נושא בדף שיחת משתמש:שמש מרפא

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
בני ציון (שיחהתרומות)

שלום וישע רב!

בדף השיחה של אגודת קדושת ציון שאלתני כמה שאלות, והיות שראיתי כי לא לקנטר באת אלא באמת נתכוונת, אמרתי אענה אף אני את חלקי. מכיוון שהדיון שם הסתעף והגיע לכדי התלהמויות כל שהם, אמרתי ארחיק נדוד הנה ואציעה דברי, וזה החלי:

שאלת שתי שאלות: למה זה ביצעתי את התיקון, ובלשונך "מה היה שבור", ועוד שאלת למה הסרתי את האיזכור של מועמדות יהודה אפשטיין בעוצמה יהודית.

אם אני מבין נכון, הרי שאתה עדיין צעיר לימים במקום זה ובעריכת ויקי. אנכי הקטן, צברתי וותק מסוים בעריכה הן כאן והן בוויקיפדיה. כפי ששמת לב, רוב או כמעט כל ערכי המכלול מיובאים מוויקיפדיה, ועוברים אך תהליך של סינון, ולא של טיוב, בעוד הערכים בוויקיפדיה עוברים גם שינויים ושיפורים כל הזמן, בקצב גדול יותר מאשר בערכי המכלול. כמובן בערכי יהדות בדרך כלל המכלול מוביל בשיפורים מול ויקיפדיה, אך בשאר הערכים נוצר הנוהל של "עדכון"; כלומר, אם ערך מסוים יובא לפני שנה, וכעת הוא השתפר ושונה בויקיפדיה, מעדכנים אותו משם, וזה כעין ייבוא הערך מחדש, כביכול נוצר זה עתה בגירסתו הנוכחית בויקיפדיה. כך גם נהגתי כאן, מכיוון שהערך "אגודת קדושת ציון" הורחב משמעותית בויקיפדיה במהלך התקופה האחרונה, עדכנתיו כאן ממקורו בויקיפדיה.

לגבי שאלתך הנוספת: כאן יש מקום לדון, מדובר כאן על משהו שלא היה בר קיימא, בסך הכל "ספין" של הצגת מועמדות בעוצמה יהודית ועוד לפני הגשת הרשימות הוסרה האופציה הזו מעל הפרק. להבנתי, הצגת הידיעה הזו מיותרת בערך שלא עוסק ישירות ברב אפשטיין, בפרט שאין ולא היה לזה שום משמעות על האגודה, כי הוא לא התמודד בפועל. אמנם שמעתי גם דעות אחרות בעניין, מכל מקום כך דעתי ואיני אומר קבלו דעתי אלא ניתיב ונדון.

היה שלום.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

בני ציון היקרים,

שלו' עד בלי ירח

יש לדון כל מקרה לגופו. אכן יש הרחבה בויקיפדיה ,אך גם במכלול יש הרחבה על פני ויקפדיה ואין סיבה להעדיף כבררת מחדל את ויקיפדיה אלא לשלבם יחד.

איני יודע מה ענין "ספין" לכאן (אגב הייתי מצפה ממך שתשתמש במילה העברית "סחריר") , יהודה אפשטיין היה לנציג הרביעי ברשימת עוצמה לכנסת. הדבר הוחלט רישמית בישיבת מזכירות המפלגה ואף דווח בעיתונות בגיבוי תמונה. לאחר מכן הוריד את מועמדותו. איני יודע מאי קסבר מעיקרא והשתא מאי קסבר אבל אלו העובדות. תוכל להתווכח עד כמה העניין רלוונטי לערך אך כבר הוכרע נגד דעתך. אי לכך איני חושב שראוי למחוק עובדה זו וטענתך שניתיב ונדון אינה טענה כי בי"ד בתר בי"ד לא מותבינן.

יברכך ה' מציון