המכלול:קבלת פנים

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Smiley icon.png משתמש זה נוהג לקבל את פניהם של חדשים.

מיזם קבלת הפנים, שכל מכלולאי רשום יכול להצטרף אליו, מיועד לשפר את קבלת הפנים למשתמשים חדשים במכלול, ולעזור להם בצעדיהם הראשונים. החברים במיזם נזהרים במיוחד שלא לנשוך חדשים, אך מעבר לכך אין תנאים מוקדמים או דרישות מחבריו. לאנשי המיזם אין מונופול על ברכת "ברוכים הבאים", ויש שפע רב של מכלולאים שישמחו לענות לכל שאלה, גם אם הם אינם מופיעים בדף זה.

מה אנחנו עושים

המסורת לברך מכלולאים חדשים, החלה זמן רב לפני שמישהו חשב על מיזם זה, וכל המכלולאים צריכים להיות ידידותיים ובעלי נכונות לסייע למשתמשים חדשים. חברי המיזם מייחסים חשיבות גדולה לפעילות זו, ועובדים על פרויקטים שמטרתם להפוך את המכלול לפשוטה יותר למשתמשים חדשים.

באפשרותכם לפנות לחממה ולקבל סיוע ממשתמשים ותיקים ומנוסים.

אחד הפרויקטים שה-Welcoming committee עשתה, ואולי כדאי לאמץ גם כאן, הוא ליצור דף שבו משתמשים חדשים מציגים את עצמם, וכך קל יותר ליצור אתם קשר, ולהסביר להם על פרויקטים ודפים שאולי יעניינו אותם.

אנחנו רוצים גם לעזור לתחזק את הדפים המכלול:ברוכים הבאים, והמכלול:שאלות ותשובות, שמסבירים איך כל המערכת עובדת, ולא רק איך אפשר לשנות דפים מסוימים.

אם אתם רוצים לברך משתמשים חדשים במהירות, אתם מוזמנים להשתמש בתבנית {{ברוך הבא}}. מקומן של הברכות הוא דף השיחה של המשתמש ולא בדף המשתמש עצמו, כדי שהם יקבלו הודעה על כך.

איך אתם יכולים לעזור

קיימות שפע של דרכים שבהן תוכלו לעזור למשתמשים חדשים:

  • לברך משתמשים חדשים, ולהיות ידידותיים ולעזור למשתמשים חדשים שאתם פוגשים - מומלץ לבדוק את דפי תרומות המשתמשים החדשים, לפני שאתם מברכים אותם. ברכו אותם והודו להם על העבודה שהם עשו! אתם לפעמים תגלו שהם לא חדשים בכלל, אבל פשוט אין להם דף שיחת משתמש (ואז אולי כדאי לברך אותם בכל זאת, עם הערת התנצלות על האיחור). כשדף שיחת המשתמש קיים, אבל ריק, ייתכן שהם מחקו את הודעת הברכה הקודמת. אפשרות אחרת היא, שהם רק השחיתו מאמרים מאז שנרשמו (ואז בהתאם לחומרת ההשחתה, אתם יכולים לצרף ברכה ואזהרה או רק אזהרה).
  • לעזור במיזמים המוזכרים בפסקה הקודמת
  • לעזור לשפר ולתחזק את דפי ההדרכה והעזרה
  • לענות לשאלות בהמכלול:דלפק ייעוץ

מטבע הדברים, ערך שכתב משתמש חדש רחוק בדרך כלל מלעמוד בנורמות של המכלול, בפרט מבחינה צורנית, אך לעתים גם מבחינת תוכנו. קבלת פנים חשובה למשתמש החדש היא קליטתו הנאה במכלול של הערך שיצר: עריכתו הצורנית ועריכת תוכנו. כאשר הערך החדש קצר מאוד, רצוי גם להרחיבו, כדי שאיש לא יעלה בדעתו למחוק את הערך עקב תוכנו הדל. בדרך זו תוכלו להגן על המשתמש החדש ממחיקת תרומתו, צעד שהוא סטירת לחי מצלצלת (אך צעד הכרחי, לעתים ולמרבה הצער, לשמירת איכותו של המכלול). גישה זו נכונה, אם כי במידה פחותה, גם ביחס לתוספת לערך קיים.

ראו גם