שיחה:מיגו/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

קושיית העילוי ממייצ'יט

4
יהודה 2 (שיחהתרומות)

נראה לי שראוי להביא כאן את הקושייא הידועה של העילוי ממייצ'יט שהקשה הרי כל טענה שנאמנת במיגו כבר אינה פחות טובה מהטענה שהיה יכול לטעון ובגללה מאמינים לו ואם כן כל המיגו בטל. ואפשר להכניס את זה גם בערך גלגל החוזר כדוגמא ל"בעייה טכנית אינסופית" תשובת העילוי ממייציט עצמו היא שאכן המיגו מועיל רק מטעם ספק. ולכן אינו מועיל להוציא ממון.

יעבץ (שיחהתרומות)

אכן, אנו באותו ראש וכבר הבאתי זאת בערך בשעה האחרונה. טרם תקרא ואנוכי אענה...

יעבץ (שיחהתרומות)

אך בערך מיגו לא הכנסתי את זה, ניתן להעביר מערך גלגל החוזר

בוגי נא (שיחהתרומות)
ר אלחנן כח טענה וכנל ר שמעון

ניסוח תורני

1
סיכום מאת איסתרק

זה בסדר

איסתרק (שיחהתרומות)

אולי לא ראוי לנסח "טענה אופציונלית", משום התרחקות משמעותית מסגנון התורני המקובל, אם כי לא ראיתי שמקפידים על כך, ולא מצאתי מילה אחרת ("אפשרית"?), לכן השארתי "אופציונלית".

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

איפה ר יהושע שחלק על דין מיגו?

שמש מרפא (שיחהתרומות)

איפה באמת?

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

כתובות טו:

ומודה ר"י שהפה שאסר הוא הפה שהתיר

. ובפרק בתולה נישאת

היא אומרת משאירסתני נאנסתי ונסתחפה שדהו והוא אומר לא כי אלא קודם שאירסתיך ר"ג ור"א או' נאמנת ר"י או' לא מפיה אנו חיי' עד שתביא ראיה לדבריה

.

ובגמ' טז. מעמידה שהודאתו של ר"י היא שאע"פ שח' על ר"ג בפ"ק שמיגו אינו מועיל הפה שאסר מועיל.

יעקב ישראל אוירבך (שיחהתרומות)

אינני יודע מי ערך את החלק הזה בערך כאן אבל נראה לי שהדברים שכתובים שם קצת תמוהים לא' שיעיין בדברי הראשונים שם. הכותב ביאר את המח' בין רבה לאביי בדף לא וכן את המח' בין רב חסדא ורבא בדף לג: בצורה שהם נחלקים במיגו במקום עדים האם אפשר לשנות את המשמעות של הטענה של אבותיי לטענה שקניתי מהם ואם יועיין שם ברמב"ן שמזכיר דבר זה בביאור המח' הוא בא בביאור זה לשלול את הביאור שנחלקו האם מיגו תקיף יותר מעדים ומבאר שנחלקו רק האם מתרצים דיבורו או לא ובאמת צריך לדעת שאם נבאר שנחלקו האם מיגו תקיף יותר מעדים הביאור כפשוטו האם טענתי עדיפה ואמינה מהם או לא. הייתי שמח אם מישהוא יוכל לבאר את הדברים שכתבו כאן.

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

לא הבנתי

אין נושאים ישנים יותר