רד בול רייסינג RB21
מראה
| עונת 2025 בפורמולה 1 | |
|---|---|
| נהגים |
1. 30. 22. |
| מרוץ ראשון | גרנד פרי אוסטרליה 2025 |
| מידע טכני לעונת 2025 | |
| מעצב |
פייר ואשה (מנהל טכני) בן ווטרהאוס (מהנדס ראשי, ביצועים) פול מונאגאן (מהנדס ראשי, הנדסת רכב) קרייג סקינר (מעצב ראשי) אנריקו בלבו (ראש מחלקת אווירודינמיקה) |
| מנוע | הונדה RBPTH003 |
| הנעה היברידית | ERS של הונדה (מערכות לאגירת אנרגיה קינטית ותרמית) |
| הילוכים | 8 קדמיים + 1 אחורי, חצי-אוטומטית סדרתית |
| מהירות מרבית | מעל 350 קמ"ש |
| תאוצה | 0–100 קמ"ש בכ-2.6 שניות |
| מתלים | מוט משיכה (Pull-rod) קדמי, מוט דחיף (Push-rod) אחורי |
| צמיגים | פירלי |
| קריירת פורמולה 1 | |
| מספר מרוצים | 17 |
| ניצחונות | 4 |
| פודיומים | 8 |
| פול פוזישן | 6 |
| הקפות מהירות | 2 |
רד בול רייסינג RB21 (באנגלית: Red Bull Racing RB21) היא מכונית פורמולה 1 שתוכננה ונבנתה על ידי רד בול רייסינג ומתחרה כיום בעונת 2025 של פורמולה 1. במכונית נוהג אלוף העולם המכהן מקס ורסטאפן, שאליו מצטרפים ליאם לוסון ויוקי צונודה. ה-RB21, המונעת על ידי יחידת הכוח הונדה RBPTH003, היא מכונית רד בול רייסינג האחרונה שתונע במנועי הונדה; החל מעונת 2026, רד בול וקבוצת האחות שלה רייסינג בולס ישתמשו במנועי רד בול-פורד.[1]
ה-RB21 היא מכונית רד בול רייסינג הראשונה מאז ה-רד בול RB2 שלא תוכננה על ידי המנהל הטכני הראשי לשעבר אדריאן ניואי, והמכונית הראשונה שתוכננה על ידי המנהל הטכני פייר ואשה, המפקח כעת על כל היבטי התכנון והייצור של מכוניות רד בול העתידיות.
הערות שוליים
- ↑ פורד מכריזה על חזרה ל-F1 ב-2026 עם רד בול, באתר ESPN.com, 3 בפברואר 2023
רד בול רייסינג RB2141922412Q132192422