בוגאטי סוג 29 ו-30

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
בוגאטי סוג 29 ו-30
Bugatti Type 30
Bugatti Type 30
מאפיינים כלליים
יצרן בוגאטי
שנות ייצור 19261922
הרכבה צרפתצרפת צרפת
משקל
  • כ-700 ק"ג (דגם "בוגאטי סוג 29")
  • 830 ק"ג (דגם "בוגאטי סוג 30" - מכונית מרוץ)
בסיס גלגלים 2,550 מ"מ
מפרט טכני
מנוע
  • 8 צילינדרים, 3 שסתומים לצילינדר, 1,991 סמ"ק, המפיק 70 כ"ס (דגם "בוגאטי סוג 30" בתצורות "רודסטר" ו"קבריולה")
  • 8 צילינדרים, 3 שסתומים לצילינדר, 1,991 סמ"ק, המפיק כ-100 כ"ס (דגם מכונית מרוץ : "בוגאטי סוג 30"
הילוכים תמסורת ידנית - 4 מהירויות + הילוך אחורי
מהירות מרבית 170 קמ"ש (דגם "30")

בוגאטי סוג 29 ו-30אנגלית: Bugatti Type 29, 30) הן סדרות של מכוניות : "בוגאטי סוג 29"[1] היא מכונית מרוץ, "בוגאטי סוג 30"[2] היא מכונית ספורט, דו מושבית, רודסטר ו 4- מושבית קבריולה אשר נבנו על ידי יצרנית רכבי היוקרה הצרפתית בוגאטי בין השנים 19261922 בצרפת[3].

מדגם מכונית המרוץ "בוגאטי סוג 29" יוצרו 7 יחידות בשנת 1922.

יוצרו 585 יחידות מדגמי "בוגאטי סוג 29" ו-"בוגאטי סוג 30".

יצרנית הרכב "בוגאטי"

בוגאטי היא יצרנית רכב צרפתית יוקרתית. החברה התפרסמה בכך שייצרה כמה ממכוניות הספורט המהירות ביותר בעולם. בדומה לחברות אחרות, לא הצליחה חברת בוגאטי לשרוד את תקופת מלחמת העולם השנייה ונסגרה, אך בהמשך נעשו מספר ניסיונות לחדש ייצור תחת שם זה. כיום נמצאת חברת בוגאטי תחת בעלות קבוצת פולקסווגן. מנכ"ל החברה הוא סרג'יו מרקיונה.

"בוגאטי סוג 30"

[4]

  • מנוע קדמי - 8 צילינדרים
  • מנוע בנזין, כונן גל זיזים: קדמי, מצנפת ארכובה אחת
  • רדיאטור מסוג "Brescia" במרכב בסיס גלגלים ארוך
  • בלמים: מסוג בלמי תוף: תופים קדמיים קטנים, תופים אחוריים גדולים
  • 2 מאיידים מתוצרת "Zenith"
  • צמיגים - גודל הצמיג: צמיג אורגני בתוך תבנית הגלגל : 105x765, ו- 120x820, או 120x880, מאוחר יותר

מרוצים

  • הופעת הבכורה התחרותית של דגם "בוגאטי סוג 30" התקיימה ב־15 ביולי1922 במרוץ "גרנד פרי הצרפתי" ("Gran Premio di Francia" (איט')) : שלושה מתוך ארבעת דגמי "בוגאטי 30" דורגו במקום השני, השלישי והחמישי[5]
  • בשנת 1922 במרוץ "Gran Premio d'Italia" (איט') במסלול "Autodromo nazionale di Monza" (אנ') הגיע דגם "בוגאטי סוג 30" למקום השלישי[6]
  • בשנת 1923 במרוץ "500 Miglia di Indianapolis" (איט') הגיע דגם "בוגאטי סוג 30" למקום התשיעי

תמונות

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בוגאטי סוג 29 ו-30 בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ בוגאטי סוג 29 web.archive.org/web/20091003202059
  2. ^ בוגאטי סוג 30 web.archive.org/web/20140730054205
  3. ^ "בוגאטי סוג 29 ו-30" conceptcarz.com/profile/23187,25439/1922-bugatti-type-29/30
  4. ^ בוגאטי סוג 30 - מפרט web.archive.org/web/20100326144118
  5. ^ תוצאות מרוץ גרנד פרי הצרפתי 1922 Risultati del GP di Francia 1922, su teamdan.com. URL consultato il 26 dicembre 2009 (archiviato dall'url originale il 4 maggio 2009).
  6. ^ תוצאות מרוץ גרנד פרי האיטלקי 1922 Risultati del GP d'Italia 1922, su teamdan.com. URL consultato il 26 dicembre 2009 (archiviato dall'url originale il 4 maggio 2009).
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0