אח"י רהב (צוללת מסדרת גל)
שגיאות פרמטריות בתבנית:אונייה
פרמטרים [ מצבה כיום ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
תיאור כללי | |
---|---|
סוג אונייה | צוללת |
צי | חיל הים הישראלי (1977–1997) |
דגל הצי |
![]() |
סדרה | הצוללות מסדרת גל |
סדרה קודמת | הצוללות מסדרת T |
סדרה עוקבת | הצוללות מסדרת דולפין |
אוניות בסדרה | אח"י גל, אח"י תנין ואח"י רהב |
ציוני דרך עיקריים | |
מספנה | ויקרס בבריטניה |
תקופת הפעילות | דצמבר 1977 – הווה (כ־47 שנים) |
מידות | |
הֶדְחֶק | 420 טון על פני המים, 600 טון בצלילה |
אורך | 45 מטר |
רוחב | 4.70 מטר |
שוקע | 3.70 מטר |
נתונים טכניים | |
מהירות | 17 קשר בצלילה, 11 קשר על פני הים |
גודל הצוות | 23 לוחמים |
הנעה | 2 מנועי דיזל, מנוע חשמל אחד |
צורת הנעה | מדחף אחד |
אמצעי לחימה | |
חימוש | טילי ים-ים הרפון בעל ראש נפץ במשקל 227 ק"ג. 8 צינורות טורפדו 533 מ"מ, בעל התבייתות פאסיבית/אקטיבית וראש נפץ במשקל 150 ק"ג |
אמצעי גילוי ול"א | מכ"ם חיפוש וסונאר Atlas Elektronik |
אח"י רהב הייתה צוללת מסדרת גל, השלישית בסדרה שנבנתה באנגליה לפי תכנון גרמני על פי אפיון שהוכן בחיל הים הישראלי.
אח"י רהב בפיקודו של רס"ן עמירם עינת הגיעה לנמל חיפה ב-28 בדצמבר 1977. אחריו פיקדו על הצוללת רס"ן צביקה מור ורס"ן דוד רוטנברג.
במלחמת לבנון השתתפה אח"י רהב, בפיקודו של רס"ן חיים כפיר-קופרט, במבצעי הנחיתה מהים, במשימות של מודיעין והכוונת כוחות.
אח"י רהב הוצאה משירות ב-1997 ונגרטה.