פיאט G.91Y

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
פיאט G.91Y
Fiat G.91Y
Fiat G.91Y
Fiat G.91Y
מאפיינים כלליים
ארץ ייצור איטליהאיטליה איטליה
יצרן
טיסת בכורה 27 בדצמבר 1966
תקופת שירות 19681994 (כ־26 שנים)
יחידות שיוצרו 2 אבות טיפוס + 65
משתמש ראשי איטליהאיטליה איטליה עבור חיל האוויר האיטלקי
דגמים
  • G.91Y
  • G.91YT
  • G.91YS
מחיר 1,700,000 דולר
ממדים 
אורך 11.67 מטר
גובה 4.43 מטר
מוטת כנפיים 9.01 מטר
שטח כנפיים 18.13 מ"ר
משקל ריק 3,900 ק"ג
משקל טעון 7,800 ק"ג
משקל המראה מרבי 8,700 ק"ג
ביצועים 
מהירות שיוט 630 קמ"ש
מהירות מרבית 1,100 קמ"ש (בגובה פני הים)
קצב נסיקה 83.36 מטר/שנייה
טווח טיסה מרבי 3,500 קמ"ש
סייג רום 12,500 מטר
עומס כנף 480 ק"ג/מ"ר
דחף
חימוש 
תותחים
טילים אוויר-אוויר: 2 טילים AIM-9 סיידוויינדר (בתצורת מטוס "G.91YS")
הנעה 
2 מנועים ג'נרל אלקטריק סילוני מסוג "General Electric J85" (אנ')
תרשים
AERITALIA G.91Y.png

פיאט G.91Yאיטלקית: Fiat G.91Y) הוא מטוס קרב הפצצה למשימות אמנעה אווירית ומודיעין אווירי מתוצרת יצרנית המטוסים האיטלקית Fiat Aviazione (אנ') חברת בת של פיאט[1] אשר יוצר בין השנים 19661972 באיטליה.[2][3][4]

משנת 1969 יוצר "פיאט G.91Y" על ידי יצרנית המטוסים Aeritalia (אנ') (חברת בת של "פיאט") שהוקמה מאיחוד חברה להנדסת אווירונאוטיקה "Aerfer" (אנ') עם יצרנית המטוסים "Fiat Aviazione".

היסטוריה

טיסת בכורה של גרסת "פיאט G.91Y" התקיימה ב־27 בדצמבר 1966. המטוס הפגין ביצועים טובים משמעותית מקודמו בזכות הגידול בהספק שהציעו שני מנועי ה"ג'נרל אלקטריק J85" שהורכבו בדגם.

המטוס הוסמך בשנת 1967 והוצג רשמית בתערוכת האוויר הבינלאומית בסלון האווירי בפריז בשדה התעופה לה בורז'ה באותה שנה.

בשווייץ נמסר כי היא מעוניינת מאוד במטוס זה והזמינה אב טיפוס "פיאט G.91Y", מטוס קרב קל, רב-תפקידים. עסקת רכישת המטוסים לא יצאה לפועל מכיוון שלחץ של ארצות הברית הביא את צבא שווייץ להזמין 42 יחידות של נורת'רופ F-5, מטוס קרב סילוני על קולי מתוצרת חברת נורת'רופ שתוכנן בשנות ה-50 המאוחרות.

67 יחידות של "פיאט G.91Y" סופקו ל-חיל האוויר האיטלקי.

ממאפייני "פיאט G.91Y"

תצורות דגמים

גלריה

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיאט G.91Y בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ The Illustrated Encyclopedia of Aircraft (Part Work 1982-1985). Orbis Publishing
  2. ^ Warplanes encyclopedia, Aerospace Publishing, 1984, Italian version print by De Agostini, 1985, p.16
  3. ^ "פיאט G.91Y" - מפרט flugzeuginfo.net/acdata_php/acdata_g91y
  4. ^ "פיאט G.91Y" pickledwings.wordpress.com/fiat-g-91-gina-go-lightly
  5. ^ מקדם העומס - באווירונאוטיקה מקדם העומס הוא היחס בין הרמת מטוס למשקלו, הוא היחס בין המשקל לכאורה (המשקל כפי שהוא "מורגש" וזה פונקציה של כוחות המשיכה ומומנט התמד (אינרציה) של הלובש) והמשקל בפועל (שנוצר על ידי כוח המשיכה). זהו וקטור שמרכיביו הם מספרים חסרי ממד (ולכן ללא יחידות), אך באופן כללי בא לידי ביטוי ב-"g"
  6. ^ Green 1972, p. 8
  7. ^ 29 April 1971. "Italy's aircraft industry" Flight International, p. 578. www.flightglobal.com. Retrieved: 30 December 2011
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0