ריטרגטינג

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מיקוד מחדש (אנגלית: Retargeting) הוא צורת פרסום מקוון ממוקד שבו מוצגות למשתמשים פרסומות בהתבסס על התנהגות ופעולות קודמות אשר מעידות על פוטנציאל מוגבר שלהם לקנות מוצר או לעשות פעולה רצויה אחרת.

מטרת השימוש במיקוד מחדש היא לנצל את החשיפה שכבר זכה לה מותג ואת הבעת העניין בו מצד משתמשים ספציפיים כדי לשכנע משתמשים אלה לעבור לאתר של המפרסם ולעשות בו את הפעולה הרצויה (קנייה, הירשמות וכו'). כך אמור לגדול ההחזר על ההשקעה בהצגת פרסומות אשר לא הובילו ישירות לפעולה הרצויה. כאשר הפרסומות מוגשות לצרכן באמצעות רשתות פרסום, רשת הפרסום יכולה לזהות את המשתמש ולהציג לו פרסומות הרלוונטיות לפעולותיו הקודמות באתרים שונים ורבים.

הצורה הבסיסית ביותר של מיקוד מחדש היא מיקוד מחדש התנהגותי (behavioral retargeting) — הצגה חוזרת של פרסומות למותג מסוים לאחר שהמשתמש ביקר באתר של המותג, חיפש אותו במנוע חיפוש, או גילה בו עניין בצורה מדידה אחרת. הצגת הפרסומות החוזרת, בדרך כלל בצורת באנרים, אמורה להשאיר את המותג בתודעתו של המשתמש ולעודד אותו לחזור לאתר המפרסם.

מיקוד מחדש מותאם-אישית (personalized retargeting) הוא צורה של מיקוד מחדש שבה גם מותאמת הפרסומת בזמן אמת לפעולות שעשה משתמש ספציפי. לדוגמה, משתמש שביקר באתר של חברת תיירות וחיפש חופשות ביעד מסוים אך לא הזמין חופשה, יכול לראות בעקבות כך פרסומות אשר יציעו לו חופשות ביעד מסוים זה.

התחלת תהליך של קנייה מקוונת מבלי להשלימה נחשבת להבעת התעניינות מובהקת, וצורה מיוחדת של מיקוד מחדש היא פרסום המעודד משתמשים שלא השלימו את קנייתם לעשות זאת. על פי רוב, לחיצה על פרסומת כזאת מחזירה את המשתמשים לנקודה שתאפשר להם להשלים את קנייתם, בדרך כלל לעגלת הקניות באתר המסחר האלקטרוני שבו התחילו את תהליך הקנייה.

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0