שיחה:הרב דוד שלמה קליין/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

משנת תשפ"ג לובש א וייסע זאקען בשבתות שלא כמנהג אונגוואר

8
כפוף לכללים (שיחהתרומות)

מכלולאים פעילים, (אני רוצה לשמוע בעיקר מה התגובה של החסידים.) האם זה צריך להיות כתוב בערך, אני אכתוב פה מה כתבתי בערך עם מקור ומה מחקו, ונשמע את חוות דעתכם.

"עד שנת תשפ"ב היה הולך עם מכנסיים בשבת כמנהג אונגוואר, משנת תשפ"ג לאחר ששידך את בנו הרב חיים אהרן עם חסידות סערט ויז'ניץ התחיל ללכת עם גרביים לבנות בשבתות (א וייסע זאקען)[1] כמנהג בית ויז'ניץ". (יש טוענים שהרב'ה אמר שהוא מקבל את מרותו של הרב'ה מסערט ויז'ניץ, ולא נראה ולכן לא כתבתי.)

ספרי קודש (שיחהתרומות)

"א וייסע זאקען". מה מקומו של האות א(א וייסע) כאן? וכן צ"ל: ווייסע.

מקוה (שיחהתרומות)

סנסציות מקומן בטוויטר של משה ויסברג.

שם גם ניתן להתייעץ (אם רוצים) רק עם החסידים.

כפוף לכללים (שיחהתרומות)

חזק, מקוה ישראל ה'.

אפרון (שיחהתרומות)
כפוף לכללים (שיחהתרומות)
אפרון (שיחהתרומות)

אתה, תייגת מכלולאים פעילים, אני לא בטוח שהם רשומים שם (אני לא).

כפוף לכללים (שיחהתרומות)

מעניין, לא ידעתי, חשבתי שזה מתייג את כולם מקטן ועד גדול, (בכ"מ אותך לא צריך לתייג, אתה כל דבר קולט בשניות)

תכליתי (שיחהתרומות)
כפוף לכללים (שיחהתרומות)

אולי תסביר לי מה מגוחך בזה? נראה לי מה שאתה כותב זה מגוחך!

ספרי קודש (שיחהתרומות)

ברור שזה מגוחך.

כפוף לכללים (שיחהתרומות)

טוב, אנחנו עושים רק קודש, ומה ש"ספרי קודש" אומר זה מה שעושים, אפשר למחוק.

ספרי קודש (שיחהתרומות)

{{ישנם}} כללים בענין קישורים חיצוניים?

או שאפשר להעלות את כל מה שקיים ברשת, וכל המרבה הרי זה משובח?

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

יש את הכללים המופיעים בדף המכלול:קישורים חיצוניים.

מעבר לכך אין מניעה לקשר לכל מקור שיכול להוסיף מידע לקורא הערך. כמובן שאם יש ויכוח האם קישור מסוים מוסיף או לא יש להחזיר לגרסה יציבה ולקיים דיון מסודר, אבל חבל לריב על קישורים.

ספרי קודש (שיחהתרומות)

טוב אז בא נבדוק את הקישו"ח בערך הנוכחי ונראה אם זה "להוסיף מידע" או מטרה אחרת...

ניטראלי (שיחהתרומות)
ניטראלי (שיחהתרומות)

עדיין לא...

ספרי קודש (שיחהתרומות)

הגיע הזמן שהמנטרים או המפעילים יעשו סדר בערך הזה ויקבעו מסמרות.

כל כמה זמן מכניסים דברים שהם לא לפי כללי המכלול, ונמחקים, ושוב אחרי זמן מכניסים שוב בתקוה שלא ישימו לב.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

כל מידע שנכתב ונמחק בתוך זמן קצר ואח"כ נכתב שוב זה עבירה על כללי המכלול, ואתה מוזמן לציין את הגירסאות בהם חזרו על עריכה ולבקש מהמפעילים שיזהירו ואם צריך גם יחסמו את עובר העבירה.

חידוד (שיחהתרומות)

בניו שלא נושאים בתפקיד לא אמורים להיכנס לערך

תפארת אבות (שיחהתרומות)

תעשה קצת שיעורי בית על כללי המכלול: מבין הצאצאים של נשוא הערך לא יוזכרו אלא בנים או חתנים שיש מאפיין בולט לרשום עליהם (כגון תפקיד, פרסום, ספר שהוציאו, כשהמחותנים מפורסמים וכדומה.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

כשהמחותנים מפורסמים, לא שצריך ללכת עד הסבא.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

אז לכן הסברתי לך שהרב ברוך הגר, הוא מספר 2 בחסידות סערט, בהיותו בנו בכורו של האדמו"ר, אמנם שאינו נושא בתואר 'רב החסידות' רשמית, אך הוא זה שמנהל את החסידות לכל דבר.

