בלוק M.B. 200

מתוך המכלול
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
בלוך M.B.200
Bloch MB-200.gif
מטוס בלוך M.B. 200 בשירות חיל האוויר של צ'כוסלובקיה, 1935
מאפיינים כלליים
ארץ ייצור צרפתצרפת  צרפת צ'כוסלובקיהצ'כוסלובקיה  צ'כוסלובקיה
יצרן Société des avions Marcel Bloch
טיסת בכורה 26 ביוני 1933
תקופת שירות 19341942
צוות 4 אנשים
משתמש ראשי צרפת
משתמשים משניים הלופטוואפה, בולגריה, צ'כוסלובקיה
ממדים
אורך 16.00 מ'
גובה 3.92 מ'
מוטת כנפיים 22.45 מ'
שטח כנפיים 62.5 מ"ר
משקל ריק 4,300
משקל המראה מרבי 7,480
ביצועים
מהירות מרבית 285 קמ"ש
קצב נסיקה 4.33 מ' לשנייה
טווח טיסה מרבי 1,000 ק"מ
סייג רום 8,000 מ'
חימוש
תותחים 3 מקלעי 7.5 מ"מ MAC 1934
פצצות 1,200 קילוגרם של פצצות
הנעה
שני מנועי Gnome-Rhône 14K Mistral Major

בלוך M.B. 200צרפתית - Bloch M.B.200) היה מפציץ צרפתי משנות ה-30.

ה-M 200 היה מטוס דו מנועי בעל כנף גבוהה, וכני נסע מקובעים. מאז כניסתו לשירות, ב-1934 נבנו יותר מ-200 מטוסים מסוג זה עבור חיל האוויר הצרפתי, ואחרים נמכרו לצ'כוסלובקיה. עם זאת, עד מהרה התיישן הדגם, ועם פרוץ מלחמת העולם השנייה נחשב לדגם שחלף זמנו.

ב-1932 פרסם חיל האוויר הצרפתי דרישה למפציץ לילה ויום שישמש בשירותו. ב-1933 הטיסה חברת בלוך הצרפתית את שלושת אבות הטיפוס הראשונים, וב-1934 הזמין חיל האוויר הצרפתי 30 מטוסים שסופקו לו עוד באותה השנה. המטוס יוצר גם על ידי חברות צרפתיות אחרות כברז'ה, לואר, אנריו, פוטז ו-SNCASO, ובסך הכל סופקו לצבא הצרפתי 208 מטוסים.

באמצע שנות ה-30 בחרה צ'כוסלובקיה במטוס לשימוש חיל האוויר שלה כחלק מתוכנית מודרניזציה. לאחר קבלת רישיון ייצרו מפעלים בצ'כוסלובקיה 124 מטוסים, שהיו כמעט זהים לדגם הצרפתי המקורי. עם כיבוש צ'כוסלובקיה על ידי הנאצים, עברו מספר מטוסים לשירות הלופטוואפה ואחרים סופקו לבולגריה.

במהלך מלחמת העולם השנייה נעשה במטוס שימוש מוגבל. השימוש העיקרי נעשה בו על ידי צבא צרפת של וישי במהלך המערכה בסוריה ובלבנון בשנת 1941, כאשר השתמשו בו להפצצת יום כנגד ספינות בריטיות.

Airplane silhouette.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא מטוסים. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.