לדלג לתוכן

שיחת משתמש:מוטיאל

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת נריה בוט בנושא הסרת הרשאה שאינה בשימוש

ברוכים הבאים לדף השיחה שלי, אתם מוזמנים לפנות אלי בכל נושא ואשמח לעזור

אפשר להכניס את כותרת ההודעה בתיבה הבאה:


שם משתמש כפול?

מפנה את תשומת לבך למשתמש חדש אשר לפי דף השיחה שלו נמצא במכלול ימים אחדים, ולעומת זאת בדף תרומות המשתמש שלו יש פעילות מלפני שנים רבות. האם יש כאן התנגשות שמות משתמש? רוצה לדעת (שיחה) 15:05, 3 במאי 2020 (IDT)תגובה

רוצה לדעת, אלו תרומות שלו מויקיפדיה העברית שיובאו למכלול, כפי שתוכל לראות יש לו עריכות משנת תשע"ב בעוד המכלול הוקם בתשע"ה... בו"ה. שרגא - שיחה - ט' באייר ה'תש"ף - 17:18 (IDT)
רוצה לדעת, אפילו לי יש עריכה במכלול מלפני שידעתי שהוא קיים... והיא כמובן יובאה מויקיפדיה כפי שהסביר לך שרגא. מוטיאל (שיחה) 22:55, 3 במאי 2020 (IDT)תגובה

זכויות יוצרים על טקסט

רציתי לשאול האם יש בעיה בהעתקת יארצייטים מלוח "דבר בעיתו" או "עיתים לבינה" לערכי התאריכים ותבניות הלוח העיברי. קובנא (שיחה) 21:17, 3 במאי 2020 (IDT)תגובה

קובנא, מותר לקחת משם רק יארצייטים בלי להשתמש בנוסח של הלוח (למרות שבמקרה הזה הנוסח שם הוא מינימלי). מוטיאל (שיחה) 22:31, 3 במאי 2020 (IDT)תגובה

זכויות יוצרים בתמונות

שלום וברכה. אשמח לעזרה. האם כל תמונה באינטרנט מוגנת בזכויות יוצרים? בערך רבי משה נתן יונגרייז העלתי תמונה שמקורה מכאן [1] התמונה צולמה בחתונה משפחתית. האם בעלי התמונה הם המשפחה? או הצלם? או בעלי האתר הנ"ל? והאם אינו מוגדר כשימוש הוגן? שיחת משתמש:איש הנחמה

איש הנחמה, כל תמונה באינטרנט ומחוצה לו מוגנת בזכויות יוצרים, אלא אם כן בעליה שחרר אותה לציבור בשימוש חופשי או ברישיון כלשהו.
בתמונות של חתונה בעל התמונה הוא מזמין הארוע ולא הצלם, לכן אם אתה הוא מזמין הארוע אתה יכול להעלותה למכלול בכל רישיון שתבחר. אם הוא קרוב משפחתך תבקש ממנו להעלות את התמונה או שתחתים אותו על אישור (כשנגיע לזה אסביר לך על האישור).
התמונה הזאת כן עומדת בדרישות של שימוש הוגן אבל לא מעלים תמונה בשימוש הוגן כשאפשר להשיגה ברישיון. מוטיאל (שיחה) 14:32, 6 במאי 2020 (IDT)תגובה

תודה על המענה המהיר. זאת התמונה שמצאתי כרגע, באם אמצא תמונה חופשית אעלה. איש הנחמה (שיחה) 15:29, 6 במאי 2020 (IDT)תגובה

שם משתמש בעייתי

כמפעיל הפעיל כרגע במכלול, הינך מתבקש להפעיל את יכולתך למחוק מיידית את הניק "גור נדלן". שם שכל כולו ביזויה של עדה גדולה בישראל. ועיקר של מנהיגה. תודה רבה עם סגולה (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום

קובץ:רפי פרלשטיין.jpeg

יש לך אותו להעלאה מחדש? קובנא (שיחה) 12:00, 8 במאי 2020 (IDT)תגובה

נקודת ציון עירונית

שלום. בבקשה למחוק את דף הפנייה של נקודת ציון עירונית, מאחר וזה טעות וזה צריך להיות ערך נפרד בעצמו. Shaishai (שיחה) 13:08, 15 במאי 2020 (IDT)תגובה

קו בניין

שבוע טוב. בבקשה למחוק גם דף ההפניה של קו בניין, זאת הפניה מיותרת וצריך להיות ערך נפרד בפני עצמו. Shaishai (שיחה) 02:03, 17 במאי 2020 (IDT)תגובה

שבוע טוב Shaishai, מחקתי. תודה על המעקב אחר הפרטים הקטנים. להבא תבקש מחיקות בדף המכלול:בקשות ממפעילים כי שם כל המפעילים רואים את הבקשה והיא תטופל מהר יותר. מוטיאל (שיחה) 02:16, 17 במאי 2020 (IDT)תגובה
תודה. Shaishai (שיחה) 21:19, 19 במאי 2020 (IDT)תגובה

חונכות

שלום אתה יכול לעשות לי חניכה?. בהמלצת דוב פרח. צלמי (שיחה) 12:12, 25 במאי 2020 (IDT)תגובה

צלמי, בשמחה רבה ובמגבלות הזמן העומד לרשותי. צור קשר בצ'אט (hangouts) בכתובת [email protected].
בהצלחה רבה! מוטיאל (שיחה) 13:04, 25 במאי 2020 (IDT)תגובה
תודה רבה!. צלמי (שיחה) 13:40, 25 במאי 2020 (IDT)תגובה

קובץ:איסור.pdf

מה עם זכויות יוצרים של זה? מקסימום אפשר לתת לזה רשיון של כרזה איך זה עם "שימוש חופשי"? קובנא (שיחה) 11:54, 26 במאי 2020 (IDT)תגובה

תוסף לייבוא ערכים

הורדתי את התוסף אבל לא בדיוק הבנתי איך זה עובד. Shaishai (שיחה) 17:21, 26 במאי 2020 (IDT)תגובה

Shaishai, אתה צריך עזרה בהתקנת התוסף או בשימוש בו? הכי טוב שתיצור איתי קשר בצ'אט [email protected] ושם אעזור לך. מוטיאל (שיחה) 22:05, 26 במאי 2020 (IDT)תגובה

זכויות יוצרים בלוגו

שלום וברכה. קבלתי על עצמי שלפני כל העלאת תמונה למכלול אשאל את המומחה ואני משתדל בלי נדר לעמוד בקבלתי. בערך מכון אופק שיצרתי ברצוני להעלות את תמונת הלוגו של המכון. האם אפשר להשתמש בתמונה שגזרתי מעמוד השער של ספר שהוציאו לאור הנמצא באתר אוצר החכמה? איש הנחמה (שיחה) 15:29, 31 במאי 2020 (IDT)תגובה

איש הנחמה, למה לא לגזור מפה?--שלמה (שיחה) 09:33, 31 במאי 2020 (IDT)תגובה
איש הנחמה, אני שמח שמכלולאים מקבלים על עצמם קבלות טובות.
לשאלתך: בדרך כלל לוגו זה שימוש הוגן אבל אסור לקחת תוכן בשימוש הוגן ממאגר שהוא בתשלום, אז אי אפשר לקחת את הלוגו הנ"ל מאוצר החכמה. אפשר לקחת בשימוש הוגן מהקישור ששלמה נתן לעיל, אבל הוא פחות איכותי וגם עם צבע רקע.
בהצלחה! מוטיאל (שיחה) 14:30, 31 במאי 2020 (IDT)תגובה
אוצר החכמה כעת פתוח בחינם. האם זה משנה? והאם אפשר לצלם את שער הספר שלהם באופן פיזי ולהעלות? איש הנחמה (שיחה) 14:44, 31 במאי 2020 (IDT
איש הנחמה, אני מבין שזה פתוח חינם לרגל הקורונה, לא? זה לא הפך למאגר חינמי, ולכן זה לא משנה את המצב. אם יש לך את הספר הפיזי אתה בהחלט יכול לצלם או לסרוק את הלוגו ולהעלות בשימוש הוגן. מוטיאל (שיחה) 00:37, 3 ביוני 2020 (IDT)תגובה
בדקתי שוב, ו40 העמודים הראשונים פתוחים באופן חופשי תמיד, וזה כמובן כולל את עמוד השער. איש הנחמה (שיחה) 09:01, 3 ביוני 2020 (IDT)תגובה
מחילה על ההפרעה, אשמח לתשובה על שאלתי הקודמת, האם ארבעים העמודים הראשונים שפתוחים תמיד בחינם לא נחשב כמאגר חינמי. איש הנחמה (שיחה) 23:49, 4 ביוני 2020 (IDT)תגובה
איש הנחמה, כיוון שרציתי לצאת מידי הספק יצרתי לך את הלוגו הזה בעצמי. מתנצל שעשיתי אותו יותר איכותי מהמקור... אגב, אם יש לך קשר למכון, תגיד להם שישדרגו את הלוגו בדחיפות. מוטיאל (שיחה) 03:14, 17 ביוני 2020 (IDT)תגובה
תודה רבה! ולא, אין לי שום קשר אליהם, פרט לעובדה שאני מכיר את הספרים שהם הוציאו לאור. איש הנחמה (שיחה) 14:39, 17 ביוני 2020 (IDT)תגובה

