No Line on the Horizon

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
No Line on the Horizon
אלבום אולפן מאת U2
יצא לאור 27 בפברואר 2009
הוקלט מאי 2007 - דצמבר 2008
מקום הקלטה פאס, דבלין, ניו יורק, לונדון
סוגה רוק
אורך 53:44
חברת תקליטים מרקורי, איילנד רקורדס, אינטרסקופ רקורדס
הפקה בריאן אינו
דניאל לנואה
סטיב ליליווייט
סינגלים מ-No Line on the Horizon
  1. Get On Your Boots‎
    תאריך יציאה: 16 בפברואר 2009
  2. Magnificent
    תאריך יציאה: 4 במאי 2009‎
  3. I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight
    תאריך יציאה: 7 בספטמבר 2009

No Line on the Horizon (אין קו באופק) הוא אלבום האולפן ה-12 של להקת הרוק האירית U2. הוא הופק על ידי בריאן אינו, דניאל לנואה וסטיב ליליווייט ויצא ב-27 בפברואר 2009. הוא היה האלבום הראשון ש-U2 הוציאה מאז "How to Dismantle an Atomic Bomb" שיצא ב-2004, תקופת הזמן הארוכה ביותר שבה U2 לא הוציאה אלבום אולפן עד לשלב ההוא. הלהקה תכננה בהתחלה להוציא את שירי האלבום כשני מיני-אלבומים, אבל מאוחר יותר שילבה את החומר לאלבום אחד. הצלם אנטון קורביין צילם סרט בשם "Linear", אשר יצא יחד עם האלבום וכלל כמה גרסאות מיוחדות.

U2 החלה את העבודה על האלבום ב-2006 עם מפיק האלבומים ריק רובין, אבל גנזה את רוב החומרים מהסשנים האלו. במאי 2007, הלהקה התחילה סשנים חדשים עם אינו ולנואה בפאס, מרוקו. הלהקה הקליטה במשך שבועיים בריאד מרוקאי ושיתפה את המפיקים בכתיבת השירים. הסולן בונו, שמאס בכתיבה בגוף הראשון, כתב מילים מנקודות מבט של דמויות שונות. ההקלטות המשיכו בכמה אולפנים בארצות הברית, בריטניה ואירלנד במשך דצמבר 2008. הלהקה תכננה להוציא את "No Line on the Horizon" בנובמבר, אבל אחרי שהם חיברו בין 50 ל-60 שירים, הם דחו את הוצאת האלבום כדי להמשיך לכתוב.

לפני צאת האלבום, U2 טענו שהזמן שלהם בפאס, כמו גם המעורבות של אינו ולנואה, גרמו לכך שהאלבום יהיה יותר ניסיוני משני האלבומים הקודמים שלהם. הלהקה השוותה את השינוי בסגנון לזה שבין "The Joshua Tree" ו-"Achtung Baby". אחרי יציאתו, "No Line on the Horizon" קיבל בעיקר ביקורות חיוביות, אף על פי שמבקרים רבים טענו שהוא לא ניסיוני כפי שהלהקה הציעה קודם. האלבום התחיל במקום הראשון ב-30 מדינות אבל לא מכר כצפוי. הלהקה הביעה אכזבה מהמכירות הנמוכות יחסית של חמישה מיליון עותקים, בהשוואה לאלבומים קודמים. בניגוד לכך, סיבוב ההופעות 360° לקידום האלבום בין 2009 ל-2011 שבר את השיא של סיבוב ההופעות המכניס ביותר בכל הזמנים עם הכנסות עד ל-2019 של מעל ל-736 מיליון דולר.