רנו פלואנס Z.E

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
רנו פלואנס Z.E
)
מאפיינים כלליים
יצרן רנו
שנות ייצור 2011 -
סיווג משפחתית סדאן 4 דלתות
אורך 474.8 סנטימטרים
רוחב 181.3 סנטימטרים
גובה 145.8 סנטימטרים
משקל 1,543 קילוגרם
בסיס גלגלים 270.1 סנטימטרים
מפרט טכני
מנוע חשמלי 70 קילו-וואט
הילוכים ללא
מהירות מרבית 135 קמ"ש (מוגבל מחשב)
צריכת דלק אין

רנו פלואנס Z.E היא מכונית חשמלית הראשונה בעלת סוללה מתחלפת שפותחה על ידי חברת בטר פלייס בשיתוף יצרנית הרכב הצרפתית רנו. שיווק המכונית החל בשנת 2012 בישראל ובדנמרק.

מאפיינים טכניים

המכונית מעוצבת חיצונית כדגם הפלואנס המונע בנזין שהוארך ב-13 סנטימטרים כדי שיכיל את סוללת ליתיום-יון המותקנת מאחורי המושב האחורי. לסוללה קיבולת של 22 קילו-וואט-שעה ומשקל של כ-250 קילוגרם, מאפשרת לטענת היצרן נסיעה של 160 קילומטר בתנאים רגילים[דרוש מקור], ויכולה להיטען במספר דרכים:

  • באמצעות שקע ביתי של 10 אמפר (לא קיים בישראל)
  • באמצעות מערכת הטענה ביתית של 16 אמפר אשר מותקנת על ידי חברת בטר פלייס
  • בתחנת החלפת סוללה לאחר החלפתה באמצעות רובוט בסוללה מלאה אחרת

ההספק המרבי של המנוע החשמלי 70 קילו-וואט ומשקלו 130 קילוגרם.

במכונית מותקנת מערכת זיהוי אוטומאטית המשמשת תחנות ההחלפה. מחשב הרכב כולל מקלט לוויני מובנה ותקשורת סלולרית המאפשרת קבלת שירותי מידע שונים ויישומים אחרים.

שיווק הרכב

כחלק מהסכם הפיתוח בין חברת בטר פלייס לרנו התחייבה בטר פלייס לרכוש 10,000 מכוניות. בינואר 2012 נמסרו כמאה מכוניות לעובדי חברת בטר פלייס בישראל ולאחר חודשים אחדים החלו מסירות לרוכשים פרטיים. סך הכל נמסרו עד ספטמבר 2012 כ-450 מכוניות מדגם זה בישראל והוזמנו כאלפיים מכוניות נוספות מפרטיים ומחברות. בשנת 2014, לאחר קריסת חברת בטר פלייס נמכרו על ידי מפרק החברה כמה מאות כלי רכב לפרטיים ולחברות ממלאי החברה.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רנו פלואנס Z.E בוויקישיתוף
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0