שיחה:אין סוף (קבלה)

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת הנחה בנושא נוצר בהמכלול?
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

עידו יש כאן לדעתי ערבוב, היות והערך כולו עוסק באור אין סוף כאשר העתיק המעתיק הוא שינה מאור אין סוף לאין סוף. אין סוף הוא דיון בין המקובלים לאיזו דרגה הכוונה ואילו אור אין סוף הוא ביטוי בקבלה להתפשטות והתגלות העצמות--הנחה (שיחה) 15:44, 28 במרץ 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

אפשר להציע שינוי שם (אני אתמוך) ואז גם לשחזר אם תרצה. עידו (שיחה) 15:48, 28 במרץ 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
שינו שם לאור אין סוף?--הנחה (שיחה) 15:50, 28 במרץ 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
דא"ג אתה יודע להסביר אייך אני יוצר הדף? אם אני נרשמתי לפני שעה לאתר?--הנחה (שיחה) 15:53, 28 במרץ 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
הנחה היקר, ההבחנה המושגית בין אור אין סוף לאין סוף, היא מקובלת רק בזרמים ושיטות שונות בקבלה ולא בכולה, כך ששם הערך במכלול צריך להיות אין סוף, ובתוכו יש לפרט וליצור פרק על אור אין סוף ולפרט שם את השיטות השונות בזה. אומנם מקור ערך זה הוא מחבדפדיה ושם טבעי ששם הערך הוא אור אין סוף, מפני שבספרות חבד זה הבחנה יסודית ומקובלת, אך המכלול מטרתו לשקף את כל הספרות התורנית ולא רק את חלקה.
אתה צודק כרגע יש עירוב בערך מפני שהפתיח הוא מויקיפדיה מהערך מושגי יסוד בקבלה וכל הערך הוא מחבדפדיה מהערך אור אין סוף, אתה מוזמן לערוך את הערך שיהיה תקין. אבל כאמור זה צריך להיות בתוך הערך הזה ולא בשם אחר ולשקף את השיטת השונות שיש קבלה בנושא.
(Davidnead צריך לקבוע כלל איך נותנים קרדית בערך משולב כזה . אולו לצור אפשרות כזו בתוך תבנית קרד )--יוסף (שיחה) 16:58, 28 במרץ 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
מה הנושא? הערך הועתק מיותר ממקור אחד? דוד (שיחה) 17:17, 28 במרץ 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
גם אם ההבחנה תתכן שהיא רק בזרמים מסויימים (למרות שכבר הרמ"ק והרמ"ע חלקו בדבר) אינך רואה מקום לערך אור אין סוף בפני עצמו?--הנחה (שיחה) 17:25, 28 במרץ 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
הנחה ערך בפני עצמו או לא זה שיקול כמותי ולא מהותי. תתחיל לכתוב בתמציתיות בערך הזה אם יהיה צורך יהיה ניתן לפצל יוסף (שיחה) 18:06, 28 במרץ 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

למעשה, הערך כרגע מדבר על נקודת ההשקפה החב"דית על א"ס ברוך הוא. ניתן להעביר לאין סוף במשנת חב"ד אם זאת כוונת הכותב, ולחילופין, להעביר לטיוטא לטובת איזון הערך. עידו (שיחה) 18:43, 28 במרץ 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

