלּוּ הֵבֵאתָ לָהּ כָּל מַעֲדַנֵּי עוֹלָם אֵינָם כְּלוּם לָהּ, לָמָּה? שֶׁהִיא מִן הָעֶלְיוֹנִים.



040

עריכת התבנית - שיחה

'

אֵין הַבְּרָכָה מְצוּיָה, לֹא בְּדָבָר הַשָּקוּל וְלֹא בְּדָבָר הַמָּדוּד וְלֹא בְּדָבָר הַמָּנוּי, אֶלָּא בְּדָבָר הַסָּמוּי מִן הָעַיִן.



041

עריכת התבנית - שיחה

'

אִם הִרְחַקְתִּי לִרְאוֹת מִקוֹדְמַי, הֲרֵי זֶה מִשּׁוּם שֶׁעָמַדְתִּי עַל כִּתְפֵיהֶם שֶׁל עֲנָקִים.




042

עריכת התבנית - שיחה

'

הַחֵפֶץ לַה' בְּעֹלוֹת וּזְבָחִים כִּשְׁמֹעַ בְּקוֹל ה'? הִנֵּה שְׁמֹעַ - מִזֶּבַח טוֹב, לְהַקְשִׁיב - מֵחֵלֶב אֵילִים



043

עריכת התבנית - שיחה

'

אנו בוחרים להגיע לירח בעשור זה ולעשות דברים נוספים, לא משום שהם קלים, אלא מפני שהם קשים.

נשיא ארצות הברית ג'ון פיצג'רלד קנדי בנאום באוניברסיטת רייס ביוסטון ב-12 בספטמבר 1962, שהכריז על השקעת ארצות הברית במרוץ לחלל.




044

עריכת התבנית - שיחה

'

קוֹל דּוֹדִי הִנֵּה זֶה בָּא מְדַלֵּג עַל הֶהָרִים מְקַפֵּץ עַל הַגְּבָעוֹת



045

עריכת התבנית - שיחה

'



046

עריכת התבנית - שיחה

'

תרי"ג מצוות ניתנו להם לישראל... בא מיכה והעמידן על שלוש, שנאמר: "הִגִּיד לְךָ אָדָם מַה-טּוֹב, וּמָה-ה' דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ, כִּי אִם-עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם-אֱלֹקֶיךָ.



047

עריכת התבנית - שיחה

'

יהודי אני. ובזמן שאבות אבותיו של הג'נטלמן הנכבד היו פראים אכזריים באי נידח, אבותי היו כוהנים במקדש שלמה.

בנג'מין ד'יזראלי בתשובה לציר אירי שלעג למוצאו היהודי




048

עריכת התבנית - שיחה

'

מַיִם רַבִּים לֹא יוּכְלוּ לְכַבּוֹת אֶת הָאַהֲבָה, וּנְהָרוֹת לֹא יִשְׁטְפוּהָ.

"מַיִם רַבִּים" - האומות;

"וּנְהָרוֹת" - שריהם ומלכיהם;

"לא יִשְׁטְפוּהָ" - על ידי חוזק ואימה, ואף על ידי פיתוי והסתה



049

עריכת התבנית - שיחה

'

מה יתרון לאדם בכל עמלו שיעמול תחת השמש

אמר רבי שמואל בר נחמני: "בכל עמלו", בעמלו הוא שאינו מועיל, אבל בעמלו של תורה מועיל;
רבי יודן אמר: "תחת השמש" אין לו, למעלה מן השמש יש לו.




050

עריכת התבנית - שיחה

'

אֵין אָדָם יוֹצֵא מִן הָעוֹלָם וַחֲצִי תַּאֲוָתוֹ בְּיָדוֹ



051

עריכת התבנית - שיחה

'

וְיֹתֵ֥ר מֵהֵ֖מָּה בְּנִ֣י הִזָּהֵ֑ר,
עֲשׂ֨וֹת סְפָרִ֤ים הַרְבֵּה֙ אֵ֣ין קֵ֔ץ,
וְלַ֥הַג הַרְבֵּ֖ה יְגִעַ֥ת בָּשָֽׂר



052

עריכת התבנית - שיחה

'

אפשר לאמר בלי שום הפרזה, כי יותר משעם ישראל שמרו על השבת, שמרה השבת אותם




053

עריכת התבנית - שיחה

'

זוֹחֲלִים וְרוֹעֲדִים מִיּוֹם בּוֹאֶךָ
חָלִים כְּמַבְכִּירָה מֵעֶבְרַת מַשָּׂאֶךָ
טִנּוּפָם מְחֵה נָא וְיוֹדוּ פִלְאֶךָ
לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה



054

עריכת התבנית - שיחה

'

זוֹחֲלִים וְרוֹעֲדִים מִיּוֹם בּוֹאֶךָ
חָלִים כְּמַבְכִּירָה מֵעֶבְרַת מַשָּׂאֶךָ
טִנּוּפָם מְחֵה נָא וְיוֹדוּ פִלְאֶךָ
לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה



055

עריכת התבנית - שיחה

'

אמרו על חכם אחד שהיה מאריך בדבריו יותר מדאי, ושאלו לו מדוע אתה עובר הגבול להאריך כל כך? ואמר להם "כדי שיבינו הפתאים". אמרו לו "בעוד שיבינו הפתאים, המשכילים יקוצו".

רבי מנחם המאירי בשם "משלי הערב" (פירוש המשנה אבות א א)




056

עריכת התבנית - שיחה

'

אֹהֵב מוּסָר אֹהֵב דָּעַת, וְשֹׂנֵא תוֹכַחַת בָּעַר.



057

עריכת התבנית - שיחה

'

גם כשאתה רחוק, הוא קרוב אליך.

גם כשהוא קרוב אליך, דע כי אתה רחוק.




058

עריכת התבנית - שיחה

'

אדם דואג על איבוד דמיו ואינו דואג על איבוד ימיו.
דמיו אינם עוזרים, וימיו אינם חוזרים

אגרות החזון איש (חלק ב' איגרת מ"ה)



059

עריכת התבנית - שיחה

'

"הַאֻמְנָ֗ם אֵ֣לֶם צֶ֭דֶק תְּדַבֵּר֑וּן" (תהילים, נ"ח, ב')
אמר רבי יצחק: מה אומנותו של אדם בעולם הזה? ישים עצמו כאילם. יכול אף לדברי תורה? תלמוד לומר: צדק תדברון.



060

עריכת התבנית - שיחה

'

אוהב כסף לא ישבע כסף, ואוהב ספרים לא ישבע ספרים.



061

עריכת התבנית - שיחה

'

אַחֲרֵי הַמַּעֲשִׂים - יִמָּשְׁכוּ הַלְּבָבוֹת.




062

עריכת התבנית - שיחה

'

בשעת פטירתו של אדם אין מלוין לו לאדם לא כסף ולא זהב ולא אבנים טובות ומרגליות, אלא תורה ומעשים טובים בלבד



063

עריכת התבנית - שיחה

' תבנית:ציטוט יומי/063



064

עריכת התבנית - שיחה

' תבנית:ציטוט יומי/064



065

עריכת התבנית - שיחה

' תבנית:ציטוט יומי/065



066

עריכת התבנית - שיחה

' תבנית:ציטוט יומי/066



067

עריכת התבנית - שיחה

' תבנית:ציטוט יומי/067



068

עריכת התבנית - שיחה

' תבנית:ציטוט יומי/068



069

עריכת התבנית - שיחה

' תבנית:ציטוט יומי/069



070

עריכת התבנית - שיחה

' תבנית:ציטוט יומי/070