NSU Ro 80



NSU Ro-80) ,NSU Ro 80) - מכונית מנהלים גרמנית, 4 דלתות, שיוצרה על ידי חברת NSU, (1967-1969) ובהמשך על ידי חברת אאודי. יצור המכונית הסתכם מאוקטובר 1967 עד אפריל 1977. יוצרו 37,398 יחידות.
NSU Ro 80 זכתה בפרס מכונית השנה באירופה בשנת 1968.
יחודה של המכונית היה ב-מנוע הונקל.
היסטוריה
ההשראה שהובילה לפיתוחם של דגמים חדשים נבעה מיצירת הקשר בין NSU לבין המהנדס פליקס ונקל, שהביא לפיתוחו של מנוע רוטארי חדש המכונה כיום מנוע ונקל. מנוע ונקל, הנקרא גם מנוע רוטורי הוא מנוע בעירה פנימית סיבובי. המנוע פותח בשנות ה-50 של המאה ה-20, והוצע לראשונה במכונית NSU Ro 80 של חברת NSU.
גם אז הצליחה חברת NSU לייצר רק שני דגמים אשר צוידו במנועי הונקל, הספיידר ונקל וה-Ro80, לפני שנקלעה שוב לקשיים ונמכרה בסופו של דבר לחברת פולקסווגן הגרמנית בשנת 1969. פולקסווגן החליטה למזג את NSU עם חברה אחרת שרכשה בשם 'אוטו יוניון' ולבסוף למכור את המכוניות תחת מותג של אחד מתתי החברות של 'אוטו יוניון' ששמו היה אאודי. מפעל נקרסולם המקורי של NSU משמש כיום את אאודי בייצור מכוניות היוקרה שלה.
מפרט טכני
- מנוע 995 סמ"ק, , מנוע ונקל המפתח 85 כ"ס ו- 113 כ"ס
- הנעה קדמית
- תמסורת ידנית 3 מהירויות (פיכטל אנד סאקס), ידנית מחוברת עם מצמד אוטומטי (גיר חצי אוטומטי)
- בלמי דיסק
- אורך הרכב - 4,780 מ"מ
- רוחב - 1,760 מ"מ
- גובה - 1,410 מ"מ
- משקל - 1,258 - 1,292 ק"ג
מכירות NSU Ro 80 (לפי שנים)
שגיאות פרמטריות בתבנית:גרף
פרמטרים [ 05, 04, 02, 03, 01 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
פרמטרי חובה [ x ] חסרים
פרמטרים [ טקסט05, גרפים, מקסימום, טקסט04, כותרת, טקסט01, טקסט02, טקסט03 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
לא ניתן להציג את הגרף באופן זמני –
ההרחבה Graph
להצגת תרשימים מושבתת כרגע.
ראו גם
לקריאה נוספת
- "הוואנקל חוזר או געגועים לפליקס" אתר וואינט, אלי שאולי, 5.10.2003
- אנ.אס.יו - רו 80 (5:34 דקות), יו-טיוב
- אנ.אס.יו - רו 80 (5:33 דקות), יו-טיוב
- אנ.אס.יו - רו 80 (2:05 דקות), יו-טיוב
- אנ.אס.יו - רו 80 (7:44 דקות), יו-טיוב