אפרון (שיחהתרומות)

מכיוון שזה לא מובא בערך זה לא רלוונטי, ובערך תצטרך מקור בשביל לכתוב את זה.

מוטי (שיחהתרומות)

רק לתשומת לב, כשהסיבה היא המחותנים לא מספיק שיש מה לרשום עליהם, צריך שיהיו מפורסמים, המשמעות לדעתי לפחות שיש ערך במכלול.

ספרי קודש (שיחהתרומות)

"צריך שיהיו מפורסמים".

וכמו שנכתב ב"המכלול:חשיבות אנציקלופדית - ערכי אישים - את מי להזכיר בפסקת "משפחתו".

"מבין הצאצאים של נשוא הערך לא יוזכרו אלא בנים או חתנים שיש מאפיין בולט לרשום עליהם (כגון תפקיד, פרסום, ספר שהוציאו, כשהמחותנים מפורסמים וכדומה). במקרים יוצאי דופן אפשר יהיה להגיע להסכמה בדיון או בהצבעה."

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

נראה לי שזה מהמקרים שעליהם יש להגיע להסכמה בדפ"ש.

הקריטריון נועד כדי למנוע מצב שהמכלול הופך לאתר גנאלוגי וערכי האישים הופכים לרשימה של אנשים שאינם מוכרים לאיש. ברגע שיש משמעות אפילו קלה לצאצאיו של נשוא הערך אני חושב שיש לנקוט בגישה מקילה.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

כתוב ערך מהו פרסומו 'בנו בכורו של האדמו"ר מסערט ויזניץ'...

מוטי (שיחהתרומות)

השאלה אם מספיק כל רמת פרסום או שמפורסם זה ברמה שמצדיקה ערך

בא לתקן (שיחהתרומות)

בדיון שם הודגש שלא הפירוש שיש עליו ערך

תפארת אבות (שיחהתרומות)

הבה נשאל את החסידים שביננו, האם בנו בכורו של אדמו"ר בעל אלף חסידים - לא נחשב מפורסם?!

טישיו (שיחהתרומות)

אמנם היותו של בנו מחותן של בן אדמו"ר בעל עשר חסידים לא ממש מעניין מישהו, אבל סערעט ויז'ניץ היא מהחסידויות הגדולות ויש לכך משמעות אנציקלופדית גם אם מדובר בבן או בחתן ולא באדמו"ר עצמו.

חידוד (שיחהתרומות)

אם כך המצב יתכן שיש להשאיר

ספרי קודש (שיחהתרומות)

מנטרים בערך הנוכחי בין ילדיו של נשוא הערך הובא "חתנו, בן הנגיד הרב משה יעקב פרידמן מאנטוורפן". בהמכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים-את מי להזכיר בפסקת "משפחתו" נאמר: "מבין הצאצאים של נשוא הערך לא יוזכרו אלא בנים או חתנים שיש מאפיין בולט לרשום עליהם (כגון תפקיד, פרסום, ספר שהוציאו, כשהמחותנים מפורסמים וכדומה)". האם הנגיד הרב? משה אהרן פרידמן בגדר "מפורסם"?

שמש מרפא (שיחהתרומות)

קודם שיספרו לנו מה זה בדיוק "הרב הנגיד".

סיכום מאת כפוף לכללים

הובהר.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

האם היה לחסידות תלמוד תורה פעם? לא בעשרים שנה האחרונות!

יואל ווייס (שיחהתרומות)
כפוף לכללים (שיחהתרומות)

דוקא כן היה, אומנם לא ידוע, אבל כן היה.

כפוף לכללים (שיחהתרומות)

נסגר לפני 10 שנים.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

נשמע לי מוזר, כי באותם שנים הסתובבתי שם רבות ולא היה ידוע לי על דבר כזה, אשמח שתביא איזה מקור לכך. בכל אופן אחלק את זה מהענין של הישיבה, כדי להדגיש את זה שהאדמו"ר היה ראש הישיבה בפועל (כפי שיכול אני להעיד מאותם שנים), ולא רק 'ראש המוסדות'.

כפוף לכללים (שיחהתרומות)

אכן הוא היה 'ראש הישיבה', (ואגב, שמעתי את זה מאחד שאני חושב שהוא יודע, אמנם אני בעצמי לא שמעתי על זה כלל, ואף בהתחלה לא האמנתי, כי אם תשאל שמה על הישיבה כולם ידעו להגיד לך שפעם היתה, אבל אם תשאל על החיידר, לא נראה לי שיודעים (אולי כי באמת זה לא היה), בכל מקרה אם אתה בטוח שלא היה אז תוריד את המשפט על החיידר).