נושא מורכב

שלום וברכה לך. אני יחסית חדש כאן, ושאלה גדולה לי. ראיתי שיש מגוון ערכים בנושאים קבליים, אינני יודע בנושאים אלו כמעט כלום, רק ידוע הדבר שכמעט בכל נושא ישנם מגוון דעות של גדולי עולם, ולהפתעתי ראיתי שכמעט בכל הערכים הנ"ל לא מובאת שום דעה נוספת, והכל נכתב כדברים פשוטים וברורים, גם בדברים שידוע שיש בהם דעות שונות. בנוסף אינני יודע עד כמה ראוי כלל להנגיש ולכתוב בנושאים עדינים כאלו לציבור בפשטות, וידוע שהרבה מכשולים באו מכך. אני יודע שישנם ציבורים מסויימים שמעודדים כל אחד לעסוק בחלק זה שבתורה, אך מכיון שישנם בנושאים אלו גם סיכונים אמוניים ממש, הייתי חושב שראוי להימנע מלהביאם באנציקלופדיה מבוקרת, המונעת עצמה ככל האפשר מלהביא כל דבר היכול לגרום לאי מי טעויות אמוניות. יש עמי עוד מספר טענות בעניין, אך לא רציתי להאריך יתר על המידה. אשמח לתשובתך. בכבוד רב--חדש בעסק (שיחה) 22:00, 2 ביוני 2020 (IDT)תגובה

חדש בעסק, ראשית אני שמח שהצטרפת למכלול ומודה לך על פנייתך.
גם אני כמוך וכמו רוב משתמשי המכלול לא מבין בתחום הקבלה, ואין לי דעה מגובשת באיזו צורה הערכים האלה אמורים להיות במכלול. הערכים האלו יובאו ברובם מויקיפדיה העברית ולכן סביר שיש מה לשפר, להרחיב ולשכתב כדי שהם יהיו מותאמים למכלול. למיטב הבנתי, אין שם ממש "תורת קבלה" אלא יותר הסבר פשוט של המושגים הקבליים.
לדעתי אפשר להשאיר את הערכים פתוחים, לעבור עליהם באופן פרטני ולשפר את הטעון שיפור. למשל אם יש ערך שיש בו רק פרשנות של איזה פרופסור חילוני אפשר לשים שם תבנית {{חסר אספקלריה}}. אם דעת הפרוספור מובאת כדעה לגיטימית מול דעת גדולי התורה אז אפשר לשכתב את זה ולהביא את דעת התורה כאמת ואת דעת הפרופסור במסגור הראוי.
יש פה כמה מכלולאים שיש להם הבנה מסויימת בתחום, אפשר לבקש מהם עזרה בדף השיחה של הערך או לתייג מכלולאים פעילים. את השאלות היותר קשות נעביר לוועדה הרוחנית והרבנים יכריעו.
בהצלחה! מוטיאל (שיחה) 14:14, 4 ביוני 2020 (IDT)תגובה

בקשה לשיחזור הערך בלנסקו

הערך נמחק מחמת הבלאגן נא לשחזרו אם אפשר לטובת המכלול תודה רבה 120אביאל (שיחה) 10:54, 4 ביוני 2020 (IDT)120אביאלתגובה

120אביאל, בוצע בוצע. מוטיאל (שיחה) 14:20, 4 ביוני 2020 (IDT)תגובה
תודה רבה ר' מוטיאל היקר. 120אביאל (שיחה) 14:53, 4 ביוני 2020 (IDT)120אביאלתגובה

בקשה לשיחזור הערך אנא אלך-ממך אליך אברח פיוט

הערך הושלם כדבעי והואיל וקרתה תקלה של שינוי כותרי הערכים הוא נמחק לחלוטין נא להחזירו לטובת המכלול תודה רבה. 120אביאל (שיחה) 15:06, 4 ביוני 2020 (IDT)120אביאלתגובה

בקשת שיחזור

ליאון איגלי, נמחק מהבלאגן והוסר בפיקוח פרטני, בקשת החזרה לטובת המכלול, תודה. 120אביאל (שיחה) 17:41, 4 ביוני 2020 (IDT)120אביאלתגובה

לאדנבורג, נמחק בטעות נא להחזיר תודה

תודה רבה

ערך שנמחק בטעות עקב הבלאגן

נא לשחזר את הערך רבי אברהם יוסף ורטהיימר שנמחק בטעות תודה

למו"ר שליט"א לעניני המכלול ועוד

אם אפשר להוסיף 2 ערכים שנמחקו והיו בנויים ושלימים ועורכים היטב. א. רבי אברהם יוסף ורטהיימר. ב. חיים שדמי. תודה רבה והמשך יום טוב ונהדר. 120אביאל (שיחה) 08:45, 8 ביוני 2020 (IDT)120אביאלתגובה

הסר את החרפה

נא להסיר את היכולות לשלוח שכוח ויקי של החתולים ועזים

דוב פרח (שיחה) 17:23, 9 ביוני 2020 (IDT)תגובה

שלום

מה דעתך על הסולחה הגדולה--שלום ואמת נפגשו (שיחה) 10:51, 10 ביוני 2020 (IDT)תגובה

שים עין על מלחמת עריכה בהתהוות

כאן

העתקה מהמכלול לויקיפדיה

אם תוכל להגיב לדיוןן שמתנהל בויקיפדיה כאן לגבי זכויות היוצרים של המכלול. תודה שמש מרפא (שיחה) 15:03, 14 ביוני 2020 (IDT)תגובה

שמש מרפא, הויקיפדים לא צריכים את עזרתי בזכויות יוצרים, אני לומד מהם את הכללים. מוטיאל (שיחה) 18:57, 14 ביוני 2020 (IDT)תגובה
הדיון הוא על זכויות היוצרים של המכלול עצמו ולכן חשבתי שאולי יש לך מה להוסיף. שמש מרפא (שיחה) 22:17, 14 ביוני 2020 (IDT)תגובה

קישור לספר

אודה לך על תשובה, או על הצגת השאלה לוועדה הרוחנית.

בערך על רבי מרדכי כומטיאנו ראיתי שחבר פירוש על הספר "באור מלות ההגיון" של הרמב"ם. רציתי להוסיף קישור למאגר היברובוקס, שם נמצא הספר עם פירושו, אבל הספר נדפס עם שני פירושים - פירושו ופירוש מאת משה מנדלסון.

האם מקובל להוסיף קישור עם ספרו למכלול? רוצה לדעת (שיחה) 00:14, 16 ביוני 2020 (IDT)תגובה

ברשות בעל הבית, דע לך! כי בהחלט מקובל כעין זה. השתמש נא בתבנית:היברובוקס. תודה ובהצלחה. עמוס חדד (שיחה) 00:36, 16 ביוני 2020 (IDT)תגובה
רוצה לדעת, לענ"ד לא כדאי להוסיף קישור לפירוש של מנדלסון. שלחתי את השאלה לוועדה הרוחנית וכשתגיע תשובה אעדכן. מוטיאל (שיחה) 03:18, 17 ביוני 2020 (IDT)תגובה

זכויות יוצרים במכתב עתיק

שלום וברכה. דבר ראשון, ברצוני להסב את תשומת לבך שטרם ענית לי על שאלתי כאן (אמנם העליתי לערך הנ"ל תמונה זמנית שצילמתי משער ספר, אבל האיכות לא משהו), אשמח אם תוכל להשיב.

