ניהול מוניטין

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
גרסה מ־08:43, 27 באוגוסט 2018 מאת Shirshalom3 (שיחה | תרומות) (ייבוא מוויקיפדיה העברית, ראה רשימת התורמים)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

תבנית:שכתוב ניהול מוניטין הגיע במקור מיחסי ציבור לטווח הארוך, אך בעידן של היום וההתקדמות בתחום מחשוב, תקשורת האינטרנט והרשתות החברתיות לקחה את זה בעיקר לעניין של תוצאות במנועי החיפוש השונים.

ישנם סוגים שונים של ניהול מוניטין חלקים מסוימים של ניהול מוניטין קשורים לעיתים קרובות עם אזורים אפורים אתיים, אך לכול שיטות ניהול המוניטין יש מטרה אחת משותפת והיא לצנזר תלונות באמצעות SEO וטקטיקות אשר משפיעות על מיקום התוצאות השליליות.

היסטוריה

תחילה הרעיון נועד ליחסי ציבור מחוץ לתקשורת. ככל שהאינטרנט ורשתות חברתיות הפכו לפופולריות יותר, כללי המשחק השתנו, 90% מהאנשים פונים למנועי החיפוש באינטרנט כדי לקבל מידע על מותג, אדם, נושא או מוצר.

מושגים

ניהול מוניטין הוא פעולה של דחקת תוצאות שליליות ממוניטין של אדם או מותג, וגורם למנועי החיפוש להעלים תוכן אשר מזיק לו, ומשתמש פתרון לפגיעה במוניטין של חברות פרטיות, ציבוריות, פוליטיקאים. רוב ניהול מוניטין מתמקד בהדחקת תוצאות החיפוש השליליות למטה. תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים הן המטרה העיקרית למאמצי ניהול מוניטין.

טקטיקות לניהול מוניטין

  1. שיפור אופטימיזציה של המותג בכול מקום בו הוא מופיע, סקירות טכניות והמלצות של לקוחות חיוביים על מנת לדחוק את התוכן שלילי למטה.
  2. מקורות פרסום, אתרים חיוביים ופרופילים במדיה החברתיות, במטרה להעצים את הטוב ולהדחיק התוצאות שליליות במנועי החיפוש בחיפוש.
  3. יצירת כתבות לעיתונות באינטרנט על מנת לקדם את נוכחות המותג ולדכא את התוכן השלילי.
  4. יצירת בלוגים על שם המותג.
  5. הקמת חשבונות אנונימיים ויצירת ביקורות חיובית.[1]

אתיקה

ניהול מוניטין מעלה הרבה שיקולים אתיים חברות כבר ידועות לשכור צוות התחזות לבלוגרים באתרים של צד שלישי.

בעבר כבר מתחו ביקורת על אתרים שהסירו כתבות שליליות.

הערות שוליים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0