שיחה:רב יוסף/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

עיוור ובקי - מה גרם למה?

9
עמוס חדד (שיחהתרומות)

בערך נכתב כך - "למרות עיוורונו היה ידוע בתור בקיא גדול בתורה שבכתב".

ואילו אני, למיטב הבנתי, בגלל עיוורנו חזר ושינן הכל עד שהפך לסיני הבקי בכל התורה כולה. אמור מעתה בגלל או בזכות עיוורונו היה ידוע וכו'.

מכלולאים פעילים‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‏‎‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏ וכל שאר ת"ח דהכא, מה דעתכם?

מקוה (שיחהתרומות)

אפשר ואתה צודק אבל האם יש לך מקור התולה זאת בכך? לי אישית לא זכור מקור מפורש בענין.

עמוס חדד (שיחהתרומות)

גם אין מקור שזה למרות. אם לא כך ולא כך, אז הניסוח צריך להיות בלי קשר בין העיוורון לבקיאות.

מקוה (שיחהתרומות)
א בוחער (שיחהתרומות)

לפענ"ד אתה צודק

מהללאל (שיחהתרומות)

עי' ערובין ס"ז. שמוזכר שגם רב ששת שהיה עיוור היה בקי

אליצור (שיחהתרומות)

גם אם נכונה ה(אולי) השערה המילה למרות מתאימה

עמוס חדד (שיחהתרומות)

דקדקן המילה למרות מטעה מאוד ואינה מתאימה.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

גם אני חושב שזהו שבח גדול שלמרות היותו עיוור היה סיני.

גם אם שינן בגלל עיורונו, זהו עדיין שבח גדול, כי רוב העיוורים לא טורחים כל כך.

אין נושאים ישנים יותר