דבר שני, קיים צילום של הדפסה ממכתב הגר"א שברצוני לעלות לערך הזה (התמונה ששם היא כתב יד לא ברור). מצאתיו כאן וכאן. האם מותר להעלותו כיוון שעברו מהדפסתו כמאתיים שנה? איש הנחמה (שיחה) 19:20, 16 ביוני 2020 (IDT)תגובה

איש הנחמה, לשאלתך הראשונה עניתי לעיל, לשאלתך השניה: הצילום הזה מוגד "בנחלת הכלל" ולכן אתה יכול לקחת אותו מכל מקום שהוא נמצא. מוטיאל (שיחה) 03:22, 17 ביוני 2020 (IDT)תגובה

טיוטה:ערוץ 2000

היי מויטאל

פרסמתי טיוטא של ערוץ 2000 וראיתי שביקשת שאעשה שינויים. אילו שינויים אתה חושב שאני צריך לעשות?

תודה Tomerkamil (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

שלום תומר, ותודה על הערך החשוב שכתבת.
השינויים החשובים לדעתי: הפִּסקה הראשונה צריכה להגדיר בבירור ובקצרה מהו ערוץ 2000. לאחר מכן כדאי לחלק את הדף לפסקאות עם כותרות משנה למשל "היסטוריה", "תוכניות ושדרנים" ו"דעת גדולי ישראל על הערוץ".
צריך להשלים פרטים בסיסיים על ההיסטוריה של התחנה, עובדיה ומנהליה בעבר ובהווה, ולהרחיב קצת על התוכניות העיקריות של הערוץ. דעת גדולי ישראל על הערוץ זה חשוב אבל לא צריך לפרט כל אמירה של כל רב לאורך השנים, אפשר להסתפק בכמה אמירות חשובות. המצב הנוכחי - שרוב הערך זה דעת הרבנים על הערוץ - גורם לפספוס עיקר הערך.
אחרי שתשלים את זה תבקש ממני או ממכלולאים אחרים (כולם פה שמחים לעזור) שיעזרו לך לעצב ולנסח את הערך, להוסיף תבנית וקטגוריות וכו'.
בהצלחה! מוטיאל (שיחה) 23:17, 22 ביוני 2020 (IDT)תגובה

תודה מוטיאל. עשיתי את השינויים שביקשת. האם תוכל לסייע לי?

תודה

היי מוטיאל,

עשיתי את השינויים שביקשת. האם תוכל לסייע לי משלב זה?

תודה

זכויות יוצרים

האם מותר להזין מידע שהתפרסם בספר מחקרי המוגן בזכויות יוצרים?מהללו (שיחה) 16:47, 22 ביוני 2020 (IDT)תגובה

כל דבר שהוא בגדר מידע ועובדות מותר לקחת מכל מקום בלי להעתיק את הניסוח. מוטיאל (שיחה) 22:21, 22 ביוני 2020 (IDT)תגובה

דפים חסומים

יש במכלול המון ערכים שאי אפשר לערוך, למה בדיוק ולמי יש הרשאה לשחרר אותם. רק לדוגמא תנינאים ועוד הרבה. זה בכוונה? או ירושה מויקיפדיה ותוצאות של מלחמות עריכה משנות השישים???מהללו (שיחה) 19:10, 22 ביוני 2020 (IDT)תגובה

מהללו, הערכים חסומים בגלל שיש בהם תבנית סינון שמסתירה בעיה כלשהי או תבנית תמונה חילופית. מי שמטפל בערכים כאלו הם עורכי אספקלריה. יש מקרים שאפשר למחוק לגמרי את הבעיה והמפעילים יסתירו גרסאות קודמות, ויש מקרים כמו למשל בתנינאים שאי אפשר למחוק את הקטע הבעייתי כי הוא ממתין לשכתוב, במקרה כזה תתייג את עורכי האספקלריה בשיחה של הדף החסום ותבקש מהם שיבצעו עבורך את העריכה המבוקשת. מוטיאל (שיחה) 22:56, 22 ביוני 2020 (IDT)תגובה

המכלול

היי מוטיאל,

האם תוכל לסייע לי בסיום פרסום ותיקון הערך "ערוץ 2000".

תודה על הסבלנות.

דף שיחה

היי,

אתה יכול אולי להעביר אותי לדף שיחה רגיל (כמוך)?

לאחרונה רבו הבעיות בדפי השיחה.

תודה רבה. עיר האבות (שיחה) 01:50, 29 ביוני 2020 (IDT)תגובה

עיר האבות, בוצע בוצע.
כעת שים תיבת ארכיון בדף השיחה ותבנית ארכיון בדף הארכיון.
מוטיאל (שיחה) 07:27, 29 ביוני 2020 (IDT)תגובה
תודה רבה! אשמח אם תבדוק שפעלתי נכון. עיר האבות (שיחה) 19:58, 29 ביוני 2020 (IDT)תגובה
יש לי שגיאת זרימה בדף השיחה, איך פותרים זאת? עיר האבות (שיחה) 23:26, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה
עיר האבות Done טופל. להבא, אם אתה רואה שאני לא מגיב בדף השיחה תשלח לי מייל. מוטיאל (שיחה) 15:00, 6 ביולי 2020 (IDT)תגובה
שוב תודה רבה! עיר האבות (שיחה) 18:53, 6 ביולי 2020 (IDT)תגובה

דחוף!! מדוע נחסמתי?

שלום וברכה, זה בבק"ש שפתחתי הרגע לעצמי, אני המשתמש אנשי ירושלים, גיליתי שנחסמתי בטענה שאני משותף לכתובת IP של טרול בשם ליאור משהו, זוהי כמובן טעות, אינני יודע כיצד בדיוק פועלת הכתובת הזו אך אין לי שום קשר לשום שם משתמש אחר, אבקש לשחרר את המשתמש שלי בדחיפות, תודה.... (מתייג גם משתמש:מקוה)

מיוחד להבעת תמיהה על חסימה, אנשי ירושלים, בהודעת החסימה יש מספר חסימה וכן כתובת מייל לצורך בקשת שחרור, במייל הרבה יותר קל לשלוח בקשה וגם הטיפול הרבה יותר מהיר. שלח למייל שם (או כאן בשיחה) את מספר החסימה ופרטים אחרים שכתובים לך בהודעת החסימה.
מחילה על אי הנעימות הזמנית. מוטיאל (שיחה) 22:50, 30 ביוני 2020 (IDT)תגובה
חזרתי כדי לחפש אותה וגיליתי שהיא כבר נשתחררה, ייש"כ..אנשי ירושלים (שיחה) 23:13, 30 ביוני 2020 (IDT)תגובה
אגב, אפשרי להפוך גם את דף השיחה שלי לכזה? אם כן - אשמח (בכללי - נראה לי עדיף להפוך את כל דפי השיחה כאן לכאלו, הצורה הקיימת מאוד בעייתית)אנשי ירושלים (שיחה) 23:14, 30 ביוני 2020 (IDT)תגובה
ודבר אחרון - תמחוק בבקשה את המשתמש המיוחד שפתחתי לזה,אנשי ירושלים (שיחה) 23:14, 30 ביוני 2020 (IDT)תגובה
אנשי ירושלים ראיתי שכתבת שאתה מתייג אותי. אז שני דברים א. בדפים מעין אלו התיוג לא עובד בלי חתימה שים לב להבא. הסיבה ששמתי בכלל לב היא רק בגלל כל הבלגן הסתקרנתי וראיתי שהזכרת אותי. ב. להבא תדע שאין מה לתייג אותי בכגון דא מכיון שאינני מפעיל אין לי מה לעשות לשם כך, מלבד לשלוח מייל לכתובת האמורה. ובסודי סודות אגלה לך שגם אני נחסם פעמים רבות ואני שולח מייל עם הפרטים ותוך דקות בודדות ממש החסימה משוחררת. (ואגב נוסף כשאני נחסמתי לא הצלחתי גם ליצור בבקשים או לערוך דפי שיחה כך שהמצב שלך היה טוב בהרבה...) מקוהשיחה • ט' בתמוז ה'תש"ף 23:35 (IDT)
ברוך תהיה, יישר כח. האמת שטרם חיברתי לכאן כתובת מייל ולכן לא יכלתי לעשות כן, אך אכן ב"ה שהצלחתי לפתוח בבק"ש. (כלל, לכאו' היה יעיל אם כמו בויקי - חסימה לא חוסמת משתמש מדף שיחתו עצמו, וכך הוא יכול לתמוה את תמיהותיו שםאנשי ירושלים (שיחה) 01:03, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה
אנשי ירושלים, החלפתי לך את דף השיחה לסוג הישן. דף השיחה הקודם שלך נמצא בארכיון.
החליפו פה את כל דפי שיחת המשתמש לדפי זרימה כי זה יותר פשוט ומובן למשתמשים חדשים שלא בקיאים בקוד מקור, כל מי שמעדיף קוד מקור יכול לבקש ויחליפו לו.
בהצלחה! מוטיאל (שיחה) 23:38, 30 ביוני 2020 (IDT)תגובה
סליחה מבעל הבית שאני מתערב כאן, אך אם כבר התעסקת עם דף הארכיון שלו, כמדומני שיש שם משפטים שצריך לצנזר עקב שימוש בלשון לא מתאימה נגד מכלולאים אחרים (ולדעתי - הלשונות שם לא מתאימים בין דפי המכלול גם כשאינם מופנים נגד אחרים). ובכלל, צריך להעמיד אותו קצת על המקום אודות כללי ההתנהגות בין מכלולאים ואודות כללי שפה נקיה. תודה, יחיד ורבים (שיחה) 00:30, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה
משתמש:יחיד ורבים נא ממך לא לדחוף את אפך בעניינים לא לך, שמא אותך צריך להעמיד על המקום.01:01, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה
הרב בעל הבית, יישר כח על הטיפול המהיר!!אנשי ירושלים (שיחה) 01:01, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה
תודה לך על הדוגמה החיה שהבאת לרבינו מוטיאל. כעת הוא כנראה כבר נם את שנתו, אבל למחר יהיה האות הזה. יחיד ורבים (שיחה) 01:14, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה
כבודו בירוקרט? מפעיל? משו? אם לא - אבקשך שוב לא לתחוב את אפך בעניינים לא לך. ושאינך יודע מה עומד מאחוריהם, קשה להבין?אנשי ירושלים (שיחה) 11:01, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה

מצויין, תמשיך כך, עד שפעם הבאה שתיחסם כבר לא יהיה לך למי לפנות, כי החסימה תהיה בצדק... יחיד ורבים (שיחה) 13:08, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה

בהחלט אמשיך לדרוש ממי שאינו בעל סמכות שלא יתערב בענייני, אינני חושש אחסם בשל כך, לא יודע מה קשה לך להבין בזה, אם מוטיאל היה רוצה היה יכול להעיר לי, וזה שאתה מרוגז מדעותי אינו מתיר לך להשמיצני מעל כל במה, אקווה שכעת אני מספיק ברור.אנשי ירושלים (שיחה) 13:51, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה
יחיד ורבים ואנשי ירושלים היקרים!
אני לא נכנס לעומק הויכוח ביניכם, אבל אני כן מבקש שתקפידו תמיד ליצור אווירה חיובית ולא חלילה מריבות.
אם יש לכם ויכוח על נושא מהותי ועקרוני אני מוכן לשמוע את הצדדים ולנסות להביא אותכם לעמק השווה. ואם כל הסיפור התחיל בגלל התבטאויות כאלו או אחרות הייתי ממליץ לכם להתעלות לרגע מעל הרגשות והפגיעות ולפתוח ביניכם דף חדש ונקי, לטובתכם ולטובת המכלול.
בברכת ונתתי שלום בארץ. מוטיאל (שיחה) 14:08, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה
רבינו מוטיאל, חבל שכבודו לא הציץ בדף השיחה המדובר. ביטוייו שם אינם קשורים אלי משום כיוון, אולם הם בהחלט אינם מכבדים את המכלול ואת עורכיו. וסליחה מבעל הבית הנכבד אם ייצרתי כאן אווירה בלתי חיובית. יחיד ורבים (שיחה) 14:25, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה
יחיד ורבים, דווקא כן הצצתי. אני לא יודע מה גרם לו לומר את מה שאמר, ובכל מקרה היה עדיף לולא היה אומר את הדברים שאינם מוסיפים כבוד לאומרם ולא אווירה טובה למכלול. ואחרי כל זה כתבתי את דבריי וביקשתי שתתפייסו (זה קשה לכמה שניות בלבד ומיד עובר) ותנהלו דיונים בצורה מכובדת ומכבדת. ראוי הוא המכלול שתעבירו על מידותיכם בשבילו. מוטיאל (שיחה) 14:45, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה
הרב מוטיאל היקר, יישר כח על גישתך הבוגרת, מכיוון שנכנס דיון זה אבאר באופן מאוד פשוט מה גרם לי לכתוב שם כך, הגיע משתמש שפגע בקדשי ישראל, וראיתי חובה למחות בו על כך (אם מישהו היה כותב לך "מיילא זה שאתה שומר שבת" לא היית כותב לו שזה גועל נפש? אני מאמין שכן) למעשה אין לי שום מריבה עם יחיד ורבים, אלא שאני אינני מוכן שהוא ישמיצני ברבים בגלל דברים שאינם מוצאים חן בעינין בדף השיחה שלי, אם יחדל מכך - לא תהיה בליבי שום טינה עליו, והאמת והשלום אהבו.אנשי ירושלים (שיחה) 18:12, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה

בעלי זכות הצבעה?

שלום וברכה לך רבי מוטיאל ויישר כח על תפעול מכלולינו, שאול אשאל מעימך: האם ישנה אפשרות לבדוק באיזשהו אופן מי הם כל בעלי זכות ההצבעה בפ"ק המכלול?
אשמח אם תוכל להשיב, תודה אנשי ירושלים (שיחה) 22:07, 5 ביולי 2020 (IDT)תגובה

אנשי ירושלים, אין רשימה מעודכנת של בעלי זכות הצבעה, צריך לבדוק כל מצביע בנפרד. יש תבנית {{בעלי זכות הצבעה}} אבל היא מתעדכנת ידנית ונכונה לזמן העדכון שלה בלבד. מוטיאל (שיחה) 11:35, 6 ביולי 2020 (IDT)תגובה
יש אפשרות לטעון בהעדפות שלך בגאדג'טים אפשרות שתוכל לבדוק כל אחד האם יש לו זכות הצבעה ראה כאן שיחת מדיה ויקי:Gadget-checkVoteRights.js --דוב פרח (שיחה) 11:39, 6 ביולי 2020 (IDT)תגובה

בקשת עזרה

תייגתי אותך בשני מקומות בבקשת עזרה אך לא הגבת לי, אשמח אם תוכל לעזור לי. חבר טוב (שיחה) 22:01, 5 ביולי 2020 (IDT)תגובה

חבר טוב, עד שהתפניתי להגיב ראיתי שכבר הסתדרת. מוטיאל (שיחה) 14:04, 6 ביולי 2020 (IDT)תגובה
אני התכוונתי בבקשת העזרה בדף קטגוריה:ראשי ישיבת מרכז הרב, ובדף קטגוריה:רבני ישיבת מרכז הרב, בשניהם עוד לא הסתדרתי, אשמח לעזרתך תודה רבה בכל אופן. (מאוד נחמד לקבל כזה יחס, כמשתמש חדש זה מאוד מעודד) חבר טוב (שיחה) 17:18, 6 ביולי 2020 (IDT)תגובה
חבר טוב, הגבתי לך בדפי השיחה שהזכרת. שמחתי לעזור! בהצלחה!! מוטיאל (שיחה) 18:50, 6 ביולי 2020 (IDT)תגובה

משתמש משחית עם כתובת IP שלי

לילה טוב כבוד הרב

למה נראה לי שזה מישהו שניסה לגרום שאני אחסם?

אני סובל מהזיות?

