קוואסקי נינג'ה ZX-14
|
מאפיינים כלליים |
---|
יצרן |
קוואסקי |
---|
שנות ייצור |
2006 - |
---|
מודל קודם |
קוואסקי נינג'ה ZX-12R |
---|
סיווג |
אופנוע ספורט |
---|
אורך |
2,170 מ"מ |
---|
רוחב |
0.759 מטר |
---|
גובה |
1.171 מטר |
---|
משקל |
220 ק"ג / 220 ק"ג |
---|
מפרט טכני |
---|
מנוע |
1,352 סמ"ק / 1,441 סמ"ק |
---|
הדגם השני, ZX-14R, כפי שהוצג בתערוכת
טוקיו 2011
קוואסקי נינג'ה ZX-14, או ZZR1400 הוא אופנוע ספורט שהוצג על ידי חברת קוואסקי בשנת 2006 כמחליפו של ה-ZX-12R. האופנוע הוצג כאופנוע הספורט החזק ביותר בעולם עם מנוע בנפח של 1,352 סמ"ק ובשנת הדגם 2012 הוגדל ל-1,441 סמ"ק. עד לשנת 2007 היה זה האופנוע המהיר בעולם בייצור סדרתי. המהירות המרבית של האופנוע מוגבל אלקטרונית ל-300 קמ"ש, בעקבות הסכם בין חברות האופנועים היפניות לאירופאיות שנועד להגביל את המהירות המרבית.
ZX-14R
בשנת 2012 זכה הדגם לשדרוג משמעותי, שם האופנוע שונה ל-ZX-14R (השם ZZR1400 נשמר באזורים בהם נקרא כך), המנוע עבר שיפור משמעותי והוגדל ב-90 סמ"ק לנפח של 1,441 סמ"ק. שינויים נוספים שהוכנסו לדגם היו הכנסת בוכנות קלות יותר, גופי מצערת גדולים יותר, מעברי פליטה רחבים יותר, הכנסת מערבת ABS ושיפור של 8% בפליטת מזהמים[1].
נתונים טכניים
דגם |
ZX-14 |
ZX-14R
|
שנה |
2011-2006 |
2012 -
|
מנוע |
4 פעימות, 4 צילינדרים רוחבי, קירור נוזלי |
4 פעימות, 4 צילינדרים רוחבי, קירור נוזלי
|
נפח |
1,352 סמ"ק |
1,441 סמ"ק
|
הספק |
200 כ"ס ב-13,500 סל"ד |
200 כ"ס ב-10,000 סל"ד
|
קוטר קדח/מהלך בוכנה |
61/84 מ"מ |
65/84 מ"מ
|
יחס דחיסה |
12.0:1 |
12.3:1
|
הילוכים |
6 |
6
|
אורך |
2,170 מ"מ |
2,170 מ"מ
|
משקל |
220 ק"ג |
220 ק"ג
|
מכל דלק |
22 ליטר |
22 ליטר
|
בסיס גלגלים |
1,460 מ"מ |
1,480 מ"מ
|
גובה מושב |
800 מ"מ |
800 מ"מ
|
צמיג קדמי |
120/70-17 |
120/70-17
|
צמיג אחורי |
190/50-17 |
190/50-17
|
בלם קדמי |
דיסק כפול 310 מ"מ חצי צף |
דיסק כפול 310 מ"מ חצי צף
|
בלם אחורי |
דיסק בודד 250 מ"מ |
דיסק בודד 250 מ"מ
|
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
30836635קוואסקי נינג'ה ZX-14