נתיבי רוסיה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נתיבי רוסיה
קובץ:Avtodor.jpg

חברת נתיבי רוסיהרוסית: Государственная компания «Российские автомобильные дороги»; מרוסית: החברה הממלכתית "כבישים רוסיים", בקיצור: «ГК Автодо́р») היא חברת ממשלתית לשירותי תשתית לבנייה וניהול הכבישים המהירים ברוסיה. החברה הוקמה בשנת 2009 ומשרדיה ממוקמים במוסקבה.[1]

החברה נמצאת בבעלות משרד התחבורה של רוסיה והיא מקצה ומנהלת כספים מהתקציב הפדרלי להקמה, פיתוח ותפעול כבישים מהירים. היא מושכת השקעות מהמגזר הפרטי ביישום פרויקטים ארוכי טווח של תשתיות.[2]

בשנים 2013–2016 הודיעה החברה על מכרזים לעשרה פרויקטים רחבי היקף, כולל מימון, הקמה ותפעול של ארבעה מקטעים המובילים לכביש הטבעת של מוסקבה כמו גם בניית הכביש המהיר החדש בין מוסקבה לסנקט פטרבורג והכביש לצמדולינה, המהווה חלק ממערך התחבורה של נובורוסייסק. כמו כן הוצאו מכרזים לתכנון, שיפוץ ותפעול של קטע כביש M1 וחוזי הפעלה לשני קטעי כביש M4.‏[2]

היסטוריה

החברה הוקמה ביולי 2009 על פי צו של נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, שנועד להאיץ פיתוח תשתיות תחבורה יבשתיות ברוסיה, בעיקר בענף סלילת הכבישים.

בפברואר 2019 ראש ממשלת רוסיה מדבדב פיטר את ראש החברה סרגיי קלבאך בעקבות שערוריה שבה נתקלו ליקויים בתקצוב פרויקט כביש הטבעת המרכזי של מוסקבה, במקומו מונה ויאצ'סלב פטושנקו.[3] במרץ אותה שנה פטושנקו הודיע כי העיכובים והליקויים בבנייה נבעו משאלות בענייני האדמות וסכסוכים פנימיים במחוז בו נסלל הכביש ושאינם קשורים לחברה.[4]

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ "The State Company Russian Highways". Bloomberg. נבדק ב-9 באוקטובר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 2.0 2.1 "Russia - Road Construction". Export.gov (באנגלית). נבדק ב-9 באוקטובר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Сергея Кельбаха убрали с дороги
  4. ^ "«Автодор» назвал причины срыва сроков строительства ЦКАД". www.kommersant.ru.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0