תפארת אבות (שיחהתרומות)

אני לא יכול להבטיח לך שבכל ארבעים שנות הקריה לא פעל תלמוד תורה בשם 'אונגוואר', אבל מה שאני כן יכול לומר לך שבחמש עשרה שנה האחרונות לא היה ת"ת. ולא מצאתי שום איזכור לכך באוצר החכמה או בגוגל, ובפרט שגם אתה מסתפק בכך, נמחק זאת לבינתיים, ובפרט שזה פרט שולי, וכך לא נוריד מערכן של שני הישיבות הקדושות שפעלו בכל עוז והצילו עשרות בחורים.

אפרון (שיחהתרומות)

מתנצל לא ראיתי את ההתכתבות בדף השיחה ולכן שחזרתי.

כפוף לכללים (שיחהתרומות)

אגב, מה שעשית זה נכון, גם אם היה חיידר, כי הוא הרי לא עמד בראשות החיידר...., רק בראשות הישיבה.

אפרון (שיחהתרומות)

השינוי שלך ל"ועמד בראשות המוסדות" לא היה שום התחכמות מצד אף אחד, היה כתוב "בראשותן" עד השינוי שעשיתי בטעות ובמהלכו המרתי את הכתוב ל"בראשות המוסדות", זה לא היה בכוונה אלא סתם ניסוח אגבי, אבל טוב ששינית זה נשמע יותר תקין.

בשנת תשפ"א חתם על מכתב ובו הורה להצטרף לקרן השביעית.

6
סיכום מאת כפוף לכללים

אין צורך להוסיף לערך.

כפוף לכללים (שיחהתרומות)
מקוה (שיחהתרומות)

לא.

כפוף לכללים (שיחהתרומות)

ומדוע? הרי במלא ערכים כתוב בשנת וכו' וכו' באותו סגנון של דברים.

מקוה (שיחהתרומות)

השאלה מה טווח ההשפעה של המכתב לאיזה תפוצה זה פונה והאם מדובר באחד מתוך עשרות (או מאות)

כפוף לכללים (שיחהתרומות)
סיכום מאת כפוף לכללים

הובהרה חשיבות.

בהמתן של צדיקים (שיחהתרומות)

כמעט שאין כאן מידע שלא נמצא כבר בערך על אביו רבי מנשה קליין (הכוונה מידע חשוב, לא גירושין בחירות והדלקה).

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

זה המצב בהרבה מהערכים על אנשים חיים, ולכן מומלץ בהחלט להתעסק בערכים תורניים וכדומה ולמעט בכתיבה על אנשים חיים שאין עליהם כמעט מידע.

אבל זה לא אומר שאין חשיבות לנשוא הערך, ואם יש חשיבות אזי יש מקום גם לקצרמר.

כפוף לכללים (שיחהתרומות)

בהמתן של צדיקים, הוא אדמו"ר ולכן ראוי שיהיה כתוב עליו ערך. ומלבד זאת, לא כל ערך שלא מוצא חן בעיניך צריך למחוק, כאילו מוגבלים בכמות הערכים.

בהמתן של צדיקים (שיחהתרומות)

טוב אז צריך לכתוב על כל אחיו גם כן.

200 שכנים לא חסידים.

כפוף לכללים (שיחהתרומות)

ואגב, גם יש לו 200 מקומות בביהמ"ד, והוא עומד בקריטריונים הנוקשים שהמכלול קבע.

כפוף לכללים (שיחהתרומות)

נכון, על אחיו הרב משה גם כתוב, ועל אחיו הרב עמרם כתבתי, אבל מחקו לי את זה, לא יודע למה.

בהמתן של צדיקים (שיחהתרומות)

"לא יודע למה"? הרי הסבירו היטב בדף שציינת אליו.

כפוף לכללים (שיחהתרומות)
כפוף לכללים (שיחהתרומות)

בסדר, אבל אתה בעצמך אמרת שצריך לכתוב על אחים שלו גם.

בהמתן של צדיקים (שיחהתרומות)

לדבריך. לדעתי לא.

המכלול לא אמור להיות אלפון לכל הרבנים והאדמו"רים שבעולם, אלא למשפיעים שבהם בלבד. המצב כעת נותן דימוי לא רציני.

כפוף לכללים (שיחהתרומות)
בהמתן של צדיקים (שיחהתרומות)

עיינתי בחלק וראיתי מעט אנשים...

כפוף לכללים (שיחהתרומות)
כפוף לכללים (שיחהתרומות)

ואתה יכול לראות גם פה.

כפוף לכללים (שיחהתרומות)

ואגב, לא הסבירו היטב, כי הביהמ"ד בארה"ב נראה לי שכן יש בו 200 מקומות ע"פ תמונות שראיתי, ואגב גם חוצמזה יש לו בית כנסת בירושלים, ובנו הרב יחיאל, חתן האדמו"ר מסאסוב מכהן כרב שם, ככה שאני חושב שלאיש שיש 2 בתי מדרשות והוא אדמו"ר ראוי להיות כתוב במכלול.

אין נושאים ישנים יותר