פורמולה 1 עונת 2014
| סוג תחרות | מרוץ מכוניות | 
|---|---|
| תאריך התחלה | 16 במרץ 2014 | 
| תאריך סיום | 23 בנובמבר 2014 | 
| מספר עונה | 65 | 
| מספר מרוצים בעונה | 19 | 
| זוכה באליפות הנהגים | לואיס המילטון | 
| נקודות הנהג הזוכה | 384 | 
| זוכה באליפות היצרנים | מרצדס | 
| נקודות היצרן הזוכה | 701 | 
עונת 2014 בפורמולה 1 היא העונה ה-65 בה התקיימה האליפות. 25 נהגים שייצגו 11 קבוצות השתתפו ב-19 מרוצים שהתקיימו במדינות שונות.
לואיס המילטון מקבוצת מרצדס זכה באליפות בפעם השנייה בקריירה.
השינוי הגדול בעונה היה מעבר למנועי 1.6 ליטר בעלי מגדש טורבו במבנה V6 שהחליפו את מנועי ה-2.4 ליטר היוצאים (V8). הספק המנועים הוגבל ל-15,000 סל"ד לעומת 18,000 סל"ד בעבר, דבר שגרם לירידה ירידה משוערת מ-750 כ"ס ל-600, אבל במומנט גדול יותר. בנוסף, ברכבי המירוץ הותקנו מערכות היברידיות חזקות יותר (סיוע של 161 כ"ס למשך 33 שניות בהקפה לעומת 80 כ"ס ל-7 שניות), מורכבות וכבדות יותר (משקל המינימום של המכוניות עלה מ-642 ק"מ ל-690 ק"ג). לכך נוספו מגבלות חדשות על מבנה המכוניות שהשפיעו על המראה, והקצבת דלק נמוכה יותר בכ-35% שחייבה אותן להיות חסכוניות בהרבה.[1]
החל מעונה זאת כל נהג נדרש לבחור מספר קבוע שמלווה אותו לאורך כל הקריירה[2].
פורמולה 1 עונת 201435821524Q69969
- ↑ אלי שאולי, חוזרים לטורבו: עונת 2014 בפורמולה 1, אוטו, 13 במרץ 2014
- ↑ Formula 1 drivers to get permanent numbers from 2014, Autosport, 9 December 2013
 
	 
		