גראמן F6F הלקט
שגיאות פרמטריות בתבנית:מטוס
פרמטרים [ ארץ ייצור, משתמש ראשי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
פרמטרים ריקים [ משתמשים משניים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
![]() | |||||||||||||||||
מאפיינים כלליים | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | מטוס קרב | ||||||||||||||||
יצרן | גראמן | ||||||||||||||||
טיסת בכורה | 26 ביוני 1942 | ||||||||||||||||
תקופת שירות | 1943 – 1960 (חיל האוויר האורוגוואי) | ||||||||||||||||
צוות | 1 | ||||||||||||||||
יחידות שיוצרו | 12,275 | ||||||||||||||||
מחיר | $35,000 (לשנת 1945) | ||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
תרשים | |||||||||||||||||
![]() |
הגראמן F6F הלקט (באנגלית: Grumman F6F Hellcat; מילולית: "חתול גיהנום") היה מטוס קרב חד מנועי מתוצרת ארצות הברית מימי מלחמת העולם השנייה שיועד לפעול על נושאת מטוסים. המטוס נועד להחליף את קודמו ה-F4F ויילדקט בשירות הצי האמריקני. למרות שדמה לויילדקט, ה-F6F הלקט היה עיצוב חדש לגמרי. המטוס הונע על ידי מנוע בודד מדגם פראט אנד וויטני R-2800, בעל 2,000 כוחות-סוס, אותו מנוע אשר שימש את ה-F4U קורסייר ואת P-47 ת'נדרבולט.
ה-F6F נודע בעיקר בזכות היותו מטוס קשוח שהצליח לאחר טיסת הבכורה שלו ב-1943 להתמודד בהצלחה מול מטוס ה-A6M זירו היפני, ולעזור בהשגת עליונות אווירית בזירת האוקיינוס השקט. כ-12,200 יחידות של ההלקט יוצרו בפרק זמן של שנתיים. לזכותו נזקפים 5,223 הפלות של מטוסי אויב תחת שירותו בצי האמריקני, חיל הנחתים האמריקני וחיל האוויר המלכותי הבריטי, יותר מכל כלי טיס ימי של בעלות הברית.[1] לאחר המלחמה, ההלקט החל לצאת בהדרגה משירות פעיל, אולם המשיך לשרת כמטוס קרב לילי עד 1954.
קישורים חיצוניים
שגיאות פרמטריות בתבנית:ויקישיתוף בשורה
פרמטרי חובה [ שם ] חסרים
הערות שוליים
- ↑ שני לו היה מטוס הקרב P-51 מוסטנג האמריקאי, אשר לזכותו נזקפים כ-4,950 הפלות של מטוסי אויב, והשמדתם של עוד 4,131 מטוסים על הקרקע בזירה האירופית.
גראמן F6F הלקט26606430