Google Ads

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף Google Adwords)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Google AdWords
Adwords logo.png
כלי התצוגה מקדימה של Google AdWords. המודעות מופיעות בראש הדף או לשמאלו
כלי התצוגה מקדימה של Google AdWords. המודעות מופיעות בראש הדף או לשמאלו
בעלות google
שירותים עיקריים פרסום
adwords.google.co.il

Google Ads (לשעבר Google AdWords)[1] הוא מוצר הפרסום העיקרי של גוגל והמקור העיקרי של ההכנסות שלה. אדוורדס הכניס לגוגל כ-28 מיליארד דולר בשנה, נכון ל-2010, הכנסות אשר טיפסו ל-116 מיליארד דולר בשנת 2018[2]. אדוורדס מציעה מספר אפשרויות תשלום: תשלום לפי קליק, תשלום לפי המרה לפעולה או תשלום לכל אלף הופעות ואינה דורשת תשלום מינימום. מודעות אדוורדס הופיעו בעבר בראש הדף או בצידו (שמאל או ימין, בהתאם לשפה) וכיום מופיעות רק בראש או בתחתית הדף.

הוגה הרעיון של גוגל אדוורדס היה ביל גרוס שלקח את רעיון הצבת המודעות לצד תוצאות חיפוש מדפי זהב. גוגל ניסו לקנות את הרעיון מביל גרוס אך העסקה לא יצאה אל הפועל[3]. לבסוף יצרה גוגל נוסחה דומה משלה למודעות והשיקה את אדוורדס ב-2000. השקה זו הובילה לתביעה משפטית מצד ביל גרוס שיושבה לבסוף מחוץ לכותלי בית המשפט.

עם הקמת אדוורדס, היוו מודעות אדוורדס כ-30% מכמות הקליקים של הגולשים. עם הזמן גוגל צמצמה את הנראות בין המודעות שלה לתוצאות החיפוש, כך שכיום הדבר היחיד שמפריד בין תוצאת חיפוש רגילה לבין תוצאות הפרסום של גוגל הוא סימון קטן של "מודעה" לצד התוצאות של גוגל. בנוסף ב-2018 גוגל הרחיבה את התוצאות ל-4 תוצאות ממומנות לפני התוצאה האורגנית הראשונה.

פעולות אלו אפשרו לגוגל לשמור על אחוז גבוה מכמות הקליקים.

מרכז המכירות של אדוורדס נמצא בקליפורניה ומשרדי המשנה נמצאים במישיגן.

מודעות אדוורדס

מודעות אדוורדס ניתנות להצגה במנוע החיפוש של גוגל, שותפי גוגל ורשת המדיה. בתחילת יצירת כל מסע פרסום ניתן להגדיר היכן יוצגו המודעות.

גוף המודעה - מודעות אדוורדס מתחלקות ל-4 חלקים: כותרת, גוף המודעה, כתובת אתר לתצוגה וכתובת דף נחיתה אמיתי. בדרך כלל ניתן להכניס עד 25 תווים בכותרת, עד 70 תווים בטקסט המודעה ועד 35 תווים בכתובת אתר לתצוגה. מגבלת התווים יכולה להשתנות על פי שפת המודעה.

מילות מפתח - מילות מפתח אלו מילים שמפעילות את תצוגת מודעות אדוורדס והן מוגדרות על ידי בעל החשבון. מילת המפתח שתוגדר תגרום להצגת המודעה בזמן שמשתמש במנוע החיפוש של גוגל יקליד אותה.

בחירת מילות מפתח היא אלמנט קריטי בהצלחת המודעות ולפיכך הוא אחד הנושאים היותר מדוברים בבלוגים ובמאמרים העוסקים בקידום אתרים. לרוב, בחירת מילות המפתח הרלוונטיות תבוצע לאחר תהליך של מחקר מילות מפתח.

