איירבוס A310

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
גרסה מ־03:10, 15 ביולי 2018 מאת מוטיאל (שיחה | תרומות) (ייבוא מוויקיפדיה העברית, ראה רשימת התורמים)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


שגיאות פרמטריות בתבנית:מטוס

פרמטרים [ ארץ ייצור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

איירבוס A310
המטוס בשירות S7 איירליינס
המטוס בשירות S7 איירליינס
המטוס בשירות S7 איירליינס
מאפיינים כלליים
סוג מטוס נוסעים רחב גוף
יצרן איירבוס
טיסת בכורה 3 באפריל 1982
צוות 2
נוסעים 240
יחידות שיוצרו 255
ממדים 
אורך 46,66 מטר
גובה 15,8 מ'
מוטת כנפיים 43,90 מ'
משקל ריק 83,100 ק"ג
משקל המראה מרבי 164,000 ק"ג
ביצועים 
מהירות מרבית 901 קמ"ש
טווח טיסה מרבי 7,330 ק"מ
סייג רום 12,300 מ'
הנעה 
2 מנועי PW4000‏ / JT9D תוצרת פראט אנד וויטני
או CF6 תוצרת ג'נרל אלקטריק

איירבוס A310 הוא פיתוחו של מטוס האיירבוס A300, שהיה המטוס הראשון מתוצרת איירבוס. נועד לשמש בעיקר בנתיבי הטיסה לטווחים הבינוניים באירופה.

בגלל היותו מתיישן, רוב חברות התעופה מוציאות אותו משירות, כדי להחליפו באיירבוס A330 וכדומה. עדיין יש חברות תעופה שמשתמשות בו כגון פדקס אקספרס.

מבנה

בעל גוף קצר אך רחב יותר מה-A300 וכנפיים חדשות לגמרי עם אברוני קצה כנף. קיבולת הנוסעים קטנה יותר והטווח שלו קצר יותר.

טייסים אשר מטיסים את האיירבוס A300 יכולים להטיס את ה-A310 לאחר הכשרה קצרה בת יום אחד.

היסטוריה ודגמים עיקריים

ההודעה הרשמית על כוונתה של איירבוס לייצר את המטוס הייתה בשנת 1978. טיסתו הראשונה הייתה ב-3 באפריל 1982.
המטוס הראשון נכנס לשירות בשנת 1984 על ידי חברת סוויסאייר.

  • A310-300- נמסר לראשונה בשנת 1985 והוא הדגם הארוך ביותר של ה-A310. נושא כמות גדולה יותר של נוסעים לטווח ארוך יותר.
  • A310-200F- דגם מטען של ה-A310.

תאונות

קישורים חיצוניים


הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0


שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה

שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ]
איירבוס A31023276834