קולומבן קרי-קרי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Gnome-colors-edit-find-replace.svg
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
קולומבן קרי-קרי
מאפיינים כלליים
יצרן מישל קולומבן

קולומבן קרי-קריאנגלית: Colomban Cri-cri) הוא המטוס הדו-מנועי המאויש הקטן ביותר שנבנה אי פעם. המטוס תוכנן ויוצר ב-1973 על ידי מהנדס האווירונאוטיקה הצרפתי מישל קולומבן.

השם קרי-קרי מגיע מהכינוי של כריסטין, אחת מבנותיו של קולומבן. [1]

עיצוב ופיתוח

המטוס כולל כנף תחתית, תא טייס סגור עם מושב בודד מתחת לחופה, כן נסע קבוע ושני מנועים המותקנים על עמודים המחוברים לאף המטוס. המטוס עשוי מפח אלומיניום המודבק לקצף קלגצ'ל. למטוס מוטת כנפיים של 4.9 מטרים (16.1 רגל) ויש לו שטח כנפיים של 3.1 מטרים רבועים (33 רגל רבוע). המטוס מסוגל גם לבצע אווירובטיקה במסגרת המגבלות של מטוסים דו-מנועיים.[2][3][4]

גרסאות

קרי-קרי MC-12

דגם בעל מהירות שיוט של 185 קמ"ש (100 קשר, או 114.9 מייל לשעה) וטווח של 500 ק"מ (310.6 מיילים חוקיים, 270 מיילים ימיים).[דרוש מקור]

קרי-קרי MC-15

דגם מופעל על ידי שני מנועי JPX PUL 212 בחוזק 15 כ"ס (11 קילוואט).[2]

קרי-קרי ג'ט MC-15

דגם המופעל על ידי שני מנועי טורבו סילון מסוג PBS VB TJ20 בחוזק 210 ניוטון (47 ליברות כוח) כל אחד[5]

שימוש תפעולי

מטוסי הקרי-קרי הקיימים שונו לעיתים קרובות על ידי בוניהם, ויצאו מהעיצוב המקורי במידה שונה, וכתוצאה מכך הביאו ביצועים משתנים. רוב הגרסאות יכולות לטפס כשמנוע אחד אינו פעיל.[6]

ביוני 2010 שותפה איירבוס עם Aero Composites Saintonge ו-Greencri-cri Association על מנת להציג מטוס קרי-קרי המופעל באמצעות החשמל בתערוכת התעופה הירוקה בלה בורגט. מסגרת האוויר המתוקנת עם רכיבים מרוכבים יכולה לטוס למשך 30 דקות ב -110 קמ"ש. המטוס משתמש בארבעה מנועים חשמליים ללא מברשות עם מדחפים מנוגדים, מה שהופך את המטוס לאחד ממטוסי ארבעת המנועים הקטנים בעולם.[7]

ב־5 בספטמבר 2010 השיגה אלקטרוויה שיא עולמי של 262 קמ"ש (162.33 קמ"ש) עבור מטוס מונע פולימר ליתיום ב-קרי-קרי עם שני מנועים חשמליים (כל אחד מייצר 25 כוחות סוס) במהלך הניסיון. החברה טענה להפחתת גרר מנוע וקירור של 46 אחוז לעומת הסדר מנועי הבעירה המקובל. [8]

המטוס קרי-קרי (F-PRCQ),הארבע-מנועי החשמלי כולו תחת איירבוס A380 בתערוכת הסלון האווירי במוסקבה 2011.

ב 2011 המטוס נבנה מחומרים מרוכבים והופעל על ידי ארבעה מנועים חשמליים ללא מברשות (מומש על ידי EADS Innovation Works, ייצור על ידי Aero Composites Saintonge). זה שקט מאוד ואירובי, מראה מדהים עם סיבולת של כ־30 דקות לשייט או 15 דקות של אווירובטיקה.

ב -9 ביולי 2015 גרסת האלקטרוויה המופעלת באמצעות חשמל על התכנון טסה ברחבי תעלת למאנש שעות לפני המדחף החשמלי של איירבוס,[9] והפך למטוס החשמלי השלישי שעשה זאת. הוא נמשך על ידי מטוס אחר ולא המריא מעצמו. [10] [11] הראשון היה ה-MacCready Solar Challenger(אנ') בשנת 1981 [12] והשני השתמש במנועים חשמליים המופעלים על ידי מימן.[13]

מפרט (MC 15)

ביצועים

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קולומבן קרי-קרי בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ "MC-15 Cri-Cri". free.fr. נבדק ב-29 בינואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 2.0 2.1 Bayerl, Robby; Martin Berkemeier; et al: World Directory of Leisure Aviation 2011–12, page 110. WDLA UK, Lancaster UK, 2011. ISSN 1368-485X
  3. ^ Lednicer, David (2010). "The Incomplete Guide to Airfoil Usage". אורכב מ-המקור ב-20 באפריל 2010. נבדק ב-7 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Tacke, Willi; Marino Boric; et al: World Directory of Light Aviation 2015–16, page 116. Flying Pages Europe SARL, 2015. ISSN 1368-485X
  5. ^ .První brněnská strojírna Velká Bíteš, a. s. "TJ20 Turbojet Engine". נבדק ב-8 בדצמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Big fun in small package". 2014. נבדק ב-1 בדצמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ EADS (18 ביוני 2010). "Cri-Cri, the all-electric aircraft". אורכב מ-המקור ב-29 ביוני 2010. נבדק ב-7 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Cri Cri sets electric speed record". Sport Aviation. בינואר 2011. {{cite journal}}: (עזרה)
  9. ^ "French pilot in tiny one-seater beats Airbus to first electric cross-Channel flight". telegraph.co.uk. נבדק ב-8 בדצמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "Did Duwal Beat Airbus Across the Channel?". AVweb. נבדק ב-10 ביולי 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Bertorelli, Paul. "Airbus' Asterisked Record". AVweb. נבדק ב-10 ביולי 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "First Electric-Powered Channel Flight Was 34 Years Ago". AVweb. נבדק ב-13 ביולי 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ "Man of La Manche". CAFE Foundation. אורכב מ-המקור ב-13 ביולי 2015. נבדק ב-10 ביולי 2015. {{cite web}}: (עזרה)
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0