חלון ראווה
חלון ראווה (מכונה גם ויטרינה) הוא חלון הממוקם בחזית החנות ופונה לעבר הרחוב. חלון הראווה משמש להצגת מדגם מייצג של מוצרי החנות או של מוצרים אטרקטיביים במיוחד הנמצאים בה, ובכך נותן ללקוח הפוטנציאלי, החולף ליד החנות, את האפשרות לקבל רושם ראשוני על המוצרים שבחנות, כך שיתפתה להיכנס לתוכה. משכך, חלון הראווה הוא כלי שיווקי חשוב.
בחנויות בגדים בדרך כלל מוצגות בחלון הראווה בובות תצוגה דמויות אדם, הלבושות בבגדים הנמכרים בחנות.
החלטה שעל בעל החנות לקבל היא האם לנצל את חלון הראווה להצגת מגוון רחב ממוצרי החנות, או לנצל אותו לשם קידום מכירתו של מוצר יחיד. דוגמה להחלטה זו מופיעה בחנויות ספרים, שבהן יש המציגות מגוון ספרים בחלון הראווה, ויש המציגות ספר יחיד, שלחנות יש עניין בקידומו.
חלון הראווה הוא בדרך כלל אזור נפרד של החנות, המשמש למטרות האמורות לעיל. לעיתים חלון הראווה אינו אלא חלון, המאפשר לקונה לראות דרכו את החנות כולה.
ראו גם
קישורים חיצוניים
- מירב קריסטל, פטמות בחלונות הראווה, באתר ynet, 18.5.2010
- לילך פאר, הנה פתחתי חלון: הכוח העצום של חלונות הראווה, באתר nrg, 13 באוקטובר 2012
- עמית קוטלר, צפו: חלונות הראווה היפים בעולם, באתר ynet, 5 בנובמבר 2015
- התגוננותנו הכלכלית - הִתחרות חלונות ראווה של תוצרת הארץ (1939)