לגו מרוצים

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
לגו מרוצים
Lego Racers
לוגו המשחק בעברית כפי שנראה ממסך ההתקנה של המשחק
לוגו המשחק בעברית כפי שנראה ממסך ההתקנה של המשחק
כללי
תאריך הוצאה יולי-אוגוסט 1999 (חלונות), ספטמבר-דצמבר 1999 (פלייסטיישן), אוקטובר-דצמבר 1999 (נינטנדו 64)
מספר שחקנים 1-2
פיתוח High Voltage Software
הוצאה לאור לגו מדיה
הפצה הד ארצי מולטימדיה (ישראל)
הערות המשחק מתאים לחלונות 95 ומעלה. הרצה על מערכת הפעלה של 64 סיביות (חלונות 7 ומעלה) דורשת הרצה תחת מצב תאימות.
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
פלטפורמות חלונות, פלייסטיישן, נינטנדו 64
מדיה CD-ROM
המשחק הבא לגו מרוצים 2
דרישות מערכת
מעבד פנטיום MMX במהירות 166MHz
זיכרון 32MB
כרטיס מסך תואם Direct3D 6.1 עם 4MB זיכרון VRAM
מקום פנוי 210MB
מערכת קול 16 סיביות, תואם חלונות 95/98 או DirectX 6.1
בקרים מקלדת, עכבר, ג'ויסטיק תואם חלונות 95/98

לגו מרוצים (באנגלית: Lego Racers) הוא משחק מרוצים ממוחשב מזיכיון לגו, שפותח על ידי חברת High Voltage Software והופץ על ידי לגו מדיה ב-1999. במשחק, השחקן נכנס לנעליו של נהג מרוצים המתחרה נגד יריבים בעולם הלגו תוך שימוש במכונית מרוץ הבנויה מאבני לגו וניתנת להרכבה ולהתאמה אישית, ומטרתו היא להביס את אלוף המרוצים המכונה "מתחרה החלל"[1] ולהפוך לאלוף המרוצים החדש של עולם הלגו. המשחק תורגם גם לעברית, והופץ בישראל על ידי חברת הד ארצי מולטימדיה.

שני משחקי המשך, לגו מרוצים 2 ו-Drome Racers, פותחו על ידי חברת Attention to Detail והופצו על ידי לגו מדיה ב-2001 ו-2002 בהתאמה. ב-2023, למעלה משני עשורים לאחר יציאת המשחק, יצא לאור משחק בשם Lego 2K Drive, אף הוא משחק נהיגה המתרחש בעולם של זיכיון "לגו".

פיתוח

את הרעיון מאחורי המשחק - משחק מרוצים בסגנון לגו בו השחקן בונה מכונית מרוץ משלו תוך שימוש בקוביות לגו - הגה לראשונה מייסד חברת High Voltage Software, קרי ג'יי. קנופסקי. לאחר שנה של פיתוח עצמאי, פנתה אליו חברת "לגו מדיה" ושכרה אותו על מנת לפתח את המשחק תוך שיתוף פעולה עם חברות נוספות בתאגיד "לגו".[2]

במסגרת עיצוב המשחק, נשלחו אל המפתחים מספר רב של מודלים תלת-ממדיים של "אנשי לגו" וקוביות לגו, מסמכים, ותמונות תיעוד שונות מקו המוצרים של "לגו", שבסופו של דבר בחרו לעצב את המשחק תוך שימוש בערכות "פיראטים", "חלל", "הרפתקה" ו-"טירות". כמו כן, בחר צוות הפיתוח את דמויות הלגו אותן אהבו במיוחד, והקדישו זמן לחקור את הרקע העלילתי שלהם על מנת "לתפור" אותן לשלבי המשחק. המפתחים בחרו במספר דמויות מהעולם הבדיוני של "לגו" כך שישמשו כ"בוסים" של פרקי המשחק, בעוד שהיתר שימשו כמתחרים "רגילים". בנוסף לכך, נאלצו המפתחים "להמציא" שתי דמויות שלא היו קיימות עד כה בעולם הלגו - אלו של "מתחרה החלל" ו"ורוניקה וולט".[2]