ותודה על השחרור המהיר של החסימה! ~ איש תםשיחה00:39, 6 ביולי 2020 (IDT)תגובה

איש תם, תנוח דעתך, זה בעיה במערכת של המכלול ולא בך. מוטיאל (שיחה) 14:51, 6 ביולי 2020 (IDT)תגובה

זכויות יוצרים בטקסט מתורגם

בערך פולמוס הרבנות בוילנה שיצרתי, נזקקתי למאמר היסטורי באנגלית, ודוד דרומי האלוף והמקצוען תרגם אותו בשבילי. האם מותר להעלות את המאמר המתורגם למכלול ולתת קישור אליו (בהנחה שדוד מסכים)? המאמר הודפס ע"י אוניברסיטת וילנה ב1998. איש הנחמה (שיחה) 19:29, 8 ביולי 2020 (IDT)תגובה

איש הנחמה, אתה יכול להביא משפט או שניים (שימוש הוגן), אבל לא את כל המאמר, ותן קרדיט בתקציר העריכה או בהערה. מוטיאל (שיחה) 14:54, 9 ביולי 2020 (IDT)תגובה

עזרה דחוף

בערך שכתבתי על מכון מים חיים מקוה פתח דיון, הובעה תמיכה מנומקת אך הוא לא המתין אפי' כמה דקות וישר מחק לי את הערך מבלי להתייחס לדברים שנכתבו, אבקש את עזרתך הדחופה בנוגע לדורסנות זו. תודה רבה. חבר טוב (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

חבר טוב הסברתי את עצמי היטב בדף השיחה שם. ופעם הבאה לא צריך ישר לרוץ ולבקש עזרה. יש לי דף שיחה, אם יש לך טענות תמיד תוכל לפנות אלי שם. מקוהשיחה • י"ח בתמוז ה'תש"ף 11:04 (IDT)
מקוה לא הגבת לטענות שהועלו על ידי משמש אנשי ירושלים מספר דקות לפני שמחקת (אדון אותך לכף זכות שאולי לא ראית את תגובותיו). מה אתה חושב שאחרי שפעלת בכזו דורסנות אלך לדף השיחה שלך, מה זה יתן לי? אם בגוף הנדון לא טרחת להסביר עצמך יותר מידי למה שאחשוב שבדף השיחה שלך לא תפעל כנ"ל?? חבר טוב (שיחה) 11:09, 10 ביולי 2020 (IDT)תגובה
יש לציין, שאפילו כעת מקוה לא טרח לענות לדברי דשם, מה שיותר מגחיך את ההתנצלות והתביעה....אנשי ירושלים (שיחה) 11:37, 10 ביולי 2020 (IDT)תגובה
התלבטתי האם בגלל מהיות טוב עלי לענות ולהסביר את עצמי. אולם נזכרתי אז בזה ובזה ובזה ובזה. ואני מניח שיש עוד כמה שאני לא זוכר. אז הבנתי שכנראה כל מי שלא סובר בדיוק כמוך אחת דתו. אז תמשיך ליהנות. ושיהיה לך בהצלחה. מקוהשיחה • י"ט בתמוז ה'תש"ף 18:56 (IDT)
נורא יפה מצידך, להביא דברים עתיקים, מלפני חודש, מראשית כניסתי למכלול, כשמאז כבר עשיתי מאות עריכות והנתהלתי ברוח טובה, ואתה יודע את זה, אבל בשביל להשמיץ אתה פוטר עצמך ב"מניח שיש עוד שאני לא זוכר", אם יכלת למצוא מלפני חודש, יכלת גם למצוא יותר קרוב, אבל אתה יודע שאין, ובמקום להתנהל בהוגנות, אתה משמיץ, כדי לצאת וידך על העליונה, ולגבי הקישור השלישי - מעניין איך תגיב אתה אם אשמיץ אותך בדף שיחתך, ואגב אורחא אשמיץ את שמירת המצוות, איך תגיב? אני מאמין שבדיוק כמוני, אבל אתה מנצל את זה למצג שוא, כדי להוציא אותי כבעייתי, בושה, באמת שאני מתבייש שבאתר כמו המכלול יכול בנאדם להתנהג כמוך.
ושורה תחתונה, מחקת דף בדורסנות, תוך התעלמות מאנשים שטרחו עליו, ואנשים שטרחו בדף השיחה, ואתה אפילו לא רואה צורך לתת דין וחשבון על כך אלא רק "לפנים משורת הדין"?? אבדה בושה מישראל? וכשמעירים לך - אתה מגיב בפגיעה אישית למעיר???? קצת מידות טובות אין בך? ובר מן דין, מילא אני, אבל מה עם כותב הערך? גם לו לא מגיע הסבר "לפנים משורת הדין"?? חבל ידידי, חבל. אני רק אציין שפני לשלום, ואני מוכן לשמוע התנצלות, אין לי מטרה לריב עם אנשים.אנשי ירושלים (שיחה) 22:59, 11 ביולי 2020 (IDT)תגובה
לא רציתי לציין את זה לבד, כי נדמה לי שאני נוגע בדבר קצת. אבל אם כבר נפתח דיון אני חושב שמקוה קצת מגזים ביתר טהרנות ובמחיקות רבות מידי. אולי כדאי היה להיזהר יותר במחיקות ותיקונים, מי שמבטל עריכה, למעשה, בהנף מקש מבטל עבודה מחשבה ועמל - בלי עשירית מהעבודה הזו. ורק לסיום אציין שדעתי באופן כללי להשקיע יותר בריבוי עריכות מאשר בדיקדוקים טהרניים ודיקוקי עניות שונים. וזו רק דעתי מהללו (שיחה) 23:09, 11 ביולי 2020 (IDT)תגובה
אכן, רק שים לב להזיח בתגובות, כעת הזחתי בשבילך. אנשי ירושלים (שיחה) 23:14, 11 ביולי 2020 (IDT)תגובה
מקוה, מצאת לך תירוץ טוב, מעתה כל מה שלא יראה לך, ואנשי ירושלים יהיה שותף בדיון עליו, תעשה בו ככל העולה על רוחך בלא נימוק או הסבר כלשהו, נשמע לך הגיוני??? מה אני אשם בזה שיש לך ביקורת על אנשי ירושלים, ואיך זה פוטר אותך מלתת הסבר הגיוני למה שהרסת את העבודה שלי חבר טוב (שיחה) 03:30, 12 ביולי 2020 (IDT)תגובה
מקוה אני עוד מחכה לתשובותיך... חבר טוב (שיחה) 16:19, 13 ביולי 2020 (IDT)תגובה
למה בדף של מוטיאל פנה אל מקוה ישירות. איציק 1 (שיחה) פעם אחת ולתמיד 16:20, 13 ביולי 2020 (IDT)תגובה
עניתי לשאלה זו ראה לעיל בתחילת הנושא. חבר טוב (שיחה) 17:56, 13 ביולי 2020 (IDT)תגובה

חבר'ה, אתם לא חושבים שהגזמתם? מה זו השפה המיליטנטית הזאת? ועוד כלפי מכלולאי בכיר שעושה ימים כלילות עבור המכלול, תוך השקעה כבירה ומסירות ואחריות עד אין קץ. גם אם נניח שהיתה לו טעות בשיקול הדעת, דבר שיכול לקרות לכל אדם, עדיין לא הותר דמו בפרהסיא, תוך העלבות והשמצות אישיות. אם הדבר היה בידי, הייתי חוסם כאן כמה חבר'ה לחודש ימים, בפרט שעבור לפחות אחד מהם זו לא הפעם הראשונה. חבל שהגעתם לרמה הירודה הזאת, שלא מכבדת לא אותכם ולא את האווירה החיובית השוררת בדרך כלל במכלול. עליכם להתנצל בפני 'מקוה', ולהימנע להבא מכל סוג של שיח מן הסוג הזה. יחיד ורבים (שיחה) 02:24, 23 ביולי 2020 (IDT)תגובה

כולנו מעריכים את תרומתו הכבירה של מקוה למכלול, וחלילה לא עלתה בדעתנו לזלזל בה, אך זה לא אומר שאסור לנו לזעוק כאשר הוא מתנהל בצורה לא תקינה ואפי' דורסנית, אני כבר די התיאשתי מלהתדיין איתו בנידון זה מכיוון שנוכחתי שכנראה אין מה לעשות וכל דאלים גבר, מה זה למחוק ערך בלי דיון בדף השיחה, ואח"כ לטעון שלא ניתן הסבר בדף השיחה מכיוון שהיה שותף שם משתמש שלא מצא חן בעיני המוחק, וכשמעמידים אותו על זה הוא מתחרט ואומר שבעצם כבר נתן תשובות להכל. והסירוב לתת תשובות בדף משתמש זה אלא רק בדף המשתמש שלו, (ושוב, כשבכלל דיון זה אמור להתבצע בדף השיחה של הערך). לפני שאתה קורא לנו לעשות חשבון נפש על ההאשמות כלפי מקוה, ראוי שתקרא לו לעשות חשבון נפש על זה שהתנהג בצורה כזו שגרמה למספר משתמשים להגיע לכך... (ובכל מקרה לא מצאתי כ"כ את ה"שפה המיליטנטית" שאתה מדבר עליה, הייתה פה זעקה הגיונית על התנהגות לא ראויה) חבר טוב (שיחה) 18:56, 23 ביולי 2020 (IDT)תגובה

יישר כוח!

