אנדראה דוביציוזו
תבנית:רוכב גרנד פרי אנדראה דוביציוזו (באיטלקית:Andrea Dovizioso, נולד ב-23 במרץ 1986) הוא רוכב מרוצי אופנועים איטלקי המתחרה כיום בסדרת ה-MotoGP, בקבוצת דוקאטי. בשנת 2004 זכה באליפות העולם בקטגוריית 125 סמ"ק.
קריירה
125 סמ"ק
דוביציוזו נולד בעיירה פורלימפופולי. בשנת 2000 זכה באליפות איטליה בקטגוריית 125 סמ"ק ובשנת 2001 זכה באליפות אירופה באותה קטגוריה. במהלך אותה שנה ערך את הופעת הבכורה שלו בסבב אליפות העולם כשלקח חלק במירוץ שהתקיים במוג'לו, אך לא הצליח לסיים את המירוץ. בשנת 2002 החל להשתתף באופן סדיר בסבב העולמי כרוכב בקבוצת סקוט הונדה. את עונת הבכורה סיים במקום ה-16, כאשר הישג השיא היה המקום התשיעי שהושג בגרנד פרי בצרפת. בעונתו השנייה השיג 4 פודיומים ובסיומה התמקם במקום החמישי בטבלה. בשנת 2004 השיג חמישה ניצחונות ועוד שישה פודיומים, שהקנו לו את תואר האליפות.
250 סמ"ק
בשנת 2005 עבר להתחרות בקטגוריית 250 סמ"ק וסיים את העונה במקום השלישי, כשהוא משיג חמישה פודיומים וזוכה בתואר רוקי העונה. שנה לאחר מכן ניצח בשני מירוצים וסיים 11 מירוצים נוספים על הפודיום. הוא נאבק על האליפות עד המירוץ האחרון בעונה, אך לבסוף הפסיד אותו לחורחה לורנסו. בשנת 2007 שוב ניצח שני מירוצים, נאבק על האליפות, אך סיים במקום השני אחרי לורנסו.
MotoGP
2008-2011: הונדה
בספטמבר 2007 הודיע דוביציוזו על מעבר לסבב ה-Motogp[1]. במירוץ הבכורה שלו סיים במקום הרביעי, כשהוא עוקף את ולנטינו רוסי בהקפה האחרונה. לאורך העונה סיים מספר פעמים במקום הרביעי והחמישי ואף הצליח להגיע לפודיום, כשסיים שלישי בגרנד פרי המלזי. בעקבות הישגיו, לקראת עונת 2009 עבר לרכב בקבוצת רפסול הונדה, הקבוצה הבכירה של היצרן[2]. ביולי אותה שנה רשם את ניצחונו הרשון בסבב, כשניצח בגרנד פרי הבריטי[3].
עונת 2010 נפתחה בקצב טוב עבור דוביציוזו - בחמשת המירוצים הראשונים הגיע ארבע פעמים לפודיום ובשלב זה התמקם במקום השני בטבלת האליפות. במירוצים הבאים התקשה לשחזר את ההישגים ואיבד בהדרגה את המיקום. בחמשת המירוצים האחרונים הצליח להשיג שלושה פודיומים נוספים, כולל זינוק ראשון בקריירה מהפול פוזישן בגרנד פרי היפני[4]. את העונה סיים במקום החמישי. עונת 2011 הייתה עונת השיא, כאשר סיים ארבע פעמים במקום השני ושלוש פעמים במקום השלישי ולמעט שני מירוצים לא ירד מהמקום החמישי. את העונה סיים במקום השלישי, ההישג האישי הטוב ביותר בקטגוריה הבכירה.
2012: ימאהה

בסיום עונת 2011 החליטה קבוצת רפסול על צמצום מספר הרוכבים בקבוצה משלושה לשניים. לדוביציוזו הוצע לעבור לאחת מקבוצות הבת של היצרן, אך הוא החליט לדחות את ההצעה ולהצטרף לקבוצת ימאהה טק3[5]. במהלך העונה הצליח לסיים שש פעמים במקום השלישי ומספר דומה של פעמים במקום הרביעי.
