מעקב קרניים
![]() |
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
| |
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. | |

מעקב קרניים (באנגלית: Ray Tracing) הוא אלגוריתם בגרפיקה ממוחשבת למידול תאורה כוללת לסצנה שנוצרה באמצעות מחשב. באלגוריתם זה עוקבים אחרי קרני האור היוצאות ממקורות האור דרך ההשתקפויות שלהם על האובייקטים בסצנה ועד הגעתם אל המצלמה הווירטואלית.
בפועל המעקב נעשה באופן הפוך: מאחר שאין עניין בחישוב התאורה לכל נקודת תצפית אפשרית אלא מתעניינים רק בתמונה שתראה במצלמה, עוקבים אחרי הקרניים כאילו הן יוצאות מהמצלמה, דרך העצמים בסצנה, ועד למקורות האור. בכך הופך האלגוריתם ל"תלוי מבט", כלומר תוצאת החישוב תלויה בנקודת המבט, שהיא הנקודה בה ממוקמת המצלמה הווירטואלית. דוגמה לאלגוריתם אחר למידול תאורה כוללת לסצנה שאינו תלוי מבט הוא Radiosity.
קישורים חיצוניים
- Interactive Ray Tracing: The replacement of rasterization?
- Péter Dornbach, Implementation of bidirectional ray tracing algorithm
שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה
שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ] מעקב קרניים17632907