אינפיניטי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית חברה מסחרית ריקה.

אינפיניטי (Infiniti) הוא מותג יוקרה למכוניות של ניסאן מוטורס היפנית. המותג שווק בארצות הברית החל משנת 1989 ומשנת 2008 הוצע גם באירופה. אינפיניטי נוסדה בסמיכות לייסודם של מותגי לקסוס ואקורה של טויוטה והונדה. בדומה, ניסתה ניסאן לפנות לפלח השוק היוקרתי של יצרנים כדוגמת ב.מ.וו ומרצדס תוך הצנעת שם היצרן הקיים המוכר בפלח השוק העממי.

היסטוריה

חברת ניסאן היפנית הציגה את אינפיניטי בארצות הברית בשנת 1989. הקמת המותג המשיכה את מגמת המעבר לייצור מכוניות יוקרה על ידי היצרנים היפניים. מכוניות היוקרה אפשרו ליצרני הרכב היפניים לייצא את תוצרתם בהיקף כספי נרחב יותר לאחר שממשלת יפן הגבילה בשנות ה-80 של המאה ה-20 באופן וולונטרי את ייצוא המכוניות לארצות הברית לכמות של 1.7 מיליון מכוניות בשנה.

הדגם הראשון שהוצג היה Q45 שהתבסס על דגם הלימוזינה של ניסאן, פרזידנט, אך עם בסיס גלגלים קצר יותר ומנוע V8 בהספק של 278 כוחות סוס. גרסאות נוספות הציעו היגוי לארבעת הגלגלים ומערכת מתלים אקטיבית. השעון האנלוגי בלוח המחוונים המלווה את כל דגמי אינפינטי עד ימינו, הוצג כבר בדגם זה. בשנות ה-90 הוצגו דגמים נוספים, ביניהם דגם הקופה M30, סדאן בינוני בשם G20 וסדאן בעיצוב מעוגל בשם J30. ב-1997 הוצג לראשונה רכב שטח בשם QX4 והוצגו גרסאות חדשות של דגם יוקרה בינוני I30 שהוחלף לאחר מכן ב-I35.

בראשית עשור הראשון של המאה ה-21 סבלה אינפיניטי ממכירות נמוכות ועמדה על סף סגירה, עקב קשיים דומים אצל ניסאן. בניסיון להחלץ מהשפל, חל מפנה בדרכה של אינפיניטי כשהחליטה להתמקד בפיתוח מכוניות יוקרה ספורטיביות. בשנת 2003 הוצג דגם הסדאן הספורטיבי G35 עם מנוע V6 ו-320 כוח סוס. התגובה החיובית לדגם בקרב הציבור וזכייתו בפרס מכונית השנה של Motor Trend בארצות הברית עודדו את אינפיניטי להמשיך ולהתמקד בדגמי ביצועים. דגמי ה-FX35/45 התבססו על ההצלחה של הדגם G35 והוסיפו לו מבנה של רכב פנאי מוגבה, המשלב אחיזת כביש וביצועים של מכונית ספורט עם רב גוניות ויכולת עבירות במזג אוויר קשה. דגם ה-FX היווה בהמשך אבטיפוס לדגמי קרוסאובר מחקים של יצרנים מתחרים.

בשנת 2007, לאור ההצלחה של סדרת ה-M והעובדה כי חלקה את המנוע עם הדגם הבכיר Q45, הוחלט להפוך את M45 לדגם הבכיר. בשנה זו גם הוצג עיצוב מחדש לדגם הסדאן G35. ב-2008 הוצג הדגם החדש של G37 קופה. באותה שנה חדרה אינפיניטי לשוק מכוניות הקרוסאובר היוקרתיות הקטנות עם EX35, והכריזה על כניסת המותג לאירופה בתערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה. ההצגה לשוק האירופאי בוצעה בהדרגה עד שנת 2010 וכללה כניסה ל-21 מדינות כשמטה החברה הוקם בשווייץ. הדגמים שהוצגו באירופה בשלב הראשון היו: FX50, G37, G37 COUPE, EX37.

בישראל

בישראל הוצג המותג לראשונה באפריל 2008 בתערוכת אוטומוטור, בסמיכות להצגתו בתערוכת ז'נבה.

  • Q30: האצ'בק מוגבהת. בחזיתה מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין המניע את הגלגלים הקדמיים בלבד ומפיק 156 כוחות סוס, או 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 211 סוסים והנעה לכל הגלגלים. מתחריו העיקריים הם אאודי A3 ומרצדס A-קלאס.ָָ
  • Q50: רכב מנהלים. ניתן לבחור בין אותו מנוע 2.0 ליטר מוגדש המוצע עם ה-Q30, או מנוע 3.0 ליטר V6 המפיק 400 כוחות סוס. שני המנועים מניעים את הגלגלים האחוריים בלבד. מתחרה בעיקר באאודי A4 וב.מ.וו סדרה 3.
  • Q70: רכב סאלון. בהיצע המנועים אין הרבה בחירה - רק מנוע 3.5 ליטר V6 המפיק 320 כוחות סוס. מתחריו העיקריים: מרצדס E-קלאס, אאודי A6.
  • QX60: רכב שטח גדול. מקביל לניסאן פאטפיינדר ומונע על ידי מנוע 3.5 V6, ומציע 7 מקומות ישיבה ויכולות שטח.
  • QX70: רכב שטח בגודל בינוני. בחזיתו מנוע 3.5 ליטר V6 עם 320 כוחות סוס, והוא מציע אבזור רב. מתחרה ברכבים כגון אאודי Q5.
  • לאחרונה הוצג דגם היברידי ראשון בישראל שמחליף את ה-G37 היוצאת, שם הדגם הוא Q50 - בהתאם לקו השמות המחודש של צי רכבי אינפיניטי. ה-Q מסמנת את סדרת הדגמים המשפחתיים/מנהלים וה-QX מייצגים את רכבי הפנאי וה-4X4.
  • Q60: מכונית ספורט הכוללת מנוע טווין טורבו עם הספקים שלבין 400-300 כ"ס. הוצגה בתערוכת הרכב של דטרויט בשנת 2016.
  • QX30: קורסאובר, הוצגה בשנת 2015.
  • QX55: קרוסאובר קופה, הוצגה בשנת 2020.

נתוני מכירות

על פי נתוני קארזון (עיבוד מאגר רכבים פרטים ומסחרים עד 3.5 טון)[1]:

שנה מכירות מיקום כללי % שינוי
2019 197 34 -65.7
2018 574 29 37.3
2017 418 31 19.8
2016 349 31 -8.4
2015 381 31 164.6
2014 144 33 3.6
2013 139 34 -48.1
2012 268 33 -13.3
2011 309 33 38.6
2010 223 33 31.2

מכוניות קונספט

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0