המכלול:תבנית/אולם דיונים

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
< המכלול:תבנית(הופנה מהדף מכ:תב)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


דף זה משמש לדיונים מקדימים ליצירת תבניות חדשות מכל סוג, ולדיונים בבקשות לשינויי עיצוב מהותיים בתבניות קיימות, כדי שהקהילה תחווה דעתה בנוגע להצעה, כך שתהיה הסכמה על הצורך בתבנית, העיצוב המוצע לה, והערכים שבהם תוכלל.

לפני שתאושר יצירת תבנית או שינוי כלשהו בתבנית קיימת, יש להעמידם לדיון פה. היעזרו בתיבת הקלט להוספת דיון חדש. לאחר שמתקבלת החלטה, היא תצוין בתחתית הדיון.

  • אורך הדיון אינו קבוע בצורה נוקשה. אחראי הדף יקבע את סיום הדיון ויוסיף את ההחלטה שהתקבלה לסופה.
  • פורום זה חותר להגיע לקונצנזוס לגבי הצורך בתבנית או בביצוע שינוי מסוים תבנית. עם זאת, כאשר דיון נסגר (בין אם הוחלט ליצור או לשנות תבנית, או שהוחלט שלא) מבלי שמצליחים להגיע לתמימות דעים בנושא, יכולים הצדדים לבחור בורר/ת או לפתוח הצבעת מחלוקת.
  • דיונים על תבניות קיימות או שהוחלט ליצור, יאורכבו בדף שיחת התבנית. בקשות לפתיחת תבנית שנדחו, יאורכבו בארכיון.

תבנית:קבלה

אני מעוניין ליצור תבנית שתוצב בכל ערך קבלי שתוכנה יהיה אזהרה לקורא שזה לא שקול כלימוד מתוך הספר. בהלכה יש תבנית דומה {{הבהרה הלכתית}}. נדרש כן גם בקבלה ששגיאה קלה בה עלולה להיחשב לקיצוץ בנטיעות.--יהודהשיחהבואו נבנה את המכלול ביחד • כ"ו בניסן ה'תשע"ח • 18:54, 10 באפריל 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

BA candidate.svg נגד חלשמיותר כיון שאפשר לכלול זאת בתבנית הלכה. עלה ירוק (שיחה) 23:49, 12 במרץ 2020 (IST)תגובה[תגובה]

תבנית:רמב"ן

לעיונכם. המבקר (שיחה) 15:00, 2 בדצמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

השדות: רבותיו, חבריו, תלמידיו, וגם חוקרי הרמב"ן - מיותרות. מכלולאים פעיליםספרא - שיחה 16:55, 2 בדצמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

תבנית:גורדי שחקים בישראל

מכלולאים פעילים‏ אני מעוניין להוסיף לתבנית את מגדל שבעת הכוכבים שהולך ונשלם כעת בבני ברק שיהיה הרביעי בגובהו בישראל. מה דעתכם? מצב רוח (שיחה) 21:16, 30 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

מצב רוח למה לא?! תוסיף. אגב, שאלה זו היתה אמורה להישאל בדף השיחה של התבנית הספיציפית.-- הכל לטובה 😊 שיחה ב' בתמוז ה'תשפ"ב • 09:36, 1 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

תבנית:שלשלת הקבלה

טיוטה לעיונכם. יועיל להוסיף קצת אספקלריה תורנית לאישי התנ"ך המוזכרים בו, בין השאר. - צמא לדעתשיחה • ד' בחשוון ה'תשפ"ג • 22:04, 29 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

