אנסאט

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית מטוס ריקה. אנסאטטטרית: Ансат; "פשוט"[1]) הוא מסוק רוסי רב-תכליתי בן 7–9 מושבים המסוגל לשאת 1,300 קילוגרם של מטען. עוצב על ידי הלשכה לעיצוב של חברת מסוקי קאזאן (KVZ).

באוגוסט 2019 נחשף כי הוא עוצב כמסוק יוקרה כחלק ממותג אאורוס.

היסטוריה

הגודל והמראה הפונקציונלי של מסוק נקבעו כתוצאה ממחקר שיווקי שנערך בחברות התעופה הרוסיות כדי לקבוע את הדרישות למסוקים מסוג זה.

אב הטיפוס הראשון של המסוק הורכב במאי 1997. הטיסה הראשונה בוצעה בשנת 1999[2]. בשנת 2011 החל תהליך ההסמכה לגרסה האזרחית של המסוק. באוגוסט 2013 התקבלה תעודת רישום מרשם התעופה של ועדת התעופה הבין-מדינתית[3].

המסוקים מיוצרים על ידי מפעל המסוקים של קאזאן (בשנת 2017 תוכנן להרכיב 16 מסוקים במפעל[4]). מנועי המסוקים הוחלפו במנועי VK-800 V המיוצרים על ידי חברת Klimov OJSC[5].

ב-28 באוקטובר 2016 "מסוקי רוסיה" מתכננת ייצור 40 מסוקי "ANSAT", כך לדברי הסמנכ"ל אלכסנדר צ'שרבינין[6]. ביוני 2017 הגיע בוולגוגרד מסוק אנסאט הראשון ברוסיה המצויד כמסוק-אמבולנס לפינוי וחילוץ[7].

במאי 2018, במסגרת תערוכת HeliRussia, קיבלה אנסאט את האישור לשינוי העיקרי להרחבת טווח הטמפרטורה של המנוע. לפיכך, כרגע, מסוק אנסאט מאושר לשימוש בטווח הטמפרטורות בין -45 ל +50 מעלות צלזיוס[8].

באוגוסט 2019 המסוק הוצג בתערוכת MAKS, הסלון האווירי במוסקבה ובו נחשף עיצוב הפנים כעיצוב בהשראת מותג אאורוס.

מפעילים

צבאיים

אזרחיים

  • משרד הבריאות של רפובליקת טטרסטן — מסוק אחד בשירות.[10]
  • חברת מערכות המסוקים הרוסית — 13 מסוקים.[11]
  • פולאר איירליינס — 7 מסוקים.[12]

מאפייני ביצועים

מאפיינים טכניים[13]
  • צוות: 2 (1) טייסים
  • תכולה: עד 7 נוסעים
  • משקל נשיאה: 1300 קילוגרם
  • אורך: 13,543 מטר
  • גובה: 3,56 מטא
  • מנועים: 2 × מנוע טורבו Pratt & Whitney РW-207K
  • עוצמת מנועים: 2 × 630 כח סוס (2 × 463 קילוואט
  • מהירות שיא: 275 קמ"ש

ראו גם

מסוק Ansat-U (נסיוני) בתערוכת MAKS- 2009

המקבילות הזרות הן מסוק איירבוס הליקופטרס מדגם EC-145 Eurocopter[14].

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנסאט בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ "Новый вертолёт ВВС России экономичен как автомобиль". אורכב מ-המקור ב-2014-01-03. נבדק ב-2012-12-24.
  2. ^ ВВС России получат 30 лёгких вертолётов «Ансат» // Лента. Ру, май 2012
  3. ^ Гражданский «Ансат» с ГМСУ получил сертификат АР МАК // Ресурс машиностроения
  4. ^ "Казанский вертолётный завод передаст заказчикам 16 вертолётов "Ансат" до конца года". AEX. 17 במאי 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Импортозамещаем в полную силу: двигатель ВК-800В заменит американский PW-207K
  6. ^ [1] // aex.ru, окт 2016
  7. ^ 09.06.2017 Волгоград первым в России получил вертолёт санавиации "Ансат" // helicopter.su
  8. ^ "Ансат сертифицирован для полетов при экстремально высоких температурах". www.russianhelicopters.aero. נבדק ב-2019-05-27.
  9. ^ The Military Balance 2018, p.199
  10. ^ [2]
  11. ^ "Компания "Русские Вертолетные Системы" подписала контракт с PBS Aviation". www.aex.ru. אורכב מ-המקור ב-2019-05-28. נבדק ב-2019-05-28.
  12. ^ ""Вертолеты России" поставят "Полярным авиалиниям" семь вертолетов Ансат". www.russianhelicopters.aero. נבדק ב-2019-05-28.
  13. ^ Технические характеристики. Ансат. Kazan Helicopters. Казанский вертолётный завод.
  14. ^ Новый вертолёт ВВС России экономичен как автомобиль: Наука и техника: Lenta.ru
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0