2013-הווה: דוקאטי
באוגוסט 2012 הודיע ולנטינו רוסי על עזיבה של קבוצת דוקאטי וחזרה לימאהה ודוביציוזו נבחר להחליפו בדוקאטי[6]. העונה הראשונה בקבוצה לא הייתה מוצלחת במיוחד עבורו והוא סיים אותה רק במקום השמיני, ללא שהשיג אפילו פודיום אחד. בעונתו השנייה בקבוצה הצליח לשפר את הישגיו וסיים במקום השלישי בגרנד פרי בארצות הברית ובמקום השני בגרנד פרי ההולנדי. בגרנד פרי היפני זינק מהפול פוזישן, לראשונה מאז שנת 2010. דוביציוזו זינק שוב מהפול פוזישן במירוץ פתיחת עונת 2015 אותו סיים במקום השני. פתיחת העונה הטובה המשיכה גם בארבעת המירוצים הבאים בהם סיים פעמיים שני ופעם אחת שלישי, אך נעצרה לאחר שנאלץ לפרוש משלושה מתוך ארבעת המירוצים הבאים. עד לסיום העונה הגיע עוד פעם אחת לפודיום, כשסיים את הגרנד פרי הבריטי במקום השלישי. את העונה סיים במקום השביעי.
מירוצים
Year | Class | Bike | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | Pos | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2001 | 125 סמ"ק | אפריליה | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() פרש |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
NC | 0 | ||
2002 | 125 סמ"ק | הונדה | ![]() פרש |
![]() 10 |
![]() פרש |
![]() 9 |
![]() 12 |
![]() פרש |
![]() 11 |
![]() 9 |
![]() 13 |
![]() 21 |
![]() פרש |
![]() 13 |
![]() פרש |
![]() 15 |
![]() 10 |
![]() 17 |
16 | 42 | ||
2003 | 125 סמ"ק | הונדה | ![]() 5 |
![]() 2 |
![]() 9 |
![]() 3 |
![]() 4 |
![]() פרש |
![]() 10 |
![]() 2 |
![]() 7 |
![]() 6 |
![]() 8 |
![]() 6 |
![]() 3 |
![]() 13 |
![]() פרש |
![]() 8 |
5 | 157 | ||
2004 | 125 סמ"ק | הונדה | ![]() 1 |
![]() 4 |
![]() 1 |
![]() 4 |
![]() 2 |
![]() 4 |
![]() 3 |
![]() 4 |
![]() 1 |
![]() 2 |
![]() פרש |
![]() 1 |
![]() 2 |
![]() 2 |
![]() 1 |
![]() 2 |
1 | 293 | ||
2005 | 250 סמ"ק | הונדה | ![]() 4 |
![]() 2 |
![]() 2 |
![]() 3 |
![]() 8 |
![]() 3 |
![]() 7 |
![]() 7 |
![]() 4 |
![]() 6 |
![]() 6 |
![]() פרש |
![]() 3 |
![]() 5 |
![]() 5 |
![]() 9 |
3 | 189 | ||
2006 | 250 סמ"ק | הונדה | ![]() 3 |
![]() 2 |
![]() 3 |
![]() 2 |
![]() 2 |
![]() 3 |
![]() 1 |
![]() 3 |
![]() 6 |
![]() 4 |
![]() 2 |
![]() 2 |
![]() 4 |
![]() 4 |
![]() 1 |
![]() 7 |
2 | 272 | ||
2007 | 250 סמ"ק | הונדה | ![]() 5 |
![]() 3 |
![]() 1 |
![]() 3 |
![]() 2 |
![]() 4 |
![]() 3 |
![]() 1 |
![]() 4 |
![]() 5 |
![]() 2 |
![]() פרש |
![]() 2 |
![]() 2 |
![]() 3 |
![]() 11 |
![]() 4 |
2 | 260 | |
2008 | MotoGP | הונדה | ![]() 4 |
![]() 8 |
![]() פרש |
![]() 11 |
