אנדמול שיין ישראל

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אנדמול שיין ישראל
Endemol shine israel.png
נתונים כלליים
מייסדים אלעד קופרמן
תקופת הפעילות 2002–הווה (כ־22 שנים)
חברת אם קבוצת אנדמול שיין (אנ')
ענפי תעשייה טלוויזיה
דיגיטל
מוצרים עיקריים סדרות ופורמטים
מנכ"ל עמיר גנור

אנדמול שיין ישראלאנגלית: Endemol Shine Israel) היא חברת הפקות ותוכן, המתמחה בייצור, פיתוח והפקת תוכן מקורי, כמו גם פורמטים מצליחים בינלאומיים. החברה נוסדה בשנת 2002 בשם "קופרמן הפקות" ובשנת 2013 נרכשה על ידי קבוצת אנדמול שיין (אנ') העולמית. כחלק מהקבוצה החליפה את שמה ל"אנדמול שיין ישראל". החברה ידועה במיוחד בזכות הפקת התוכניות "האח הגדול", "חי ב-LA LA לנד", "רמזור", "מתים לרגע", "נבסו" ו"האי".

היסטוריה

קבוצת אנדמול-שיין העולמית

אנדמול שיין העולמית היא חברת הפקה והפצה עצמאית לטלוויזיה ותוכן דיגיטלי, המורכבת מרשת עולמית המונה מעל ל-120 חברות הפקה ב-30 טריטוריות, ומפיקה מדי שנה מעל 350 סדרות במגוון ז'אנרים, תוך עבודה עם כ-400 רשתות, ערוצים ופלטפורמות ברחבי הגלובוס. בשנת 2016 הופקו מעל 800 תוכניות במגוון ז'אנרים ברחבי העולם, ואלה שודרו והופצו בכ-300 ערוצים שונים וב-50 שפות שונות. בין הפורמטים המקוריים וההצלחות של החברה: "האח הגדול", "מאסטר שף", "לרדת בגדול", "דיל או לא דיל", "בייבי בום", "מראה שחורה", "הגשר" ו"ברודצ'רץ'".

אנדמול-שיין ישראל

החברה נוסדה בשנת 2002 על ידי המפיק אלעד קופרמן ופעלה בניהולו תחת השם "קופרמן הפקות", עד לשנת 2013 בה נרכשה החברה על ידי קבוצת "אנדמול שיין" העולמית ושינתה את שמה ל"אנדמול שיין ישראל". בשנת 2016 סמנכ"ל החברה שליווה אותה מהקמתה, עמיר גנור, מונה למנכ"ל. בשנת 2014 רכשה "אנדמול שיין העולמית" 33% מזכיינית ערוץ 2 "רשת".

אנדמול שיין ישראל מפיקה פורמטים מקוריים ואדפטציות לפורמטים בינלאומיים הנמצאים בבעלות הקבוצה, ביניהם: "מאסטר שף", ו"האח הגדול".

מחלקות ושירותים

דרמה וסדרות (מתוסרט)

המחלקה, שבראשה עומד גל זייד, מפתחת ומפיקה סדרות מקור בז'אנרים שונים כגון דרמות, קומדיות, ומותחנים. ב-2016 הקימה המחלקה סטודיו בישראל שמיועד להיות בית לפיתוח והפקת סדרות, ולהשקיע ביוצרים וכותבים מקומיים במטרה לייצר סדרות לשוק המקומי ולהתאימן להפצה לשווקים בחו"ל.

תוכניות מקור מתוסרטות אשר נמכרו למדינות ברחבי העולם:

  • "רמזור" - סיטקום אשר נמכר לפוקס בארצות הברית ול-CTC ברוסיה.
  • "מתים לרגע" – דרמה יומית בדיונית שנמכרה לרשת ההולנדית Avrotros.
  • "נבסו"- סיטקום ששודר ב"רשת 13" נקנה על ידי רשת פוקס בארצות הברית.

פורמטים (לא מתוסרט)

  • "חיים חדשים" - דוקו-ריאליטי שזכה לגרסה דנית.
  • "אורי גלר מחפש את היורש" - נמכרה לרשת פרוזיבן בגרמניה, "6SBS" בהולנד ו-"2"TV בהונגריה, וכן עובדה לגרסה האמריקאית בשם "Phenomenon", ששודרה ברשת "NBC" ונמכרה ל-"CTV" בקנדה ו"רשת 9" באוסטרליה.
  • "מותק בבקשה" - תוכנית בידור שנמכרה לרשת GSN בארצות הברית.

דיגיטל

מחלקת הדיגיטל מתמחה ביצירת תוכן מקורי וייעודי לפלטפורמות הרלוונטיות, בניית אסטרטגיות הפצה, ליווי וניתוח נתונים והפקה עד לרמת הפוסט פרודקשן. בין הפרויקטים המוכרים של המחלקה: מסע הקיץ של קוקה קולה "wow tour", פרויקט הגיימרים של פרטנר "legend of gaming" ‏(2 עונות) ופרויקט "הטרמפיסטים" של תאגיד השידור "כאן 11".

הפקות

פרסים והישגים

הפקות החברה הגיעו להישגים משמעותיים בטבלאות הרייטינג לאורך השנים וזכו במספר רב של פרסים, ביניהם פרס "הקומדיה הטובה ביותר" עבור הסדרה "רמזור", פרס "תוכנית הריאליטי הטובה ביותר" עבור "האח הגדול", פרס "תוכנית הילדים הטובה ביותר" עבור "האי", פרס "תוכנית הדוקו-ריאליטי הטובה ביותר" עבור "חי ב-LA LA לנד", ארבעה פרסי האקדמיה לטלוויזיה עבור הקומדיה "להרוג את הסבתא" ופרס אמי הבינלאומי בקטגוריית הקומדיה הטובה ביותר עבור "רמזור".

קישורים חיצוניים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0