סיסו K-50SS

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
סיסו K-50SS
Sisu K-50SS
Sisu K-50SS
Sisu K-50SS
מאפיינים כלליים
יצרן Oy Suomen Autoteollisuus Ab (אנ')[1][2]
שנות ייצור 1961
הרכבה פינלנדפינלנד פינלנד
אורך 9,700 מ"מ
רוחב 3,200 מ"מ
גובה 3,570 מ"מ
משקל
  • 19.3 טון (נטו)
  • ניתן לטעון עוד יותר את הרכב באמצעות משקולות בטון נוספות עד 52 טון במשקל כולל כדי לשפר את אחיזת הצמיג
בסיס גלגלים 4,700 + 1,575 מ"מ
מפרט טכני
מנוע 6 צילינדרים, מחזור ארבע פעימות, 12.7 ליטר, המפיק 300 כ"ס, יחס דחיסה 14.0:1 (מגדש טורבו-דיזל)
הילוכים תמסורת ידנית - 3 מהירויות (ראשי) + 2 מהירויות "Transfer case" (אנ')[3] כולל "מכפיל מומנט" ("Torque multiplier" (אנ'))
מהירות מרבית 55 קמ"ש
מעצב Pentti E. Lehtinen, Kalevi Kakko, Olavi Karhu

סיסו K-50SSפינית : Sisu K-50SS) היא משאית כבדה מתוצרת יצרנית הרכב הכבד Oy Suomen Autoteollisuus Ab (אנ') אשר יוצרה בשנת 1961 ב-פינלנד[4]

דגם ה-"סיסו K-50SS" שימש לצורך הובלה כבדה באתרי בניית תחנות כוח הידרואלקטריות בצפון פינלנד.

"סיסו K-50SS" הוא יחידת הרכב האישית הגדולה ביותר בכל עת לכבישים, שיוצרה במדינות ה-נורדיות.

ממאפייני "סיסו K-50SS"

  • מנוע קדמי - אנכי, מנוע קירור מים[5]
  • מנוע רולס רויס סדרה "Rolls-Royce C range engines" (אנ'), סוג מנוע "C6TFL"[6]
  • סוג הנעה : 6x6[7]
  • המנוע מצויד ב-"Air-start system" (אנ') (מערכת התנעה אווירית היא מקור כוח המשמש לספק את הסיבוב הראשוני להפעלת מנועי טורבינת דיזל וגז גדולים)
  • מכפיל המומנטים ההידראולי מאפשר העברת מומנט לגלגלים כאשר הרכב עומד דומם, ומאפשר התחלה חלקה. המהירות המרבית עם היחס הגבוה ביותר היא 10 קמ"ש, המהירות המרבית בזמן נסיעה במעבר היא 55 קמ"ש. המצמד ההידראולי יכול לשמש להאטה.
  • 6 גלגלים
  • בקבינה הכפולה : 2 מיטות ומטבח קומפקטי

תמונות

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סיסו K-50SS בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Blomberg, Olli (2006). Suomalaista Sisua vuodesta 1931 – Monialaosaajasta kuorma-autotehtaaksi [Finnish Sisu since 1931 – From multi-industrial expert to lorry factory] (בפינית). Karis: Oy Sisu Auto Ab. מסת"ב 952-91-4918-2.
  2. ^ Mäkipirtti, Markku (2008). Vanaja. Ajoneuvot Suomessa (in Finnish). Volume 1 (1st ed.). Tampere: Apali Oy. מסת"ב 978-952-5026-72-6.
  3. ^ תיק העברה (Transfer case)- תיק העברה הוא חלק מההנעה של כונן ארבעה גלגלים, הנעה על כל הגלגלים ושאר רכבי הסרן המופעלים על מספר רב. מארז ההעברה מעביר כוח מההולכה לצירים הקדמיים והאחוריים באמצעות פירי כונן. זה גם מסנכרן את ההבדל בין סיבוב הגלגלים הקדמיים והאחוריים, ועשוי להכיל סט אחד או יותר של הילוכים לטווח נמוך לשימוש בשטח
  4. ^ "סיסו K-50SS" archive.is/20130725222352/http://gallery
  5. ^ Mäkipirtti, Markku. "Sisu K-50SS 6×6 Lavetinvetäjä". Sisu. Ajoneuvot Suomessa (in Finnish). 4 (2. ed.). Tampere: Apali Oy. pp. 90–94. מסת"ב 978-952-5877-05-2.
  6. ^ מנוע רולס רויס סוג מנוע "C6TFL" New 300 b.h.p. Engine in Foden". The Commercial Motor. Temple Press. 31 January 1958. Retrieved 12 June 2014.
  7. ^ "סיסו K-50SS" הנעה 6x6 - תמונה en.wheelsage.org/sisu/k-50_ss_6x6
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0