טלמרקטינג

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

טלמרקטינג היא שיטה לשיווק ישיר ולמכירות באמצעות הטלפון.

בשיטה זו מתקשרים מוקדנים לביתם של אנשים ומציעים להם מוצר או שירות. מקבלי השיחה עשויים להיבחר באקראי מספר הטלפונים לצורך איסוף משוב סטטיסטי, או מתוך רשימות שמופקות ממאגרי מידע כדי להעלות את הסיכוי להצלחת המכירה.

טלמרקטינג נחשב למדרגה ראשונית בפרסום. נהוג לבצע בדק שוק באמצעות טלמרקטינג לפני יציאת מותג חדש לשוק. בשני העשורים האחרונים נעשה שימוש רב באנשי טלמרקטינג כדי להעביר מסרים פוליטיים של מפלגות בישראל. חברות רבות מפעילות כיום מחלקות טלמרקטינג פנימיות וחיצוניות לשיווק מוצריהן. ארץ מולדתה של הטלמרקטינג היא ארצות הברית.

טלמיטינג היא שיטת שיווק ישיר נוספת, שמטרתה היא ליצור פגישות מכירה בין נציג החברה לבין לקוח אפשרי וזאת על-מנת לגייס לקוחות חדשים ולהגדיל את מכירות החברה ואת רווחיה. שיטת השיווק על ידי טלמיטינג מקובלת הן בתחום המכירה מעסק לצרכן פרטי (BTC) והן מעסק המשווק לעסקים אחרים (BTB).

Telecom-icon.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא תקשורת. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.