![]() 6 |
![]() 8 |
![]() 4 |
![]() 5 |
![]() 5 |
![]() 5 |
![]() 4 |
![]() 9 |
![]() 8 |
![]() 5 |
![]() 9 |
![]() 7 |
![]() 3 |
![]() 4 |
5 | 174 |
2009 | MotoGP | הונדה | ![]() 5 |
![]() 5 |
![]() 8 |
![]() 4 |
![]() 4 |
![]() 4 |
![]() פרש |
![]() פרש |
![]() פרש |
![]() 1 |
![]() 4 |
![]() 4 |
![]() 4 |
![]() 7 |
![]() 6 |
![]() פרש |
![]() 8 |
6 | 160 | |
2010 | MotoGP | הונדה | ![]() 3 |
![]() 6 |
![]() 3 |
![]() 3 |
![]() 2 |
![]() 5 |
![]() 14 |
![]() 5 |
![]() 4 |
![]() פרש |
![]() 5 |
![]() 4 |
![]() פרש |
![]() 2 |
![]() 2 |
![]() Ret |
![]() 3 |
![]() 5 |
5 | 206 |
2011 | MotoGP | הונדה | ![]() 4 |
![]() 12 |
![]() 4 |
![]() 2 |
![]() 4 |
![]() 2 |
![]() 3 |
![]() 2 |
![]() 4 |
![]() 5 |
![]() 2 |
![]() 5 |
![]() 5 |
![]() פרש |
![]() 5 |
![]() 3 |
![]() C |
![]() 3 |
3 | 228 |
2012 | MotoGP | ימאהה | ![]() 5 |
![]() 5 |
![]() 4 |
![]() 7 |
![]() 3 |
![]() 19 |
![]() 3 |
![]() 3 |
![]() 3 |
![]() 4 |
![]() 3 |
![]() 4 |
![]() 4 |
![]() 3 |
![]() 4 |
![]() 13 |
![]() 4 |
![]() 6 |
4 | 218 |
2013 | MotoGP | דוקאטי | ![]() 7 |
![]() 7 |
![]() 8 |
![]() 4 |
![]() 5 |
![]() 7 |
![]() 10 |
![]() 7 |
![]() 9 |
![]() 10 |
![]() 7 |
![]() פרש |
![]() 8 |
![]() 8 |
![]() 8 |
![]() 9 |
![]() 10 |
![]() 9 |
8 | 140 |
2014 | MotoGP | דוקאטי | ![]() 5 |
![]() 3 |
![]() 9 |
![]() 5 |
![]() 8 |
![]() 6 |
![]() 8 |
![]() 2 |
![]() 8 |
![]() 7 |
![]() 6 |
![]() 5 |
![]() 4 |
![]() פרש |
![]() 5 |
![]() 4 |
![]() 8 |
![]() 4 |
5 | 187 |
2015 | MotoGP | דוקאטי | ![]() 2 |
![]() 2 |
![]() 2 |
![]() 9 |
![]() 3 |
![]() פרש |
![]() פרש |
![]() 12 |
![]() פרש |
![]() 9 |
![]() 6 |
![]() 3 |
![]() 8 |
![]() 5 |
![]() 5 |
![]() 13 |
![]() פרש |
![]() 7 |
7 | 162 |
2016 | MotoGP | דוקאטי | ![]() 2 |
![]() 13 |
![]() פרש |
![]() פרש |
![]() פרש |
![]() 5 |
![]() 7 |
![]() פרש |
![]() 3 |
![]() 2 |
![]() פרש |
![]() 6 |
![]() 6 |
![]() 11 |
![]() 2 |
![]() 4 |
![]() 1 |
![]() 7 |
5 | 171 |
הערות שוליים
- ↑ Dovizioso confirms MotoGP move,crash.net
- ↑ Official: Dovizioso to Repsol Honda, Crash.net
- ↑ Shock Donington win for Dovizioso, BBC.co.uk, 26 July 2009
- ↑ Andrea Dovizioso takes maiden pole at Japanese MotoGP, BBC.co.uk, 2 October 2010
- ↑ Andrea Dovizioso shuns Honda for Tech 3 Yamaha, Motorcyclenews.com, 8 October 2011
- ↑ Andrea Dovizioso and Ducati together beginning in 2013, MotoGP.com, 22 August 2012