מערכת בקרת משיכה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
גרסה מ־11:24, 16 ביולי 2018 מאת מוטיאל (שיחה | תרומות) (ייבוא מוויקיפדיה העברית, ראה רשימת התורמים)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מערכת בקרת משיכה אנגליתTraction control system, בקיצור: TCS), היא מערכת משנית לבקרת יציבות (ESP) בכלי רכב מנועי, המשמשת למניעת אובדן אחיזה של גלגלי הרכב בכביש. בקרת משיכה מופעלת כאשר המצערת ומומנט המנוע אינם תואמים.

הפעולות שהמערכת נוקטת כוללות אחד או יותר מהשלבים הבאים:
  • כוח הבלימה מופעל על גלגל אחד או יותר
  • הפחתה או הפסקה של רצף ניצוצות לצילינדר אחד או יותר
  • הפחתת דלק לצלינדר אחד או יותר
  • סגירת המצערת, במידה ואפשרות זו קיימת ברכב
  • ברכבים בעלי מגדש טורבו, הדחף נשלט על ידי סולנואיד והוא משמש על מנת להפחית את הדחף וכתוצאה מכך מפחית את עוצמת המנוע

בדרך כלל, מערכת בקרת משיכה חולקת את חיישן מהירות סיבוב הגלגל עם מערכת ה-ABS.

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0


שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה

שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ]
מערכת בקרת משיכה20129550