מצולע (גרפיקה ממוחשבת)

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

בגרפיקה ממוחשבת, מצולע או פוליגוןאנגלית: Polygon) הוא כלי לצורך יצירת תמונות תלת ממדיות.[1]

בדרך כלל (אך לא תמיד), המצולעים יהיו משולשים והם נמצאים על פני השטח של האובייקט המרונדר לאחר שמיקום הקודקודים נקבע ומרונדרים באמצעות מודל wireframe. רינדור זה יעיל יותר מרינדור מודל מוצלל (אנ') ועל כן המצולעים הם שלב בתהליך של הנפשה ממוחשבת. מספר המצולעים מתייחס למספר המצולעים שמרונדרים בפועל בכל פריים.

החל מהדור החמישי של קונסולות המשחקים, השימוש במצולעים לצורך רינדור נעשה נפוץ יותר, כאשר בכל דור, המודלים המצולעים נהיים יותר ויותר מורכבים.

שיטות מתחרות לרינדור מצולעים הנמנעים מקווי חיבור

הערות שוליים

  1. ^ קאט ביילי, Star Fox's History of Innovation, For Better or Worse, באתר USGamer, ‏‏18 באפריל 2016 (באנגלית)
P Computer-science.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא מדעי המחשב ובנושא תוכנה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0