Sd.Kfz. 4

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
גרסה מ־16:50, 17 במאי 2020 מאת שלמה המלך (שיחה | תרומות) (החלפת טקסט – "<noinclude>{{קרד}}</noinclude>" ב־"{{ו}}")
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

ה-Sd.Kfz 4גרמנית: Sonderkraftfahrzeug 4, בתרגום: 'כלי רכב בעל תכלית מיוחדת 4') הוא זחל"ם שפותח על ידי הוורמאכט במהלך מלחמת העולם השנייה, הכלי יוצר על אותו רעיון תכנון שלמרצדס-בנץ L4500R.

פיתוח

הSdKfz 4 פותח לאחר פלישת הנאצים לברית המועצות ב-1941 על מנת להתמודד עם הקרח והבוץ, הרכב שימש בעיקר להספקה לצבא הנאצי. הרכב היה מבוסס על מרצדס-בנץ L4500R (4X2). עד שנת 1944 יוצרו סה"כ 22,500 זחל"מי מולטייר, ש1480 מהם היו Sd.Kfz. 4, Sd.Kfz. 3 וSd.Kfz. 2. ב-1943 אופל קיבלה הזמנה ליצור SdKfz 4 עם משגרי פאנצרוופר 42 15 ס"מ כ-300 יחידות יוצרו. בגלל המשקל הכבד של הפאנצרוופר 42 15 ס"מ הוא היה כבד כול כך וזה גרם לעומס על המנוע מה שגרם לכלי להגיע עד 40 קמ"ש מקסימום. רוב הSdKfz 4 השתמשו במערכת הילוכים בריטית של הטנק קארדן לויד והשאר השתמשו במערכת ההילוכים של הפאנצר סימן 2. המנוע בעל ה6 צילינדרים פעל על 6 הילוכים, 5 קדימה ו-1 אחורה. כל זחל"ם צויד בנוסף ברדיו FuG Spr G f. הsd.kfz 4 צויד רק בMG 34 או MG 42 עם יכולת סיבוב עד 270° מעלות ועלייה מ-12° ועד 80°.


קישורים חיצוניים


שגיאות פרמטריות בתבנית:ויקישיתוף בשורה

פרמטרי חובה [ שם ] חסרים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Sd.Kfz. 4 בוויקישיתוף
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0