Id Tech 7

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
id Tech 6
תמונת מסך מהמשחק "דום הנצחי" שיצא בשנת 2020, הראשון להשתמש במנוע
תמונת מסך מהמשחק "דום הנצחי" שיצא בשנת 2020, הראשון להשתמש במנוע
מפתח id Software
מחזור חיים 2020–הווה (כ־4 שנים)
מערכת הפעלה Microsoft Windows
פלייסטיישן 5
Xbox Series X/S
Google Stadia
נינטנדו סוויץ'
נכתבה בשפות C++
סוג רישיון קנייני
קטגוריה מנוע משחק

id Tech 7 הוא מנוע גרפי אשר פותח על ידי חברת id Software ונחשב לממשיך דרכו של id Tech 6, כחלק מסדרת מנועי המשחק id Tech פרי פיתוחה של החברה. המנוע פותח עבור משחק הווידאו "דום הנצחי" והודגם לראשונה בכנס QuakeCon של שנת 2018, שבמסגרתו הוכרז המשחק רשמית[1].

תכונות

גרסת המחשב האישי של המנוע פותחה על בסיס ממשק תכנות היישומים (API) הגרפי Vulkan בלבד, מה שציין את "פרידת" המפתחים מממשק OpenGL הוותיק ששימש את החברה מאז Quake engine[2]. לטענת המפתחים, המנוע מציג דיוק גדול יותר בהצגה ועיבוד של טקסטורות, ופירוט גאומטרי מדויק יותר פי 10 מאשר קודמו. כמו כן, שילבו המפתחים במנוע המשחק תמיכה במערכת שנקראת "Destructible Demons", שבמסגרתה לא רק סביבת המשחק ניתנת להריסה אלא גם האויב עצמו; גוף האויב נפצע, מתפרק ומאבד איברים בהדרגה ככל שהוא סופג נזק מהשחקן. מערכת זו שולבה בהצלחה ב"דום הנצחי" ובעזרתה יוכל השחקן לקבל אינדיקציה על מצבם של האויבים בזמן הקרב[1].

תמיכה בהתוויית קרניים בזמן אמת וכן באלגוריתם DLSS של נוידיה התווספה ביוני 2021.

בין יתר התכונות, השיפורים הגרפיים ושיפורי הביצועים שהמנוע מציג לעומת קודמו, נמנים:

  • המנוע מכיל מיליון שורות קוד פחות יותר מאשר קודמו עקב השמטת התמיכה ב-OpenGL.
  • הצללה ותאורה מאוחדת מבוססת HDR.
  • תמיכה מלאה במסכים מבוססי HDR בכל הפלטפורמות (בהינתן התקן תצוגה שתומך בכך).
  • הוספת טכניקות נוספות לרינדור מבוסס פיזיקה (Physically based rendering).
  • דיוק גדול יותר בהצגת טקסטורות ופירוט גאומטרי מדויק יותר, הנובעים מהסרת טכנולוגיית MegaTexture/Virtual Texturing שהוצגה עוד בימי id Tech 4.
  • תאורה גלובלית (Global illumination) באיכות טובה יותר.
  • מערכת חלקיקים משופרת יותר שמאפשרת למעבד הגרפי לרנדר יותר חלקיקים, על מנת ליצור, לדוגמה, אפקטי התפוצצויות מרשימים יותר.
  • תמיכה בקצב פריימים של עד 1000 פריימים לשנייה, לעומת 250 במנוע הקודם.
  • מערכת חלוקת המשימות למשאבי המערכת שוכתבה, על מנת לנצל את ליבות המעבד המרכזי ביעילות רבה יותר. בין היתר, במנוע אין תהליכון ראשי יחיד הלוקח על עצמו את עבודת הרינדור; העבודה מחולקת בין "Jobs" שונים, המחולקים באופן שווה בין הליבות, כאשר לכל Job יש תהליכון ראשי משלו[3].
  • אפקטי post-processing משופרים לרבות אפקט "טשטוש תנועה" משופר, ודיוק גבוה יותר בהחלקת קצוות (Anti-aliasing).
  • תמיכה בגודל כפול של שלבים מאשר המנוע הקודם.
  • הזרמת תמונה טובה יותר.
  • מערכת decals משופרת ורמת פירוט גבוהה יותר.
  • קיצור משמעותי של זמני טעינת השלבים, גם לאחר מוות של השחקן.
  • תמיכה באלגוריתם DLSS גרסה 2.3 של נוידיה (עבור חומרה נתמכת).
  • השתקפויות מותוויות-קרניים בזמן אמת (עבור חומרה נתמכת: פלייסטיישן 5, Xbox Series X בלבד (לא Series S), ומחשב אישי בעל כרטיס גרפי התומך בהתויית קרניים בזמן אמת ברמת החומרה)

משחקים המשתמשים במנוע

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ 1.0 1.1 John Papadopoulos, DOOM Eternal tech details: id Tech 7 can display 10 times higher geometric detail, demons will be destructible, DSOGaming, ‏2018-08-10 (ב־American English)
  2. ^ https://twitter.com/billykhan/status/1028133659168186368, Twitter
  3. ^ דבריו של אקסל גנייטינג, חבר בצוות הפיתוח של מנוע המשחק, באתר Twitter


Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0