בעלי זכות הצבעה. צמא לדעת למיטב זכרוני יש יותר משיטה אחת (בע"פ זכור לי מחלוקת רש"י והרמב"ם בקשר לשופטים), התבנית אמורה לשקף את כל השיטות המרכזיות. מקוהשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג 09:26 (IDT)
הוספתי מה שהוסיף האברבנאל במנין המקבלים. (הם נחלקו באי-אלה פרטים גם בסדר המקבלים, ובזה נקטתי רק כרמב"ם מכיון שא"א להוסיף שם אחד פעמיים, ושיטת הרמב"ם היא השיטה המרכזית בסדר הקבלה) - צמא לדעתשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג • 12:10, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
הוספתי גם מה שהוסיף המאירי למנות בין המקבלים. כמדומה אין עוד שיטה מרכזית. (בהמשך יש להרחיב בעז"ה ערך שלשלת הקבלה, ע"מ שתשקף נכונה המידע שבתבנית) - צמא לדעתשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג • 12:38, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
@מקוה, בטוח שאתה לא מתבלבל עם הנביאים? כמדומה ש"שלשלת הקבלה" מופיעה רק אצל הרמב"ם (אמנם עם השגה אחת של הראב"ד). שמש מרפא (שיחה) 09:59, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
למה הכוונה, להוסיף כל מי שהוזכר בין המקבלים לא' מן השיטות המרכזיות, אף שהתוצאה בוודאי לא תשקף סדר השלשלת לכל הדעות? (אין לי בעיה עם זה, ברצוני רק לוודא). שמש מרפא, כוונתו כנראה לאברבנאל שהוסיף השופטים בין הזקנים לנביאים, וכדבריו משמע ברש"י אבות. אמנם, כדבריך, הרמב"ם הוא "מרא דשמעתתא" בענין זה, ולפיכך כתבתי מתחילה כדבריו - צמא לדעתשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג • 10:05, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
אכן התכונתי לרש"י משנה א' באבות. לא מקובל עלי הקביעה שיש שיטה מרכזית ללא מקורות חזקים המבססים זאת. השלשלת מופיעה (בחלק הרלבנטי) במשנה הראשונה במסכת אבות. הרמב"ם אולי נתן לזה שם. מקוהשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג 13:48 (IDT)
נ.ב. הוספת רבן יוחנן בן זכאי לפני שלושת הנשיאים שקדמו לו יוצרת אי נוחות בעין. אם הסיבה היא היותו מקבל ישירות מהלל לפי חלק מהשיטות אינני רואה מוצא מלבד סידור לפי השיטות (אולי יהיה לכם פתרון אחר) מקוהשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג 13:54 (IDT)
לפי חלק מהשיטות? מפורש באבות פ"ב מ"ח שריב"ז קיבל מהלל ושמאי. יש לציין עוד שרבן גמליאל הזקן השיא את בתו לתלמיד ריב"ז (תוספתא ע"ז פ"ג). ריב"ז האריך ימים הרבה, וכנראה היה מגדולי הדור (אם לא גדול הדור בה' הידיעה) במשך תקופת כל ג' נשיאים אלו. ומ"מ איני אומר קבלו דעתי, שמא נלך בעניין הסדר אחר הרוב? (המאירי והאברבנאל אכן מנו ריב"ז אחר רשב"ג הזקן) - צמא לדעתשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג • 14:20, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
הוספתי טקסט בין השורות - ריב"ז היה קטן תלמידיו של הלל הזקן (סוכה כ"ח) חי 120 שנה (סנהדרין מ"א) מתוכם לימד 40 שנותיו האחרונות. נפטר ככה"נ 5 שנים אחר החורבן (תוס' כותב לפחות 3) אכן היה גדול הדור בה"א הידיעה בתקופת החורבן ולאח"כ, אולם לא מצינו בשום מקום שהיה כבר גדול הדור בימי הנשיאים שקדמו לו. מקוהשיחה • ו' בחשוון ה'תשפ"ג 21:23 (IDT)
הוספתי פרמטר "למטה לא מודגש", כדי להעיר על חילוקי הדעות. כמובן עדיין אפשר לסדר לפי הרוב וכדומה, ולשנות המלל למטה בהתאם. לענ"ד זה טוב בהרבה מהבאת כל השיטות בגוף התבנית, דבר שיבלבל יותר מאשר יבהיר. מה אתם אומרים? - צמא לדעתשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג • 15:27, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
