מועדון צרכנים

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
גרסה מ־20:48, 7 בפברואר 2019 מאת חרדית (שיחה | תרומות) (ייבוא מוויקיפדיה העברית, ראה רשימת התורמים)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מועדון צרכנים הוא התאגדות של לקוחות שמטרתה קבלת הנחות והטבות בפעילות צרכנית, בזכות גודלה של ההתאגדות, המקנה לה כוח קנייה גדול.

ההתאגדות במועדון צרכנים נעשית על פי מאפיין משותף, כגון מקצוע או מקום עבודה.

מבחינת המשווק, מועדון הצרכנים מצדיק מתן הנחות לא רק בזכות גודלו, אלא גם בזכות המאפיין המשותף של חבריו, המאפשר פנייה שיווקית ממוקדת למאפיין זה.

להבדיל ממועדון לקוחות, שהיוזמה להקמתו היא של המשווק, היוזמה להקמת מועדון צרכנים היא של הצרכנים, ללא מחויבות לספק מסוים. בדומה למועדון לקוחות, גם חברות במועדון צרכנים מלווה פעמים רבות בכרטיס מזהה.

חברות כרטיסי אשראי פועלות גם כמועדון צרכנים גדול, בהציען מגוון הנחות למחזיקי הכרטיס. לעיתים מונפק כרטיס אשראי ייחודי לחברי מועדון הצרכנים, המהווה כרטיס אשראי וכרטיס מועדון גם יחד.

ראו גם

קישורים חיצוניים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0