כוכב שמות הקודש
מגיע לך בזה כוכב שמות הקודש בעקבות השקעה בתחום. בשם מיזם שמות הקודש. אבגד (שיחה) 03:20, 21 ביולי 2020 (IDT)תגובה
אבגד, תודה! כל המיזם הזה בזכותך! מוטיאל (שיחה) 11:56, 22 ביולי 2020 (IDT)תגובה

בקשה לסינון בערך שייבאת הבהלה לזהב

א. תודה על ייבוא הערך. ב. בערך כה גדול נעלמו מעיניך 2 מילים שאינם אמורים להופיע במכלול. בין כל שאר העסקים שנפתחו והצליחו בתקופת הבהלה לזהב מופיע גם מונח בעייתי. אני לא יכול למחוק לבד כי אין בערך אפשרות עריכה, אז אני כותב לך. משתדל (שיחה) 12:49, 23 ביולי 2020 (IDT)תגובה

משתדל, תודה על הערתך, טיפלתי בבעיה.
הערה והארה: 1. להבא אל תצטט מילים בעייתיות בדפי שיחה, אם זה בעיה במרחב הערכים זה בעיה גם במרחב שיחה. 2. הטיפול הכי טוב והכי מהיר הוא באמצעות השארת הודעה בדף השיחה של הערך המדובר ולתייג {{עורכי אספקלריה}}, כך משתמשים רבים יותר יראו את פנייתך.
בהצלחה! מוטיאל (שיחה) 00:15, 24 ביולי 2020 (IDT)תגובה
מוטיאל שבוע טוב ותודה רבה. קיבלתי את הערתך הנכונה. שאלה: כשאני מתייג את עורכי אספקלריה בדף השיחה, הם כולם מקבלים הודעה על כך? או שרק מי מהם שיכנסו לערך הזה? משתדל (שיחה) 23:44, 25 ביולי 2020 (IDT)תגובה
משתדל, כולם מקבלים הודעה חוץ ממי שהסיר את עצמו מהתבנית. מוטיאל (שיחה) 20:25, 20 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה

ערך מומלץ

לאור הערתו של דוד דרומי באולם הדיונים, מה דעתך על הערך פולמוס הרבנות בוילנה שכתבתי, אפשרי לשים אותו כמועמד לערך מומלץ? הוא עומד בקריטריונים? איש הנחמה (שיחה) 20:11, 23 ביולי 2020 (IDT)תגובה

איש הנחמה, הערך חשוב מאוד וכתוב ברמה גבוהה, העליתי אותו לדיון, ראה בשיחת הערך, ואחרי הדיון הוא יעמוד להצבעה. יישר כוח גדול! מוטיאל (שיחה) 01:07, 24 ביולי 2020 (IDT)תגובה
תודה מקווה שהציבור אכן ימליץ... אגב, לפי איזה קריטריון נקבע איזה ערך נכנס לקטגוריית ערכים איכותיים שנוצרו במכלול? איש הנחמה (שיחה) 09:43, 24 ביולי 2020 (IDT)תגובה
אין קריטריון מוגדר למיטב ידיעתי, מספיק שמכלולאי ותיק מתרשם שהוא איכותי. אני בכלל לא בטוח שהקטגוריה הזאת נצרכת. מוטיאל (שיחה) 20:19, 20 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה

צ'רנוביל

למה אי אפשר לעדכן ולערוך את הערך????????????????????אוהב (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

אוהב ברשות בעל הבית, זה בגלל התבנית {{תמונה חילופית}} שהוספת שם בטעות. (ואגב, בפעם הבאה, ניתן להבין שזו שאלה גם כששמים סימן שאלה בודד). מקוהשיחה • כ"ט באב ה'תש"ף 09:06 (IDT)
תודה למקוה על המענה. מוטיאל (שיחה) 20:20, 20 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה

הרב דוד פארדו

מוגדר כ'ראשון' או כ'אחרון'? אמתדיג (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

אמתדיג, תקופת הראשונים הסתיימה למעלה מ-300 שנים לפני לידתו של רבי דוד פארדו. מוטיאל (שיחה) 20:24, 20 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה

הוספה לציטוט היומי

רציתי להוסיף ציטוטים, אבל אין לי שמץ של מידע טכני איך עושים את זה. תוכל להסביר לי או לשים בעצמך? תודה!קרן (שיחה) 15:49, 9 בספטמבר 2020 (IDT)תגובה

ברשות בעה"ב, המכלול:ציטוט יומי/הוספת ציטוט יומי, שרגא - שיחה - כ' באלול ה'תש"ף - 21:26 (IDT)

אולי

תעשו שוב את המכלול:מרתון 100 ערכים בלילה רק משהו יותר גדול מה אתה אומר? נחמן148 (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST).תגובה

בעד חזק. עמוס חדד (שיחה) 02:10, 4 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
נחמן148, גם אני בעד. צריך לבדוק כמה הציבור בעד. מה כוונתך גדול יותר? יותר משתתפים או יותר ערכים בלילה? מוטיאל (שיחה) 15:31, 4 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
מוטיאל אולי גם וגם אני לא מתמצא מה אתה אומר?
ואם צריך ערכים אז במכלול רשימות לייבוא הוספתי הרבה ואם צריך אני יכול לדאוג לעוד
תודה ל עמוס חדד ותודה לך מוטיאל מכלולאים פעילים‏ תיגת בשביל שיתנו דעתם בנושא
נחמן148שיחה • י"ז בתשרי ה'תשפ"א 19:51 (IDT) 19:51, 4 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה

תבנית נעלמת

הכנסתי תבנית לערך איסתרק (דמות) אבל ורואים אותה רק במצב קוד מקור. בעורך החזותי ובצפיה הרגילה היא נעלמת. אתה יודע מה לעשות?? בסטיאן (שיחה) 14:02, 10 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

בסטיאן, התבנית תוקנה על ידי דויד. מוטיאל (שיחה) 12:01, 16 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

חצי מיליון יהודים צריכים אותך!

לצפייה בסרטון 'דף של ספינה' - לחץ כאן

איך מתקנים משהו שהוא טעות בוודאות גמורה?

בישיבת "משכנות התורה" בבני ברק כתוב שיש 350 בחורים בעוד שבישיבה עצמה יש 450 בחורים. וכתוב שם שזה סגנון לימוד כמו בישיבות הליטאיות וזה בכלל לא נכון אלא לומדים שם כמו בישיבות ספרדיות מצויות כמו ישבת יסודות לב ועוד אשמח אם תתקן עובדות אלה

היהודי, שים לב, במכלול משתדלים לדייק בעובדות, לכן תצטרך להוכיח את המספר שכתבת על ידי מקור לכך. ולגבי שיטת הלימוד לא זכיתי להבין מה ההבדל בין ישיבות ספרדיות מצויות לליטאיות? עמוס חדד (שיחה) 23:06, 28 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

איך מתקנים משהו שהוא טעות בוודאות גמורה?