לדעתי אין טעם לסבך עם שיטות. לא בהכרח שיש כאן מחלוקת. המושג של מסירת התורה הוא כללי, והרמב"ם בחר את הסדר הקצר ביותר, ארבעים איש בלבד. מיעוט שיחה (שיחה) 15:32, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
כוונתך לענין הסדר, או בהוספת המקבלים, או שאין טעם לציין זאת למטה? לענ"ד אין הכרח לנקוט הסדר הקצר ביותר דווקא בתבנית (בשונה מכוונת הרמב"ם בהקדמתו), מכיוון שאין המקבלים ממוספרים בלאו הכי ויגדיל תורה ויאדיר. - צמא לדעתשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג • 16:27, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
אם להוסיף שמות יש להוסיף גם שמגר, דבורה ואבימלך לפי סדר תנאים ואמוראים, ויש לפתוח דיון האם להוסיף בערך אבימלך את תבנית מוסרי התורה...
אפשר לעשות טבלה עם המנינים השונים בערך שלשלת הקבלה. תבניות ניווט נועדו לנוחות המשתמש ועדיף עיצוב נקי, מקסימום לציין לפי סדר הרמב"ם. מיעוט שיחה (שיחה) 16:53, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
נצחתני... ומכאן שיש הבדל מהותי, אפשר לומר, בין רשימת הרמב"ם, שהעמיד את כולה על מספר מדויק ומינימאלי, ובין שאר הרשימות שלא הזכירו מספרים וא"כ אין לדבר סוף. מעתה סרה תלונת מקוה, שאין אנו הקובעים שיטת הרמב"ם כמרכזית, אלא היא היחידה במינה והמתאימה ביותר לתבנית, ויהי' ניתן להגיע לשאר השיטות ע"י הקישור שבכותרת - צמא לדעתשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג • 17:26, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
מאי הוה עלה?
לדעתי יש לשחזר את התבנית לגירסתה הראשונה, כמנין הרמב"ם (אולי תוך שינוי השם ל'שלשלת הקבלה להרמב"ם' או 'ארבעים מקבלים' וכדומה), ולכל היותר לציין למטה שיש שיטות אחרות (אשר יפורטו בעז"ה בערך המקושר בראש התבנית). וזאת מכמה סיבות:
  • כאשר אסבר לן ניהלה הרב מיעוט שיחה, אין לדבר סוף. יש הרבה שיטות, מהם מפורטים יותר ומהם מפורטים עוד יותר, ומהם כוללים אישים הידועים כרשעים (אבימלך בן גדעון), או המזכירים מקבלים כמעט בלתי ידועים (ר' יודן נשיאה) ולא מארי דתלמודא כרב יהודה. הבאת כל השיטות תבטל כל תועלת התבנית.
  • בדומה לזה, הבאת כל השיטות גם תכניס כל המבוכה והסרבול בענין סדר המקבלים, דור אחר דור.
  • רשימת הרמב"ם מינימאלית. כמדומה שאין רשימה קצרה מזו ה"מכסה" את כל הדורות מקבלת התורה ועד חתימת התלמוד. הוא גם דקדק למנות הדורות ולהוציא במספר צבאם.
  • הרמב"ם עשה "עסק" גדול מרשימתו, וקבעה עטרה לראש חיבורו הגדול.
  • והעיקר, ולמרות הסתייגותו של מקוה, אין מנוס מהעובדה ששיטת הרמב"ם היא הידועה והמרכזית ביותר. ואעידה לי שני עדים נאמנים: את רבי יום טוב ליפמן מילהויזן, שכתב בספר הנצחון פ' משפטים (אות סב): ”ואל תעלה על דעתך שאנו סומכין על דברי היחיד וקבלתו, כי הארבעים איש שקבלו התורה שבעל פה איש מפי איש ממרע"ה עד רב אשי לא היו יחידים”, ואפילו לא טרח לציין מקור מספר זה והיכן נתפרטו אותן ארבעים איש; ואת רבי חיים קניבסקי, שכתב בארחות יושר פט"ו: ”וכמו שמנה הרמב"ם בהקדמתו ארבעים דורות ממשה רבינו ועד רב אשי”. הבאתי ב' מקורות שעלו לי באקראי, וכהנה יש להביא מובאות למאות מגדולי הדורות, שנקטו רשימת הרמב"ם כדבר פשוט וידוע. (ובנפרד, כדי שלא תפסל העדות בנמצא א' מהם פסול, אציין גם עד שאינו נאמן כ"כ: גוף הערך שלשלת הקבלה כפי שהוא עכשיו, שלא הוזכר שם כלל שיטה אחרת מלבד הרמב"ם...)
בעלי זכות הצבעה, מה אתם אומרים? ומהי הפרוצדורה בהמשך? - צמא לדעתשיחה • ט' בחשוון ה'תשפ"ג • 20:56, 3 בנובמבר 2022 (IST)תגובה[תגובה]

