הבריגדה הליטאית-פולנית-אוקראינית

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הבריגדה הליטאית-פולנית-אוקראינית
סמל הבריגדה
סמל הבריגדה
מאוחדים למען השלום
פרטים
מדינה ליטאליטא ליטא
פוליןפולין פולין
אוקראינהאוקראינה אוקראינה
שיוך צבא ליטא צבא ליטא
צבא פולין צבא פולין
צבא אוקראינה צבא אוקראינה
סוג בריגדה
בסיס האם לובלין, פולין
אירועים ותאריכים
תקופת הפעילות 2009–הווה (כ־15 שנים)
נתוני היחידה
כוח אדם 4,500

הבריגדה הליטאית-פולנית-אוקראיניתאנגלית: Lithuanian–Polish–Ukrainian Brigade, בראשי תיבות: LITPOLUKRBRIG; בליטאית: Lietuvos-Lenkijos-Ukrainos brigada; באוקראינית: Литовсько-Польсько-Українська Бригада, בראשי תיבות: ЛИТПОЛУКРБРИГ; בפולנית: Brygada litewsko-polsko-ukraińska) היא בריגדה המורכבת מחיילים ממדינות משולש לובלין (ליטא, פולין ואוקראינה). בסיס הבריגדה נמצא בלובלין והיא משתתפת בתרגילים של נאט"ו.

היסטוריה

ב-14 ביוני 2007 בפגישה משותפת של שרי ההגנה של האיחוד האירופי, הושגה הסכמה כי רצוי שפולין וליטא חברות האיחוד, יחזקו את קשריהן עם אוקראינה, שאינה חברת האיחוד, באמצעות הקמת יחידה צבאית משותפת. יחידות דומות כבר פעלו בעבר, למשל גדוד שמירת השלום הליטאי-פולני וגדוד שמירת השלום הפולני-אוקראיני. ב-16 בנובמבר 2009 נחתם הסכם להקמת בריגדה משותפת בין שרי ההגנה של שלוש המדינות. הוחל בהקמת הבריגדה, והיא הייתה אמורה להיות מבצעית בסתיו 2011. עם זאת, ההקמה הסופית נדחתה במשך ארבע שנים. ב-17 במרץ 2014, לנוכח משבר קרים, הודיעה פולין כי היא מתכוונת לזרז את הקמת היחידה. היחידה הוקמה באופן רשמי ב-19 בספטמבר 2014, והמפקדה שלה נחנכה בטקס חגיגי בלובלין שבפולין ב-25 בינואר 2016, בהשתתפות שרי ההגנה של שלוש המדינות. בהמשך השנה השתתפה הבריגדה בתרגיל "להקה אמיצה" של נאט"ו.

הבריגדה כוללת באופן קבוע 4,500 חיילים. עם זאת, דרך קבע נמצאים במפקדתה בלובלין רק קציני המטה, בזמן שהחיילים עצמם נותרים בבסיסיהם בארצות המוצא, ונקראים ללובלין רק לצורך אימונים משותפים. שפת הפיקוד הרשמית היא אנגלית.

קישורים חיצוניים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0