תחנת הרכבת שפירים
שגיאות פרמטריות בתבנית:תחנת רכבת
פרמטרים [ עתידית, ישראל ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
מיקום | |
---|---|
מיקום | מחלף שפירים, פאתי תל אביב יפו |
אתרים סמוכים | כפר חב"ד |
תחנת הרכבת שפירים היא תחנה שתוכננה להיות מוקמת במסגרת פרויקט הנתיב המהיר בכביש 1. לפי התוכנית, התחנה הייתה אמורה לקום בצמוד לחניון "חנה וסע" ממזרח למחלף שפירים. לאור התנגדויות לא הוקמה התחנה, וכיום אינה נכללת בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל.[1]
היסטוריה
בבניית קו הרכבת לנמל התעופה בן-גוריון תוכננה תחנת רכבת ממערב למנהרת שפירים, שתשמש תחנת החלפה בין הקווים ללוד, באר שבע, בן-גוריון, וקו הרכבת המהיר לירושלים, אך רעיון זה לא התממש בגלל העלות הרבה והסמיכות לקווי רכבת עמוסים ופעילים.[דרוש מקור]
בשנת 2005, הצליחו ארגוני הירוקים לשכנע את משרד התחבורה לבנות תחנת רכבת ממזרח למחלף, כחלק מחניון חנה וסע של פרויקט הנתיב המהיר בין מחלף בן-גוריון למחלף קיבוץ גלויות. בניית הנתיב הסתיימה בשנת 2010 אך תחנת הרכבת בחניון לא הוקמה. לאור התנגדות רכבת ישראל להפעלת שתי תחנות גם במחלף שפירים וגם בכפר חב"ד, בשל קרבתן (תחנת הרכבת כפר חב"ד הנוכחית ממוקמת כקילומטר מהמיקום המוצע של תחנת שפירים), והתנגדות מצד תושבי כפר חב"ד, שסירבו להשלים עם סגירת תחנת הרכבת כפר חב"ד לטובת הפעלת תחנה בשפירים. בשנת 2012, דיווחה חברת שפיר הנדסה, זכיינית הנתיב המהיר בכביש 1, כי הגיע להסכם על פיו תבוטל התחנה בכפר חב"ד ובתמורה תתחייב החברה לספק לתושבים הסעות חינם בתדירות גבוהה לתחנה בשפירים, אך התחנה לא נבנתה.[2]
ראו גם
קישורים חיצוניים
- ניצחון לירוקים, תחנת רכבת תוקם במחלף שפירים, אתר nrg
- כך הפסיד הציבור את תחנת הרכבת בכניסה לנתיב המהיר, באתר כלכליסט, 16 בינואר 2011
הערות שוליים
- ↑ אבי בר-אלי, פרויקט הנתיב המהיר לת"א: בניית מתחם חנה וסע הותנתה בהקמת תחנת רכבת, באתר הארץ, 10 באוקטובר 2007
- ↑ דניאל שמיל, שנה אחרי: ההצלחות והכשלונות בנתיב המהיר לת"א, באתר TheMarker, 4 בינואר 2012