ישיבת משכנות התורה מונה 450 בחורים ולא 350 כפי שפורסם וזה לא לימוד כמו ישיבות ליטאיות אלא לימוד כישיבות ספרדיות משתכנזיות כמו ישיבת יסודות לב וכו' תודה רבה אשמח לתיקון

ידע

רציתי לדעת כשיש ידע מסויים שנמצא גם במקורות קדושים וגם להבדיל במקורות חיצוניים האם יש קפידא לכתוב את המקור שלנו?? דוגמא בערך מכירת יוסף נכתב 'חוקרת המקרא נחמה ליבוביץ' מוצאת סיבתיות כפולה בסיפור מכירת יוסף, כפילות של עשייה אנושית ועשייה שמיימית. מצד אחד בני אדם פועלים מתוך דחפים אנושיים: יוסף מתפאר, האחים מקנאים ונוקמים בו, ומצד שני ה' מכוון את כל המאורעות כדי להוציא לפועל את התוכנית השמיימית של עם נבחר היוצא מבית עבדים ומקבל את התורה.' - והרי כדברים אלו נכתב בכמה מהספרים הק' כמו בחכמה ומוסר לרבי ירוחם ממיר ח"ב סי' מ"ז, וגם היה דור לפניה... אני רוצה לדעת אם כזה דבר מתקנים או שככה זה אמור להיות ויש עוד הרבה דוגמאות לזה. תודה רבה. המבקש המבקש (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום

ברור שמתקנים. בשביל זה קם המכלול.. מישהו (שיחה) 00:02, 13 בדצמבר 2020 (IST)תגובה

דף חסום ללא סיבה

שלום לך, הדף הרב אליקים לבנון נעול לעריכה ללא סיה נראית לעין. מדוע?אנשי ירושלים (שיחה) 11:03, 3 בינואר 2021 (IST)תגובה

ברשות בעל הבית. תוכל לראות שם למטה שהדף נמצא בקטגוריה אספקלריה/צניעות/בעיה חמורה...
תיוג מקוהשיחה • י"ט בטבת ה'תשפ"א 14:40 (IDT)
כעת הערך משוחרר. מקוהשיחה • י"ט בטבת ה'תשפ"א 14:53 (IDT)
יישר כח, איברא לא הבנתי מה הבעית צניעות שיש שם, וגם בדקתי בויקי בערך עליו ולא מצאתי משהו בעייתי. מסתמא זו היתה טעות, לא? אנשי ירושלים (שיחה) 14:55, 3 בינואר 2021 (IST)תגובה

Secure1canvas

המשתמש איננו רשום. איך אתה יודע שזה אביאל, ואף חוסם משתמש שלא קיים? אשמח להסבר, אֲחִיָּה הַיְּהוּדִי (שִׂיחָה | עֲרִיכוֹתַי בַּמִּכְלוֹל) דף סקריפטים אישי ۩ ד' באדר ה'תשפ"א 11:56, 16 בפברואר 2021 (IST)תגובה

אחיה היהודי, לא יודע למה זה כל כך מסקרן אותך, בכל אופן זה לא אביאל ולא כתוב בשום מקום שמדובר באביאל. המשתמש היה רשום ומחקנו את החשבון. מוטיאל (שיחה) 15:24, 16 בפברואר 2021 (IST)תגובה
תודה. לא ידעתי פשוט שקיימת אפשרות כזו... אֲחִיָּה הַיְּהוּדִי (שִׂיחָה | עֲרִיכוֹתַי בַּמִּכְלוֹל) דף סקריפטים אישי ۩ ד' באדר ה'תשפ"א 15:32, 16 בפברואר 2021 (IST)תגובה

כוכב לעורך!

כוכב העורכים
חילך למכלולייתא!

בעצם כבר זכית, אבל לא משנה...

שְכּוֹיֶיח! עצום ורב!! אֲחִיָּה הַיְּהוּדִי (שִׂיחָה | עֲרִיכוֹתַי בַּמִּכְלוֹל) ▓ י"ט באדר ה'תשפ"א ◘ 17:36, 3 במרץ 2021 (IST)תגובה

הרב צבי ברוורמן

אני רוצה להוסיף על כך שהוא יצא בתקיפות נגד מתנגדי החיסונים לקורונה- https://hm-news.co.il/147521/, האם זה שייך, והיכן להוסיף זאת?יאיר1558 (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

יאיר1558, לענ"ד אפשר להוסיף את זה כתת-פסקה ב"פעילותו הציבורית".
שים לב שבדפי שיחה ישנים צריך לחתום בסוף הדברים. מוטיאל (שיחה) 12:53, 18 באפריל 2021 (IDT)תגובה
יישר כח...
מה הכוונה לחתום?
בקצרה, להוסיף את שמך ושעת העריכה בסוף כל עריכה למען הסדר הטוב, כך: ~~~~, או בכפתור החתימה שבסגל חלון העריכה. ובאריכות תוכל לקרוא כאן.
דבר נוסף שכדאי לדעת בדפי שיחה ישנים: כל תגובה נכתבת בהזחה לעומת התגובה הקודמת, וזה נעשה באמצעות נקודתיים נוספים בתחילת כל תגובה.
שני הכללים הללו לא חלים בדפי זרימה שהם רוב דפי השיחה במכלול.
בהצלחה! מוטיאל (שיחה) 13:11, 18 באפריל 2021 (IDT)תגובה
הבנתי תודה יאיר1558 (שיחה) 20:39, 18 באפריל 2021 (IDT)תגובה

כרמלית

החלפה זו, למה? --שמש מרפא (שיחה) 02:31, 9 במאי 2021 (IDT)תגובה

שמש מרפא, תיקנתי כמה עשרות קישורים שגויים שנוצרו בעקבות החלפת שם הערך "כרמלית" ובטעות החלפתי גם במקום אחד שלא היה צריך להחליף. תיקנתי בחזרה.
אני אישית בעד החזרת השמות המקוריים, ולו מהסיבה ששינוי השם בוצע ללא דיון אמיתי. מוטיאל (שיחה) 11:15, 10 במאי 2021 (IDT)תגובה

מעדכן

שלום מוטיאל,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"מעדכן". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "המכלול:מעדכן".

ההרשאה מעניקה לך את האפשרות לעדכן ערכים באמצעות הסקריפטים המיועדים לכך.

חשוב מאוד להקפיד בעת עדכון ערכים על הכללים דלהלן:

  • להשתמש בהרשאת מעדכן בזהירות הנדרשת, כדי שלא יקרה חלילה שתמונות או תכנים בלתי ראויים יוחזרו או ייובאו למכלול.
  • ערך שנוצר במכלול ניתן לעדכן בתיאום מול יוצר הערך. (מלבד במקרים בהם הערך המקומי אינו ראוי למרחב הראשי)
  • על המעדכן לוודא שאין עריכות מקומיות משמעותיות, ואם כן עליו לשלבן עם העדכון.

שים לב כי ההרשאה נועדה למטרת תחזוקה שוטפת ועדכון ערכים, אי שימוש בהרשאה, או שימוש בה שלא למטרה לשמה היא מיועדת, תביא לשלילת ההרשאה, בברכה.

דויד (שיחה) כ"ט בתמוז ה'תשפ"א 18:51 (IDT)

הפניות בעברית ליומנים

היש בעיה ביצירת דפי הפניה בעברית ליומנים השונים? איסתרק (שיחה) 08:40, 22 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה

ישיבת מן ההר

ר' מוטיאל, אני רואה שאתה פעיל, אז אנא טפל בזה. מנההרניק (שיחה) 14:05, 22 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה

מנההרניק, העברתי לישיבת מן ההר. מועדים לשמחה! מוטיאל (שיחה) 14:09, 22 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
תודה. אבל א. בשיחה שם נתבאר שלכאו' עדיף הישיבה הגדולה בראשות הרב חיים מן ההר. ב. זה לא צריך להופיע בעמוד הראשי, ב"ערכים חדשים מבית המכלול"? מנההרניק (שיחה) 14:12, 22 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
האם זה השם הרשמי של הישיבה? הבנתי מהשיחה שאין שם רשמי, ואם כך השם הקצר עדיף על פני הארוך והמסורבל. מוטיאל (שיחה) 14:14, 22 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
התכוונו שאין שם רשמי מלבד זה (כי בדרך כלל כשישבה נקראת ע"ש רה"י זה לא השם הרשמי), אבל ברור שצריך להיות רשום משהו ברשויות. זהו השם הרשמי. ומה לגבי ב.? וכן ג:צריך להעביר גם את השיחה של הטיוטה לשם, לא? מנההרניק (שיחה) 14:16, 22 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
בחלק מהתוצאות ברשת כתוב הישיבה הגדולה בראשות הרב מן ההר, אולי זה השם הרשמי?
אכניס את הערך לתבנית הערכים החדשים כשנסיים עם עניין השם.
השיחה לא עברה כי כבר הייתה שיחה בשם הזה. אטפל גם בזה כשנפתור את העניין הראשון.
מוטיאל (שיחה) 14:26, 22 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
טפל כבר בב' וג'. מנההרניק (שיחה) 21:57, 26 ביוני 2022 (IDT)תגובה
מנההרניק מוטיאל לא פעיל יחסית תקופה ארוכה כבר. גאון הירדן (שיחה) 22:52, 26 ביוני 2022 (IDT)תגובה
אז אבקש ממך לטפל בב' וג'. מנההרניק (שיחה) 10:09, 1 ביולי 2022 (IDT)תגובה

קובץ:Logoglobal seed.png

הקובץ נמחק, יש לך אפשרות להעלותו שוב? מוטל'ה (שיחה) 23:19, 18 בדצמבר 2021 (IST)תגובה

מחקתי את הקובץ וכעת הכל תקין. מקוהשיחה • ט"ו בטבת ה'תשפ"ב 23:33 (IDT)

עזרה בקשר להיסטוריה

תוכל לעזור לי בנושא הזה?