צוות הפיתוח שקד במשך שנה על מנגנון הבנייה וההתאמה האישית של המכוניות. המתכנת הראשי של החברה, דווייט לוצ'סטר, פיתח נוסחה בה מעצבי המשחק השתמשו על מנת ליצור אלמנטי לגו בודדים במשחק שישמשו את השחקן לצורך בניית המכונית. קוביות הלגו הזמינות לשחקן נבחרו מתוך מבחר של מאות פריטי לגו שנסקרו על ידי צוות הפיתוח, נבחרו על פי מראם החיצוני, ונבחנו על מנת לדעת האם הן מתאימות לאלגוריתם של לוצ'סטר. כמו כן, פותח מנגנון לפיו כמות קוביות הלגו שעל הרכב תשפיע על הפיזיקה שמאחורי הנהיגה ברכב - המהירות המקסימלית שלו, אופן וקלות השליטה ברכב, ותאוצתו. מנגנון זה נבחר על פני מנגנונים מורכבים יותר עקב התאמה לקהל היעד הצעיר של השחקנים.[3]

המפתחים תכננו לשלב גם מנגנון "התפרקות" של הרכב כך שפגיעות שונות בו יגרמו להתנתקות של קוביות מהרכב, אך זנחו את הרעיון כיוון שהוא "הציב יותר מדי בעיות מכדי להפוך לאפשרי".[4] מנגנון דומה בסופו של דבר שולב ב"לגו מרוצים 2".

תצוגה מקדימה של המשחק הייתה זמינה בתערוכת E3 של 1999, טרם יציאתו הרשמית.[5]

ביקורת

גרסת המחשב של המשחק זכתה לביקורות חיוביות למדי, כאשר ממוצע הביקורות עומד על 75% באתר GameRankings.[6] גרסאות הפלייסטיישן והנינטנדו 64, שיצאו מספר חודשים מאוחר יותר, זכו לביקורות מעורבות וממוצע הביקורות באתר GameRankings עומד על 63% ו-66% בהתאמה.[7][8]

הגרפיקה של המשחק זכתה ברובה לשבחים על ידי המבקרים. באתר GameSpot נאמר כי כל אלמנט גרפי בגרסת המחשב "נראה בהיר, צבעוני ונקי" כשמשחקים במצב מואץ בתלת מימד, אם כי צוין כי הטקסטורות עבור המודלים היו "מינימליות".[9] באותו אתר נטען כי עיצוב המסלולים בגרסת הנינטנדו הינו "חדשני וחמוד", וכי למסלולים ולרקעים יש "מראה קצת אמיתי" שמקל על הזיהוי היכן השחקן צריך לנסוע.[10] טרנט סי. וורד מאתר IGN שיבח את אנימציות הרקע של גרסת המחשב, וקבע כי הן לא רק "מוסיפות לאווירה של המשחק, אלא גם משפיעות על האופן שבו הוא משוחק".[11] עם זאת, כמה מבקרים מתחו ביקורת על ביצועי המשחק, כאשר סם בישופ מ-IGN טען כי זמני טעינת השלבים בגרסת הפלייסטיישן הם "נוראיים",[12] וכריס צ'רלה ממגזין NextGen כינה את קצב הפריימים של גרסת הנינטנדו "איטי להחריד". לעומת זאת, ויני אימפריו מ-IGN כינתה את קצב הפריימים של אותה גרסת קונסולה "עקבית, אם לא חלקה לחלוטין".[13]

