אנטונוב An-225 מרייה
שגיאות פרמטריות בתבנית:מטוס
פרמטרים [ ארץ ייצור, משתמש ראשי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
![]() | |||||||||||||
אנטונוב An-225 נושא את מעבורת החלל בוראן בסלון האווירי בפריז, 17 ביוני 1989 | |||||||||||||
מאפיינים כלליים | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | מטוס תובלה אסטרטגי | ||||||||||||
יצרן | אנטונוב | ||||||||||||
טיסת בכורה | 21 בדצמבר 1988 | ||||||||||||
תקופת שירות | ? – בשרות פעיל | ||||||||||||
יחידות שיוצרו | 1 | ||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
|
אנטונוב An-225 מריאה (באוקראינית: Ан-225 Мрія) הוא מטוס תובלה אסטרטגי שיוצר על ידי חברת אנטונוב הסובייטית, המטוס הכבד ביותר שנבנה אי פעם[1]. מטרת בנייתו המקורית הייתה הובלת מעבורת החלל הסובייטית בוראן. המטוס מבוסס על דגם אנטונוב An-124. פירוש השם "מריאה" באוקראינית - "חלום". בשנת 1988 נבנה מטוס אחד מדגם זה. מטוס זה עדיין בשרות (נכון ל-2020). בנייתו של המטוס השני החלה בתחילת שנות ה-90, אך טרם הסתיימה עד היום בשל היעדר תקציב. אורכו של האנטונוב, שיוצר בברית המועצות לשעבר ב-1988, הוא 84 מטרים ומשקלו 285 אלף ק"ג. המטוס יכול לשאת כ-300,000 קילוגרם (300 טונות) של מטען ויכול לטוס עמו עד 4,000 ק"מ. למטוס שישה מנועים ומוטת הכנפיים שלו מגיעה ל-88 מטרים - כמעט פי שניים מרוחב של מגרש כדורגל. כדי להנחית אותו, חיברו לו יצרני המטוס 32 גלגלים. ה"מריאה" (באוקראינית "חלום"), מאוייש בטיסה על-ידי 21 אנשי צוות, ביניהם שבעה טייסים.[2]
בתאריך 2 בפברואר 2008 נחת מטוס זה בישראל בטיסת מטען אזרחית[3] ונחת בשנית בישראל ב-3 באוגוסט 2020[4].
גלריה
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ↑ 30 גלגלים ושישה מנועים: המטוס הגדול בעולם ינחת הלילה בישראל
- ↑ 6 מנועים ו-84 מטר: צפו בנחיתה של המטוס הגדול בעולם, באתר וואלה NEWS
- ↑ ramimz (2008-02-09), The Biggest Transport Aircraft in The World - Antonov An-225 Mriya in Israel., נבדק ב-2017-02-04
- ↑ מטוס התובלה הכבד ביותר בעולם נחת בישראל, באתר ynet, 3 באוגוסט 2020
אנטונוב An-22528855355