פוקר 100

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
גרסה מ־17:55, 13 ביולי 2018 מאת מוטיאל (שיחה | תרומות) (ייבוא מוויקיפדיה העברית, ראה רשימת התורמים)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


שגיאות פרמטריות בתבנית:מטוס

פרמטרים [ ארץ ייצור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פוקר 100
המטוס בשירות Helvetic Airways
המטוס בשירות Helvetic Airways
המטוס בשירות Helvetic Airways
מאפיינים כלליים
סוג מטוס נוסעים צר-גוף
יצרן פוקר
טיסת בכורה 30 בנובמבר 1986
צוות 2
נוסעים 97/107
יחידות שיוצרו 283
ממדים 
אורך 35.31 מטר
גובה 8.60 מ'
מוטת כנפיים 28.08 מ'
משקל ריק 24,375 ק"ג
משקל המראה מרבי 43,090 ק"ג
ביצועים 
מהירות מרבית 845 קמ"ש
טווח טיסה מרבי 2,450 ק"מ
סייג רום 11,900 מ'
הנעה 
2 מנועי RB.183 Tay תוצרת רולס רויס

פוקר 100אנגלית: Fokker 100), הוא מטוס נוסעים סילוני צר-גוף לטיסות קצרות מתוצרת יצרנית המטוסים ההולנדית פוקר. טיסת הבכורה של המטוס הייתה ב-30 בנובמבר 1986. ייצור המטוס הופסק בשנת 1997, לאחר שנבנו 283 מטוסים.

פיתוח

המטוס הוא פיתוח של מטוס אחר מתוצרת פוקר ה-F28. הוא טס לראשונה בנובמבר 1986, ונכנס לשירות בחברת התעופה סוויסאייר בפברואר 1988.

בשנת 1993 הציגה פוקר גרסה קצרה יותר למטוס שנקראה פוקר 70. בשנת 1994 החלה בפיתוח מטוס גדול יותר - פוקר 130, וגרסת מטען לפוקר 100 בשם פוקר 100QC, אך תוכניות אלו לא יצאו אל הפועל לאחר שפוקר פשטה את הרגל במרץ 1996.

במטוס ישנה קופסה שחורה דיגיטלית שמתעדת 106 פרמטרים מחיישנים שונים של המטוס.

מפעילים

באוגוסט 2009 היו 229 מטוסים בשירות מבצעי בחברות הבאות: אוסטריאן ארוז, אוויאנקה, בריט אייר, קרפטאייר, קונטקט אייר, KLM Cityhopper, איראן אייר, מונטנגרו איירליינס, מולדובה איירליינס, אייר ניוגיני, אייר באגאן, קיש אייר, IRS איירליינס, ואיראן אסמאן איירליינס, Tus Airways.

תאונות עיקריות

  • ב-5 במרץ 1993 התרסקה טיסה 301 של מקדוניאן איירליינס במהלך ההמראה מנמל התעופה סקופיה בדרכה לציריך, 83 מתוך 97 הנוסעים ואנשי הצוות נהרגו.
  • ב-31 באוקטובר 1996 התרסקה 25 שניות לאחר ההמראה טיסה 402 של TAM איירליינס סמוך לסאו פאולו, 96 הנוסעים ואנשי הצוות ו-3 על הקרקע נהרגו. התקלה נבעה מכך שמהפך הדחף של המנוע הימני, שהוא למעשה בלם אווירודינמי, שנועד לבצע בלימה בשעת נחיתה, נפרש בשל חיישן פגום, והצוות כשל בזיהוי התקלה, ובמקום לתת למערכת להתגבר על התקלה באופן אוטומטי, הגביר מספר פעמים את כוח המנוע שהמערכת הורידה, עד שהכבל של המצערת נקרע[1].

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. תעופה בחקירה עונה 14 פרק 10
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0


שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה

שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ]
פוקר 10021462904