בואינג KC-46 פגסוס
שגיאות פרמטריות בתבנית:מטוס
פרמטרים [ ארץ ייצור, משתמש ראשי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
פרמטרים ריקים [ משתמשים משניים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
![]() | |||||||||
טיסת מבחן, 2016 | |||||||||
מאפיינים כלליים | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | מטוס תדלוק ותובלה | ||||||||
יצרן | בואינג | ||||||||
טיסת בכורה | 25 בספטמבר 2015 | ||||||||
תקופת שירות | מתוכנן לאוקטובר 2018 – הווה | ||||||||
צוות | 3 (שני טייסים ומפעיל תדלוק), 15 מקומות לאנשי צוות שונים | ||||||||
נוסעים | 58 | ||||||||
| |||||||||
|
בואינג KC-46 פגסוס (באנגלית: Boeing KC-46 Pegasus) הוא מטוס תדלוק ותובלה מתוצרת חברת בואינג האמריקאית, המיועד לשמש את חיל האוויר של ארצות הברית כמחליפו של מטוס בואינג KC-135 סטרטוטנקר.
המטוס מבוסס על מטוס הנוסעים בואינג 767. ב-2011 נבחר המטוס במכרז חיל האוויר האמריקאי לשמש כמטוס התדלוק העתידי שלו. סך הכל מתוכננת אספקה של 179 מטוסים לחיל האוויר עד 2027 בחוזה בסך 2.8 מיליארד דולר.
טיסת הבכורה של המטוס בתצורתו המלאה נערכה בספטמבר 2015, ובדצמבר 2017 נערכה טיסת המבחן הראשונה של המטוס הראשון שיסופק לחיל האוויר האמריקאי. אספקת המטוס לחיל האוויר צפויה באוקטובר 2018.[1]
בדצמבר 2017 קיבלה חברת בואינג הזמנה למטוס גם מכוח ההגנה העצמית האווירי של יפן.
קישורים חיצוניים
שגיאות פרמטריות בתבנית:ויקישיתוף בשורה
פרמטרי חובה [ שם ] חסרים
- בואינג KC-46 פגסוס באתר חברת בואינג
- על המטוס באתר military.com
הערות שוליים
- ↑ KC-46 completes flight testing required for October first aircraft delivery, אתר חיל האוויר האמריקאי, 13 ביוני 2018
שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה
שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ] בואינג KC-46 פגסוס23431710