פיג'ו 405

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף פז'ו 405)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
פיג'ו 405
Peugeot405.jpg
מאפיינים כלליים
יצרן פיג'ו
שנות ייצור 19871997
הרכבה
מודל קודם פיג'ו 404
מודל אחריו פיג'ו 406
סיווג משפחתית גדולה
מרכב 4 דלתות, 5 דלתות סטיישן
פלטפורמה מנוע קדמי, הנעה קדמית
מפרט טכני
מנוע ארבעה צילינדרים בטור, רוחבי, 1.6-2.0 ליטר, בנזין/דיזל
הילוכים 5 ידניים או תיבה אוטומטית מתוצרת ZF.

פיג'ו 405 היא מכונית משפחתית גדולה מתוצרת פיג'ו הצרפתית. המכונית יוצרה לראשונה ב-1987 ועדין ממשיכים לייצר את המכונית ברישיון, מחוץ לצרפת. ב-1988 נבחרה המכונית, כ"מכונית השנה באירופה".

תכנון ועיצוב

ה-405 מבוססת מכנית על שלדת ה-סיטרואן BX שהוצגה ב-1982, אך עם מערכת מתלים רגילה (במקום המתלים ההידרופניאומטיים בסיטרואן), מרכב של 4 דלתות (5 בסיטרואן) ועיצוב שונה למדי.

עיצוב המכונית מזכיר את האלפא רומיאו 164, שהושקה באותה השנה, ועוצבה אף היא על ידי פינינפארינה.

ייצור ושיווק

2-2.5 מיליון מכוניות מדגם זה יוצרו ונמכרו ברחבי העולם. הרכב למעשה תוכנן כרכב המחליף את ה-305 ואת ה-505. הרכב תוכנן בצרפת ויוצר ב:

  • אירופה: מ־1987 ועד 1997, בעיר Sochaux במזרח צרפת ובדרום מזרח אנגליה.
  • זימבבווה: עד 2002 על ידי Quest.
  • איראן: מ-1992 ועד היום מיוצר דגם ה-"פיג'ו 405" על ידי יצרן הרכב איראן-חודרו ("Iran Khodro" (אנ')), והרכב קרוי פיג'ו פארס. מיוצרים הדגמים: "GLi", "GLX" ודגם הסטיישן "GLX". בכל הדגמים מורכב מנוע 1.6 ליטר, 16 שסתומים. דגמי פיג'ו ROA שיוצרו באיראן בין השנים 1996–2013 התבססו על דגם "פיג'ו 405".
  • מצרים: על ידי ווגי עאבזה
  • בין השנים 1987–1993 הורכב "הגה כוח" מדגם "פיג'ו 405" בחלק מדגמי רכב השטח הפורטוגלי UMM Alter II (ברישיון)

גרסאות ופיתוחים

  • 1987: בקיץ שנה זו הושקה המכונית עבור שנת הדגם 1988 במרכב 4 דלתות בלבד. עם מנועי בנזין 4 צילינדרים בהספקים של 65, 92, 110, 125, ו-160 כוחות סוס.
  • 1988: זוג מנועי דיזל בהספקים של 70 ו-90 כ"ס מוצעים עבור הפיג'ו 405.
  • 1989: דגם "סטיישן" מוצג לאחר שכבר נמכרו חצי מיליון מכוניות מהדגמים הקודמים.
  • 1990: הפיג'ו 405 המיליון יוצאת את שערי המפעל בסושו. תמסורת ה BE1 מוחלפת ב-BE3 המשופרת.
  • 1991: משופר תכנון ההגה, לוח השעונים ובידוד הרעשים.
  • 1992: מושקת גרסת T16 הספורטיבית עם מגדש טורבו, מנוע בן 16 שסתומים והנעה בכל ארבעת הגלגלים.
  • 1993: מכסה תא מטען ולוח שעונים מעודכנים.
  • 1995: השקת הפיג'ו 406, מחליפת ה-405, הפסקת ייצור דגמי 4 דלתות.
  • 1997: סיום ייצור הפיג'ו 405 באירופה.

דגמים

  • GL - הדגם הבסיסי עם מנוע XU 1.6 ליטר, 8 שסתומים והזנת דלק במאייד.
  • GR - הדגם הבסיסי עם מנוע 1.9 ליטר (110 כ"ס), 8 שסתומים.
  • SR - כמו GR אך עם אבזור נוסף הכולל חלונות חשמל, בקרת אקלים, מראות וידיות בצבע הגוף.
  • SRi - כמו SR אך עם הזרקת דלק למנוע שהעלתה את הספקו ל 128 כ"ס. מנוע זהה לפיג'ו 205 GTI.
  • Mi16 - דגם ספורטיבי. בתחילה עם מנוע 1.9 ליטר בן 16 שסתומים והזרקת דלק שהפיק 148 כ"ס. מנוע זה שימש מאוחר יותר כבסיס למנוע הפיג'ו 206 WRC שזכתה פעמיים באליפויות ראלי. בשנת 1993 תוכנן המנוע מחדש ונפחו הוגדל ל 2 ליטרים תוך תכנות מחדש של מערכת ההזרקה למומנט תמורת הספק מרבי. הייתה לדגם זה גם גרסה בעלת הנעה 4*4.
  • T16 - דגם ספורט עילי עם הנעה כפולה קבועה, מנוע 2 ליטר מדגם XU10J4TE בן 16 שסתומים, הזרקת דלק, מצנן ביניים ומגדש טורבו. נבנו רק 1046 יח' מדגם זה ומתוכן 10 למשטרת צרפת.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיג'ו 405 בוויקישיתוף

.

פיג'ולוח זמנים, 1950 - 2009
1950 - 1959 1960 - 1969 1970 - 1979 1980 - 1989 1990 - 1999 2000 - 2009 2010 - 2019
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
מכונית מיני 104 106 107 108
סופרמיני 203 204 205 206 207 208
משפחתית 304 305 309 306 307 308
משפחתית גדולה / "מנהלים" 403 404 405 406 407 508
מכונית סלון 504 505
604 605 607
טנדרון פרטנר פרטנר II
מיקרוואן 1007
מיניוואן 806 807
רכב שטח ופנאי גדול P4 4007 4008
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0