ארבעת הנהרות

האם כדאי/רצוי לתת תבנית ניווט לארבעת הנהרות (פישון גיחון חדקל ופרת)? גם אני (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה

המכלול:בקשות ממפעילים/מחיקה

מכלולאים פעילים‏ רצוי להוסיף בתבנית הוראה שלא למחוק את התבנית {{/מחיקה}} מצב רוחשיחה • ז' בכסלו ה'תשפ"ג • 19:58, 1 בדצמבר 2022 (IST)תגובה[תגובה]

@מצב רוח זו לא תבנית זה דף משנה שמוכלל. המקום להערה זו, בדף השיחה של הדף שבכותרת. מוטי ~ שיחה • ז' בכסלו ה'תשפ"ג • 20:24, 1 בדצמבר 2022 (IST)תגובה[תגובה]

תבנית:תצוגה מקדימה

מכלולאים פעילים‏ רצוני לעשות תבנית:תצוגה מקדימה למשתמשים חדשים שאינם יודעים למה משמש הכפתור. הרבה משתמשים חדשים (כולל אני בימי חרפי) לוחצים על הכפתור שמירת השינויים, מסתכלים על התוצאה, ואם היא לא משביעה רצון עורכים שוב, ושוב ושוב וחוזר חלילה. אין צריך להסביר מה הנזק היוצא מכך. לכן רציתי לעשות את התבנית הבאה:

שלום משתמש יקר, אנו מודים לך על תרומותיך למכלול.
רצינו להסב את תשומת ליבך כי קיים כפתור בשם תצוגה מקדימה שבלחיצתו אפשר לראות את העריכות החדשות לפני פרסומן. רק לאחר שבטוחים עם העריכות יש ללחוץ על "שמירת השינויים".

למאי נ"מ (שיחה) 18:25, 11 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

@למאי נ"מ תעשה. ואולם חי אנישיחה • כ"ו בתשרי ה'תשפ"ד 19:33, 11 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
עיין.
תבנית:תצוגה מקדימה ואולם חי אנישיחה • כ"ו בתשרי ה'תשפ"ד 19:45, 11 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
האם יש אפשרות לראות "תצוגה מקדימה" גם בעריכה חזותית או רק בקוד מקור? תהלים (שיחה) 20:49, 11 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
יש אפשרות של סקירת שינויים, אולי צריך להוסיף את זה בתבנית. למאי נ"מ (שיחה) 20:53, 11 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
תהלים זה כל ענינה של עריכה חזותית. מוטי ~ שיחה • כ"ז בתשרי ה'תשפ"ד • 21:00, 11 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה[תגובה]