ב.מ.וו 1500
![]() | |
BMW 1500 | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | BMW |
שנות ייצור | 1962 - 1964 |
הרכבה | גרמניה |
מודל אחריו | BMW 1600 |
מרכב | 4 דלתות |
פלטפורמה | מנוע קדמי |
אורך | 4,501 מ"מ |
רוחב | 1,709 מ"מ |
גובה | 1,450 מ"מ |
משקל | 1.050 ק"ג |
בסיס גלגלים | 2,550 |
מפרט טכני | |
מנוע | 4 צילינדרים, 1,499 סמ"ק, המפיק 80 כ"ס |
הילוכים | תמסורת ידנית - 4 מהירויות, (אופציה : הילוכים אוטומטים 3 מהירויות) |
מהירות מרבית | 150 קמ"ש |
מעצב | אברארד וולף(Eberhard Wolff ) |
ב.מ.וו 1500, ( BMW 1500) - היא מכונית משפחתית - סדאן, קומפקטית שיוצרה על ידי חברת BMW הגרמנית בין אוקטובר 1962 לדצמבר 1964. יוצרו 23,554 יחידות.
"ב.מ.וו 1500" הייתה המכונית הראשונה מ"הסדרה החדשה" (BMW New Class) של חברת ב.מ.וו. הסדרה כללה את דגמי ב.מ.וו 1600, ב.מ.וו 1800 ו- ב.מ.וו 2000.
ב.מ.וו 1500
בשנת 1960 Harald Quandt צבר שליטה בחברת ב.מ.וו. פרוייקט "Neue Klasse" ("סדרה חדשה") יצא לדרך. Fritz Fiedler מונה למהנדס הראשי, Eberhard Wolff היה אחראי על עיצוב הרכב, Hofmeister Wilhelm היה אחראי על הנדסת הגוף, ו- Alex von Falkenhausen על בניית ועיצוב המנוע.
הצוות היה אמור לייצר מכונית עם מנוע חדש, מה שחברת ב.מ.וו לא עשתה מאז שנת 1933 כשפיתחה את ב.מ.וו 303. הרכב המשפחתי היחיד שיוצר היה ב.מ.וו 700 ובשוק הורגש ביקוש לדגם גדול ומהודר יותר. התשובה הייתה "ב.מ.וו 1500".
ב.מ.וו 1500 הוצגה בתערוכת הרכב בפרנקפורט בספטמבר 1961. הוצג דגם חדיש, עיצוב חדשני ששימש כבסיס למודלים 1600 ו- 1800. הדגם הוצג לצד מודל הקופה המהודר BMW 3200 CS.
בשנים שקדמו להצגת הב.מ.וו 1500, החברה הציגה הפסדים תפעוליים רבים. בשנת 1962 חברת ב.מ.וו איזנה את ההוצאות עם מחזור של 294 מליון מארק. בשנת 1963 גדלו המכירות ב- 47% ל- 433 מליון מארק.
מספר מאפיינים של דגם ב.מ.וו 1500
- מכונית מרווחת ל- 5 נוסעים
- מתלה קדמי - מקפרסון
- מתלה אחורי עצמאי חצי נגרר
- נפח תא מטען - 600 ליטר
- 0-100 קמ"ש - 15 שניות
ראו גם
תמונות
-
ב.מ.וו 1500
-
ב.מ.וו 1500
-
ב.מ.וו 1500
קישורים חיצוניים
- ב.מ.וו 1500 (4:25 דקות), יו-טיוב
- ב.מ.וו 1500 נט-קאר-שואו