ציון איכות - מערכת אדוורדס מחשבת ציון איכות עבור כל מילת מפתח שבעל החשבון מזין. ציון זה הוא תוצאה של חישוב מגוון של גורמים כמו רלוונטיות מילת המפתח לטקסט המודעה, איכות דף הנחיתה וזמן הטעינה שלו ועוד. ציון זה משפיע על המחיר אותו משלם בעל החשבון והמיקום של המודעה. ככל שציון האיכות גבוה יותר כך המחיר המשולם נמוך יותר ומיקום המודעה גבוה יותר.

אופן הצגת המודעה

האלמנטים המשפיעים על מיקום המודעה במנוע החיפוש של גוגל הם ציון האיכות של המודעה ומחיר מקסימום עבור קליק אותו מגדיר יוצר המודעה. ציון האיכות נקבע על ידי חמשת הגורמים הבאים: 1. הצעת המחיר 2. פורמט המודעה 3. שיעור הקליקים הצפוי 4. איכות דף הנחיתה 5. רמת הרלוונטיות של מילת המפתח.

לרוב, מתוך מטרה להופיע במיקום גבוה יותר יהיה על בעל החשבון להקציב מחיר מקסימום לקליק גבוה ככל שניתן. אולם, אף על פי שלרוב מודעה המוצגת בראש העמוד נחשבת למודעה שתניב מספר קליקים גבוה יותר, מחקרים מוכיחים שלמעשה מיקום גבוה אינו ערובה וודאית ליתרון בהקלקה[4].

מקום הצגת המודעות

המודעות יכולות להופיע במקומות שונים על פי הגדרת בעל החשבון כמו:

  • מנוע החיפוש של גוגל
  • רשת השותפים של גוגל - רשת זו כוללת מנועי חיפוש אחרים כמו AOL, ASK, NETSCAPE ועוד.
  • רשת הווידאו של גוגל - רשת זו כוללת את מנוע החיפוש של יוטיוב, וכן כוללת את המודעות שמוצגות לצופים לפני התחלת הסרטון.
  • רשת התוכן של גוגל - רשת זו כוללת הצגת מודעות באתרים שאינם מנועי חיפוש המשתמשים בפונקציות האחרות של פרסום גוגל כמו Google AdSense בו משתמשים בעלי אתרים המקצים מקום למודעות אדוורדס תמורת תשלום עבור כל קליק. בשונה מרשת החיפוש מודעות גוגל אינן מופיעות על פי מילות המפתח שמוקלדות על ידי המשתמש בשאילתת החיפוש ולפיכך גוגל מחשב את הרלוונטיות של המודעה על פי הקשר בין תוכן האתר למילות המפתח המוגדרות במודעה עצמה. שוני נוסף הוא שכמות הקליקים הנכנסת ממודעות המוצגות ברשת התוכן אינה משוקללת בציון האיכות של אדוורדס.

טכנולוגיה

מערכת אדוורדס הראשונית התבססה על בסיס נתונים של MySQL אולם לאחר שהמערכת כבר הושקה הוחלט להשתמש במקומה באורקל. צעד זה גרם למערכת להיות איטית יותר, ולבסוף הוחלט לחזור לשימוש ב-MySQL.

מדיניות פרסום

גוגל מפרסמת את מדיניות הפרסום שלה המתעדכנת מדי תקופה. מדיניות זו כוללת כללים שהמפרסמים נדרשים לעמוד בהם. מדיניות זו כוללת דרישות הנוגעות לחוויית המשתמש, בטיחות ואבטחה ותנאים משפטיים המשתנים ממדינה למדינה.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Google Ads בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ השם שונה ב-24 ביולי 2018 מיתוג מחדש של Google AdWords ל-Google Ads - Google Ads עזרה, באתר support.google.com
  2. ^ Google: ad revenue 2001-2018, Statista (באנגלית)
  3. ^ Ezine Articles, The History Of Google Adwords
  4. ^ [http://searchenginewatch.com/article/2100616/Top-Google-Ranking-Captures-18.2-of-Clicks-Study Search Engind Watch, Top Google Ranking Captures 18.2% of Clicks [Study]


Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0