ב.מ.וו 700
![]() | |
BMW 700 | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | BMW |
שנות ייצור | 1959 - 1965 |
הרכבה | גרמניה |
מודל קודם | BMW 600 |
מרכב | 2 דלתות |
פלטפורמה |
מנוע אחורי (נתוני המידות - מתייחסים לדגם הסופר מיני (משפחתי) |
אורך | 3,860מ"מ |
רוחב | 1,480 מ"מ |
גובה | 1,360 מ"מ |
משקל | 640 ק"ג |
בסיס גלגלים | 2,280 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע | אחורי, 697 סמ"ק, המפיק 22 כ"ס, ומפברואר 1963 - 23 כ"ס. יחס דחיסה 1:7.5 |
הילוכים | תמסורת ידנית - 4 מהירויות, (אופציה : הילוכים חצי אוטומטים בדגם 700s מספטמבר 1960) |
מעצב | ג'ובאני מיקולטי |
ב.מ.וו 700, ( BMW 700) - היא מכונית סופר מיני שיוצרה על ידי חברת BMW הגרמנית בין אוגוסט 1959 לנובמבר 1965. יוצרו 188,211 יחידות. בשנת 1960 חברת ב.מ.וו ייצרה 155 יחידות ליום. בשנת 1963 הוגדל בסיס הגלגלים ב- 160 מ"מ בדגם 700 LS (סדאן).


דגמי ב.מ.וו 700
- 2 דלתות סדאן (700s BMW), (יוצרו 154,557 יחידות, כולל דגם LS 700 )
- 2 דלתות סדאן ( 700 Luxus הקרוי 700 LS) , (הדגם יוצר משנת 1962, בסיס הגלגלים היה ארוך ב- 160 מ"מ מדגם 700s)
- 2 דלתות קופה (יוצרו 31,062 יחידות, מאוגוסט 1959)
- 2 דלתות קבריולט (יוצרו 2,592 יחידות)
- דגם ספורט - 700 RS (הדגם יוצר מאוגוסט 1960, גוף אוירודינמי, קל משקל, מנוע 697 סמ"ק, בהספק של 30 כ"ס, ויחס דחיסה 1:9)
מידות ב.מ.וו 700 - דגמי קופה וקבריולט
הרכבת ב.מ.וו 700 בישראל
היה ניסיון להרכבת דגם ב.מ.וו 700 בישראל על ידי התעשיין אפרים אילין. בשנת 1962 אילין התחייב לפני חברת ב.מ.וו להרכיב 840 יחידות בשנה, אבל לבסוף ההסכם לא יצא לפועל. הורכבו 4 יחידות, דגמי ב.מ.וו 700 אשר שווקו בשנת 1963, 2 יחידות בתל-אביב, 1 בירושלים, ו- 1 בחיפה. [1] במאי 1963 חתם אילין על חוזה להרכבת מכונית קטנה, עם הינו מוטורס היפנית, ה- קונטסה 900.
נסיון חברת אוטוקרס להרכיב את דגם ב.מ.וו 700 בישראל
ביולי 1965 נחתם הסכם על ידי יצחק שובינסקי מנכ"ל אוטוקרס עם חברת ב.מ.וו ולפיו ב.מ.וו תספק לאוטוקרס את תיבת ההילוכים והמנוע של הב.מ.וו 700, כאשר יתר החלקים המכניים ייוצרו בארץ והמרכב יבנה מ- פיברגלס. בדצמבר 1965 חברת ליילנד הפכה לבעלת מניות עיקריות באוטוקרס, ולספקת הרכיבים העיקרי של אוטוקרס והפרוייקט נגנז.
שיווק ב.מ.וו 700 בישראל
ב.מ.וו 700 שווקה בישראל מספטמבר 1960 על ידי סוכנות "אוטו סטוק", שמשרדיה היו ברחוב לבונטין 8, בתל-אביב.
בשנת 1961 שווקו 376 יחידות, תחת הסיסמא : "המכונית שנבחרה לאחת מהטובות בעולם והאידאלית לתנאי הארץ".
ראו גם
תמונות
-
ב.מ.וו סדאן
-
ב.מ.וו קופה
-
ב.מ.וו קופה
-
ב.מ.וו 700 קופה
-
ב.מ.וו 700 קופה
-
ב.מ.וו קופה, שנת 1963
-
ב.מ.וו 700 - מבט לתא הנהג
-
ב.מ.וו 700 - מנוע אחורי
-
ב.מ.וו LS 700
-
ב.מ.וו 700
-
ב.מ.וו 700 - קבריולט
-
ב.מ.וו 700 - קבריולט
-
לוגו ב.מ.וו על דגם 700 קופה
-
ב.מ.וו RS 700 (דגם ספורט)
הערות שוליים
קישורים חיצוניים
- ב.מ.וו 700 (3:46 דקות), יו-טיוב
- ב.מ.וו 700 קופה (1:15 דקות), יו-טיוב
- ב.מ.וו 700 (2:11 דקות), יו-טיוב