מתייג את יוסף, דוד, יהודה - בעצם זו שאלה כללית מה לעשות כאשר מייבאים ערך ממקור שמציג את הערך מנקודת הראייה שלו. עידו (שיחה) 19:13, 28 במרץ 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
לדעתי אם יוחלט להעביר לערך אחר הרי שמו יהיה אור אין סוף במשנת חב"ד לרוב העיסוק בחסידות היא סביב אור אין סוף ולא כ"כ מוזכר הא"ס, אם כי בהרבה מהמאמרים מבואר שא"ס (לרוב) הכוונה לאור ולא לעצמות וממילא שווים הם.--הנחה (שיחה) 21:14, 28 במרץ 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
עידו, יוסף התנהלות מצחיקה... אחרי שהוספתי פסקה העוסקת באין סוף בקבלה הועבר הערך למשנת חב"ד...כמדומני שיש להמתין לסיום הדיון עד ביצוע העברה, זה עתה רק העלת את הרעיון...--הנחה (שיחה) 11:34, 2 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
הנחה, צודק, הוחזר לשמו הקודם. יוסף (שיחה) 14:20, 2 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
הנחה תראה אם אתה יכול לתמצת את כל "המאמר" שתחת הכותרת 'אין סוף במשנת חב"ד' הוא בסגנון של מאמר ולא אינצלקפדי. הקטע שהוספת "אין סוף בקבלה" הוא איכותי ותמציתי! יוסף (שיחה) 14:25, 2 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
בקשר לקטע אין סוף במשנת חב"ד בעז"ה בהמשך, אלא שאני מאוד מתלבט כי לדעתי בערך זה צריך להיות רק הסברים והוכחות לכך שהאין סוף הוא האור וכו' ואילו כל האריכות על "אור אין סוף" אמור להיות בערך בפ"ע (לשם השוואה בספר הערכים מפני גודלו חלקו אותו לששה ערכים ענקיים ומתפרסים על פני שני ספרים).
בקשר למחלוקת בקבלה חשבתי שיש להוסיף בו את צדדי המחלוקת, לא?!--הנחה (שיחה) 16:16, 2 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
כל ההמשך באמת לדעתי לא כ"כ מתקשר לערך זה ככה הייתי באמת מציע להעביר זאת לערך אור אין סוף/במשנת חב"ד (איני יודע בקבלה כמה יש לכתוב אבל בחב"ד יש הרבה) וליצור כאן הפנייה, מסכימים?
(ודא"ג אולי מישהו מוכן ליצור "מבחן האנציקלופדיות", כתבתי פסקה, אני רוצה לבדוק אם היא אנציקלופדית או לא, צריך ליצור איזה נוסחה לבחון ת'פסקה...Face-smile.svg)--הנחה (שיחה) 18:16, 2 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

אין סוף. ערך אנציקלופדי?

יהודה 1 - הועבר לדף המכלול:אספקלריה/אולם דיונים#אין סוף. ערך אנציקלופדי?
--יוסף (שיחה) 16:21, 11 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

מה זה אין סוף

לגוף הפתיח בערך "אין סוף הוא מונח קבלי למקור נעלם ובלתי ניתן לתפישה (בשכל אנושי)" מה זה "מקור נעלם". לא הכוונה לרצון ה'? לכתוב כך נראה כאילו יש עוד מקורות חוץ מה'.--יהודהשיחהבואו נבנה את המכלול ביחד • כ"ה בניסן ה'תשע"ח • 22:13, 9 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

לדעתי אכן צריך לשנות את הפתיח ל "אין סוף הוא מונח קבלי המתייחס לבורא הבלתי ניתן לתפיסה" וכדומה. בקשר לאיזה דרגה במפורט רצון ה' או דרגה אחרת ראה בגוף הערך... (התבנית שהצעת לדעתי חשובה במיוחד לכל הערכים בקבלה, בקשר לאיסור פרסום כבר מפורסמים דברי האריז"ל "שבדורותינו אלה מצווה לגלות זאת החכמה!")--הנחה (שיחה) 12:45, 10 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

נוצר בהמכלול?

ר' הנחה, באם הבנתי נכונה - הערך כפי שהוא כיום נוצר במכלול ויש להוסיפו לקטגוריה המתאימה. נכון הדבר? בברכה, א.ב. קיסרשיחה • כ"ח בניסן ה'תשע"ט • 14:41, 3 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

פנים הערך נכתב על ידי במכלול, אם כי הפתיח לקוח מויקיפדיה כנראה למבין.
(ומתוך הבחנה בניסוח הפתיח... באמת ראוי לסדר דילמה זו: סוגיות רבות בלבה של היהדות - מוסר חסידות וקבלה, שדרישת כמה וכמה מהקהל כאן שיהיו מנוסחים בלשון המדוברת כאן - לשון האקדמיה והמדע, אלא שמאידך גיסא מפני כמה וכמה סיבות ועיקרם (הניסוח המחקרי הוא לרוב ניסוח "אובייקטיבי" מתבדל וחוקר וכו'), קושי ה"תרגום" הוא עצום וכמעט בלתי אפשרי, וגם אם כן מאבדים את דקות התוכן שבדברים, ועוד.. וראוי למצוא לכך פתרון)--הנחהשיחה • א' באייר ה'תשע"ט • 00:00, 6 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]