MMMמאיר מוטיאל פחות פעיל בתקופה האחרונה, אשמח לעזור לך במה שאוכל. ובהתייחס לשאלתך לא הבנתי מה הכוונה בנושא הזה היסטרויה של עם ישראל/מדינת ישראל או משהוא אחר. מיכי ~ שיחה • 10:50 כ"ט באדר א', שמיטה תשפ"ב (IDT)‏

בעית צניעות

שולם, בערך... יש גרסה לא מצונזרת (כולל תמונה) שפתוחה לכולם, כדאי מאוד לחסום אותה. (אני לא יכול/ לא יודע איך עושים את זה)

@דביר פ, טיפלתי בזה בזמנו, להבא דברים כאלה יש לדווח במייל (יש בלשונית "דיווח על תוכן לא הולם") מטעמים מובנים. שמש מרפא (שיחה) 16:12, 8 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה

אוקיי, לא ידעתי איך, אשריך!! דביר פ (שיחה) 17:59, 8 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה

ברוך שובך

שלום מוטיאל, וברוך שובך למכלול!

מוטי (לשעבר מיכי) ~ שיחה • כ"ד בתשרי ה'תשפ"ג • 22:25, 19 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

גא"מ מקוהשיחה • כ"ה בתשרי ה'תשפ"ג 23:55 (IDT)
תודה קצת התגעגעתי... מוטיאל (שיחה) 11:16, 20 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה
שמחים לראותך גם אם זה ביקור קצר. מוטי ~ שיחה • כ"ה בתשרי ה'תשפ"ג • 11:35, 20 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

חשבתי על ענין חשוב. מאחר ו, לפעמים אני פותח נושא שאשמח שישתתפו עוד מכלולאים, אבל לא לכולם יש בזה ענין, מה שמרתיע אותי מלכתוב מכלולאים פעילים. ומאחר ו, אני מוטרד במייל בנושאים שלא מענינים אותי. אי לכך חשבתי על רעיון ליצור עוד קבוצות כגון 'חזונישניקים פעילים' 'עורכי הספקלריה פעילים' (- כגון לבקשת חסימה) 'היסטוריונים פעילים', וכן על זה הדרך. אשמח לשמוע מה דעתך, וגם איך ניתן לבצע [אםבכלל] (דהינו מי אחראי לזה). תודה עזריאל3 (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום

לא תייגת מתייג בשבילך מצב רוחשיחה • י' בחשוון ה'תשפ"ג • 00:13, 4 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
עזריאל3, מבחינה טכנית זה אפשרי בדיוק כמו תבנית {{מכלולאים פעילים}}. השאלה האם יש צורך אמיתי בתבניות האלו, או שבפועל יהיו שם שניים-שלושה מכלולאים? אם יהיו שם מכלולאים בודדים אז עדיף כבר לתייג אותם ידנית ולא להעמיס תבניות מיותרות, אך אם יש לכך ביקוש זה אפשרי בהחלט. מוטיאל (שיחה) 11:21, 13 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
שמחים שחזרת שוב, אין עניין לתייג משתמש בדף שיחתו. יעקבשיחהתרומותמייל • י"ט בחשוון ה'תשפ"ג 14:39, 13 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
גם בדפי שיחה מסוג כזה? מצב רוחשיחה • י"ט בחשוון ה'תשפ"ג • 17:01, 13 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
רק בדפי שיחה מהסוג הזה. בדפי שיחה מסוג זרימה אין צורך לתייג. יעקבשיחהתרומותמייל • י"ט בחשוון ה'תשפ"ג 21:20, 13 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
אז מה אתה רוצה? לא הייתי צריך לתייג פה? מצב רוחשיחה • כ' בחשוון ה'תשפ"ג • 17:10, 14 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
לא. יעקבשיחהתרומותמייל • כ' בחשוון ה'תשפ"ג 21:30, 14 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
זה נקרא דף זרימה? מצב רוחשיחה • כ"א בחשוון ה'תשפ"ג • 17:18, 15 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
לא. אבל גם בדפי זרימה, לא מדויק שאין צורך לתייג, כי יש משתמשים שבטלו את ההודעות, ובלי שמתייגים אותם לא יידעו שהגיבו להם, ניתן לראות לפי העניין. פלניא (שיחה) 17:25, 15 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
דף זרימה זה כמו דף השיחה שלך. יעקבשיחהתרומותמייל • כ"א בחשוון ה'תשפ"ג 17:36, 15 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
אז מה לא טוב במה שתייגתי? מצב רוחשיחה • כ"א בחשוון ה'תשפ"ג • 17:38, 15 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
כי אין צורך לתייג משתמש בדף שיחתו. יעקבשיחהתרומותמייל • כ"א בחשוון ה'תשפ"ג 17:44, 15 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

מפעיל מערכת

כעבור 3 שנים מהמינוי שלך לבירוקרט ומכח זה למפעיל מערכת, ומאחר והחלטת לא לבקש שוב את אמון הקהילה הסרתי את הרשאתך כמפעיל מערכת. בהכרת הטוב על שירותך ארוך השנים למען הקהילה, ובתקוה כי תמצא פנאי בהמשך לחזור ולשרת אותנו. מקוהשיחה • כ"א בחשוון ה'תשפ"ג 22:17 (IDT)

עדיף פעיל ולא מפעיל מאשר מפעיל ולא פעיל... שמח לראותך בעניינים שוב, ידידי הוותיק ועמיתי המיתולוגי, שרגא > השתתפו > שיחה > כ"א בחשוון ה'תשפ"ג > 22:21, 14 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
היה לי לכבוד ולעונג. תודה לכל המכלולאים על האמון והעבודה המשותפת לאורך השנים. אמשיך לעזור ככל יכולתי גם הלאה. מוטיאל (שיחה) 11:51, 15 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
לא אשכח מי גידל אותי בהגיעי למכלול, פועלך לתועלת המכלול אינו מדיד בכלל, ויהי רצון שגם לא יפסק. בהצלחה! דויד (שיחה) כ"ב בחשוון ה'תשפ"ג 18:28 (IDT)

נחמד שקבצת לבקר

חשבתי ששכחת מקיומו של המכלולקריצה, (בין הזמנים נעים, ופסח כשר ושמח). אפרון (שיחה) 10:53, 29 במרץ 2023 (IDT)תגובה

ברוך שובך

שלום מוטיאל, וברוך שובך למכלול!

מכיר אותך רק מעריכות ישנות ומההתרשמות שלי באמת ברוך --אוהב לדעת - שיחה - תרומות - י"ד בתמוז ה'תשפ"ג - 18:06, 3 ביולי 2023 (IDT)תגובה

בהחלט שרגא > השתתפו >> שיחה > ט"ו בתמוז ה'תשפ"ג > 18:11, 3 ביולי 2023 (IDT)תגובה
מצטרף (שלמה ~ שיחה ~ תרומות) • השתתפו • ט"ו בתמוז ה'תשפ"ג • 18:20, 3 ביולי 2023 (IDT)תגובה
תודה רבה!
מהיום אני אקבל הודעת ברוך שובך על כל עריכה? קריצה
מוטיאל (שיחה) 14:12, 4 ביולי 2023 (IDT)תגובה

הסרת הרשאה שאינה בשימוש

שלום מוטיאל,
תודה על כל תרומותיך למכלול. מאחר שנראה שכיום פחות מתאפשר לך לערוך ולהשתמש בהרשאותיך למען הסדר הטוב הוסרו הרשאותיך, נשמח מאוד לראותך מבקר עורך ותורם שוב במכלול, כמובן נשמח להחזיר לך את ההרשאות במידה ויהיה בהן צורך. נריה בוט (שיחה) 21:51, 26 בדצמבר 2024 (IST)תגובה