קמפיין המרצה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מנשרי קמפיין המרצה בארצות הברית

קמפיין הַמְרָצָה (או קמפיין להוצאת בוחרים ובאנגלית: Get Out The Vote ובראשי תיבות: GOTV; תרגום מילולי: הוצא את הבוחרים) הוא מסע פרסום המיועד להעלות את שיעור המצביעים להצביע בבחירות במדינות בהם לא מונהגת הצבעת חובה (אנ').

ייתכנו שני סוגים של קמפיינים: הראשון, מסע פרסום המבוצע על ידי הרשויות או ארגונים שאינם מפלגתיים המנסים להניע בוחרים הפוטנציאליים לממש את זכותם להצביע; והשני, מאמצים שנעשים על ידי מפלגות פוליטיות או פוליטיקאים הממוקדים לבוחרים מסוימים שצפויים להצביע לטובתם.

סוג של קמפיין המרצה נפוץ בבחירות בישראל הוא קמפיין געוואלד, המיועד לטעת בקרב מצביעים פוטנציאליים את התחושה כי הצבעתם מחויבת המציאות, ובלעדיה יקרה אסון.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קמפיין המרצה בוויקישיתוף
P parthenon.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא מדע המדינה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0