מנגנון בניית המכוניות זכה לביקורות מעורבות. צ'רלה מ-NextGen טען כי מנגנון הבנייה ונסיעת המבחן היה "כיפי במיוחד", במיוחד לאור העובדה שאופן הבנייה משפיע על ביצועי הרכב, ווורד מ-IGN טען כי האופן שבו מכוניות חדשות וחלקים חדשים נפתחים עבור השחקן עם התקדמות העלילה הוא "ממכר".[11] עם זאת, בן סטאל מ-GameSpot כינה את מערכת הבנייה של המשחק לא ידידותית, והצהיר כי לשחקן "עדיף פשוט להישאר עם אחד מרכבי ברירת המחדל".[10] אימפריו מ-IGN טען כי השליטה ברכבים "הדוקה להפתיע", וטען כי בקרי השליטה בגרסת הנינטנדו 64 אינטואיטיביים למדי.[13] לעומת זאת, ב-NextGen נטען כי רוב המכוניות מרגישות כבדות ביותר, דבר הפוגם בחוויית הנהיגה. וורד שיבח את מערכת "אבני החיזוק", כינה אותה די מגניבה, כמו גם הצהיר שהאבנים הלבנות איתן ניתן לשפר את אבני החיזוק מוסיפות "אסטרטגיה חדשה למשחק".[11] סטאל לעומתו כינה את המערכת "עלובה ביותר".[10] המבקרים גם מתחו ביקורת על המצב מרובה המשתתפים במשחק, כאשר וורד כינה את מצב המסך המפוצל "פשוט",[11] ובמגזין Electronic Gaming Monthly נטען שהיעדר אפשרויות נוספות למצב מרובה משתתפים (באונליין למשל) פוגע באורך החיים של המשחק.[14]

משחק המשך

משחק ההמשך, לגו מרוצים 2, הוצג לראשונה בתערוכת E3 שהתקיימה במאי 2001[15] ויצא לאור בספטמבר אותה השנה.[16] המשחק פותח על ידי סטודיו Attention to Detail, ועלילתו ממשיכה מאותה הנקודה בה המשחק הקודם הסתיים וסובבת סביב ניסיונו של "מתחרה החלל" לתבוע חזרה את תואר אלוף המרוצים.[17] המשחק זכה לביקורות פושרות יותר, ותואר כשילוב בין "לגו מרוצים" הראשון לבין משחק המרוצים Rollcage, משחק נוסף שפותח על ידי Attention to Detail.[18]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לגו מרוצים בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ באנגלית: Rocket Racer
  2. ^ 2.0 2.1 I. G. N. Staff, Developer Journal: Lego Racers, IGN, ‏1999-05-24 (באנגלית)
  3. ^ I. G. N. Staff, If you build it..., IGN, ‏1999-08-20 (באנגלית)
  4. ^ LEGO Racers Preview, GameSpot (ב־American English)
  5. ^ I. G. N. Staff, Lego Media's E3 Lineup, IGN, ‏1999-05-12 (באנגלית)
  6. ^ LEGO Racers for PC - GameRankings, web.archive.org, ‏2019-12-09
  7. ^ LEGO Racers for PlayStation - GameRankings, web.archive.org, ‏2019-12-09
  8. ^ LEGO Racers for Nintendo 64 - GameRankings, web.archive.org, ‏2019-12-09
  9. ^ LEGO Racers Review, GameSpot (ב־American English)
  10. ^ 10.0 10.1 10.2 Lego Racers Review, GameSpot (ב־American English)
  11. ^ 11.0 11.1 11.2 11.3 I. G. N. Staff, Lego Racers, IGN, ‏1999-09-11 (באנגלית)
  12. ^ Sam Bishop, Lego Racers, IGN, ‏2000-03-16 (באנגלית)
  13. ^ 13.0 13.1 Winnie Imperio, Lego Racers, IGN, ‏1999-10-27 (באנגלית)
  14. ^ Boyer, Crispin; Smith, Shawn; Hager, Dean; Johnston, Chris, "Lego Racers (N64)"
  15. ^ I. G. N. Staff, E3: Lego Racers 2 Hands-on, IGN, ‏2001-05-19 (באנגלית)
  16. ^ Lego Racers 2 ships, GameSpot (ב־American English)
  17. ^ I. G. N. Staff, LEGO Racers 2, IGN, ‏2001-09-27 (באנגלית)
  18. ^ I. G. N. Staff, Lego Racers 2, IGN, ‏2001-09-12 (באנגלית)
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0