ג'פרי קוואד

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ג'פרי קוואד
Jeffery Quad
Jeffery Quad
Jeffery Quad
מאפיינים כלליים
נקרא גם Nash Quad
יצרן
  • Thomas B. Jeffery Company (אנ') (בין השנים 1913–1916)[1][2]
  • Nash Motors (אנ') (בין השנים 1917–1928)
שנות ייצור 1928 - 1913
יחידות שיוצרו 41,674
הרכבה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מרכב מנוע קדמי, הנעה כפולה 4x4
אורך 5,080 מ"מ
רוחב 1,880 מ"מ
גובה 2,172 מ"מ (ללא חופה)
משקל 2,427 ק"ג (משקל כולל), 1,361 ק"ג (כושר מטען מקסימלי)
מפרט טכני
מנוע
הילוכים תמסורת ידנית, הילוך להפחתת רכזת

ג'פרי קוואדאנגלית: Jeffery Quad, קרוי גם: Nash Quad) היא משאית במשקל 1.5 טונה, הנעה כפולה 4x4, אשר יוצרה על ידי יצרנית הרכב האמריקאית Thomas B. Jeffery Company (אנ') בין השנים 1913–1916 ועל ידי Nash Motors (אנ') בין השנים 19281917[4][5]

"ג'פרי קוואד"

  • יוצרו 41,674 יחידות.
  • צבא ארצות הברית החליט להחליף את צוותי הפרדות שמשמשים לגרירה עם משאית 1.5 טון. היצרנית "Thomas B. Jeffery Company" התחילה בפיתוח משאית חדשה, הנעה 4x4. הדגם הראשון שפותח היה במשקל 1,361 ק"ג אך לא התאים לצורכי הצבא.
  • דגם "ג'פרי קוואד" הוכיח יעילות במעבר בדרכים הבוציות, המחוספסות והסלולות של התקופה. ה-"ג'פרי קוואד" הפך גם לאחד הרכבים המצליחים ביותר במלחמת העולם הראשונה, כולל צבא צרפת שרכש מהדגם. דגם "ג'פרי קוואד" שירת את אנשיו של הגנרל ג'ון פרשינג[6]{{הערה|היסטוריה מכוניות: "ג'פרי קוואד נאש" היה הרכב הצבאי 4x4, שידרג את הפרדות }hagerty.com/media/automotive-history/the-jeffery-nash-quad-was-the-armys-big-4wd-upgrade-over-well-mules}.
  • דגם "ג'פרי קוואד" יוצר ברישיון על ידי יצרני משאיות אחרים[7]
  • בין השנים 1919 - 1913 יוצרו כ-11,500 יחידות
  • בדגם "ג'פרי קוואד" היו ארבעת גלגלי בלמים. ומנגנון היגוי ארבעה גלגלים[8]. גישה חדשנית זו להיגוי אפשרה לגלגלים האחוריים לעקוב אחר הגלגלים הקדמיים, כך שהגלגלים האחוריים לא היו צריכים להתחפר על קימורים בוציים מכיוון שרוב הדרכים לא היו סלולות ולעיתים קרובות משובשות בצורה גרועה. מנקודת ההעברה, פירים הובילו לראש צירי הפורטל המוצקים הקדמיים והאחוריים, והעניקו למשאיות מרווח קרקע גבוה מאוד המאפשר לה לנסוע בדרך בוץ. כוח המנוע הועבר על ידי חצי פירים עם מפרק U ומסב שהתחבר על ידי הילוך פינים לכל אחד מארבעת הגלגלים הכפולים שנמצאו במקביל לצירים הנושאים. לאחר מכן גיר הילוך זה הניע גלגל טבעת שיניים פנימי בכל אחד מארבעת הגלגלים. מנגנון היגוי ארבעה גלגלים זה שולב עם דיפרנציאל מוגבל החלקה[9] של Muehl הן בציר הקדמי והן בציר האחורי[10].
  • במקביל לייצור ה-"ג'פרי קוואד", החברה הרחיבה את קו המשאיות שלה על ידי בניית משאיות קונבנציונליות של 1.5 טון עם הנעה כפולה

גלריה

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ דגמי מכוניות ג'פרי american-automobiles
  2. ^ 4x4-ancestor-to-the-willys-jeep.229825/#post-1085223923 ג'פרי קוואד allpar.com/threads/the-jefferys-quad-and-nash-quad
  3. ^ תומאס ג'פרי hemmings.com/magazine
  4. ^ יצרנית הרכב האמריקאית Rambler נוסדה על ידי "Thomas B. Jeffery" ובנו "Charles T. Jeffery" בקנושה, מדינת ויסקונסין בשנת 1902. עם מותו של "Thomas B. Jeffery"[3] בשנת 1910, שינה בנו את שם החברה ל-Thomas B. Jeffery Company, ובשנת 1917 מכר את החברה לCharles Williams Nash. החברה הייתה קרויה "Nash Motors", ומשנת 1937 "Nash-Kelvinator Corporation". בשנת 1954 שם החברה שונה ל"American Motors Corporation (AMC)". בשנת 1987 החברה נקנתה על ידי קונצרן הרכב האמריקאי קרייזלר.
  5. ^ ג'פרי קוואד archive.commercialmotor.com/page/13th-may-1915/4
  6. ^ איפה שאף אחד לא יכול היה לנסוע Adolphus, David Traver (August 2011). "Where none could possibly travel Jeffery's Quads became the backbone of both commerce and war". Hemmings Classic Car. Retrieved 4 March 2018
  7. ^ "ג'פרי קוואד" allisons.org/ll/4/Jeffrey
  8. ^ היגוי ארבעה גלגלים היא מערכת המשמשת לשיפור תגובת ההיגוי, להגברת יציבות הרכב תוך תמרון במהירות גבוהה, או להפחתת רדיוס הסיבוב במהירות נמוכה
  9. ^ דיפרנציאל מוגבל החלקה (LSD) הוא סוג של דיפרנציאל המאפשר לשני פירי היציאה שלו להסתובב במהירויות שונות אך מגביל את ההפרש המרבי בין שני הפירים
  10. ^ ג'פרי קוואד - תמונה שלדה en.wheelsage.org/jeffery/quad/pictures
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0